Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lutego 2002, 10:27

autor: Krzysztof Żołyński

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast - przed premierą - Strona 3

Star Wars Jedi Outcast: Jedi Knight II to już trzecia część przygód agenta rebeliantów Kyle Katarna. Minęło kilka lat od czasu gdy Kyle pomścił śmierć swego ojca oraz ocalił Valley of the Jedi przed najazdem Dark Jedi dowodzonych przez Jereca.

Podobnie jak w poprzedniej części gry, dopóki nie zostaniecie zauważeni, możecie czuć się bezpiecznie. Często warto skradać się i działać z ukrycia niż wdawać się w otwartą walkę. Jednak czasami walka jest nieunikniona. Kiedy już dojdzie do rozróby nie jesteście bez szans, bo posiadacie spory arsenał. Kyle dysponuje potężną siłą ognia. Oprócz sprzętu znanego z poprzedniej gry, który został mocno podrasowany, zobaczycie kilka nowości. Wydaje mi się, że najbardziej atrakcyjne będą dwie rzeczy. Po pierwsze zmodernizowana i udoskonalona walka mieczem. Przede wszystkim, kiedy zdecydujecie się na użycie miecza świetlnego, kamera zostanie przełączona w widok zza pleców Kyle’a. Poprzedni widok oczami gracza nie był najszczęśliwszym rozwiązaniem i bardzo utrudniał grę. Tym razem problem został wyeliminowany. Dodano też możliwość odbijania pocisków, a także rzucanie mieczem w przeciwnika i późniejsze przywoływanie go do ręki stosując Moc. Druga atrakcja to pełny dostęp do Mocy. Można jej używać zarówno w walce, jak i aby pomóc sobie w grze. Dzięki tej umiejętności będzie możliwe bardzo szybkie bieganie, wysokie skoki i leczenie ran. Według mnie najbardziej widowiskowe będą:

Błyskawica – pozwala ona na rażenie przeciwnika potężnym impulsem elektrycznym. Kiedy wróg zostanie namierzony rozpocznie się osłabianie jego pola energetycznego. Działa to dopóki przeciwnik nie zostanie pokonany, nie wymknie się z zasięgu, bądź nie wyczerpie się moc gracza.

Odpychanie – Kyle potrafi odpychać wszystkie postacie i rzeczy. Jeśli odpychana postać uderzy o twardy obiekt lub spadnie z dużej wysokości, traci energię. Moc odpychania przyda się nie tylko w walce, ale także do przełączania włączników i przenoszenia przedmiotów, które są poza zasięgiem gracza.

Sztuczki umysłowe – sprawiają, że gracz staje się niewidzialny dla określonych celów i przeciwników. Niestety nie będziecie całkowicie bezkarni, gdyż zbyt głośne i nieostrożne zachowanie zaalarmuje wroga, a wtedy na pewno zostaniecie wykryci. Jest jeszcze jeden minus, a mianowicie taki, że umiejętność ta nie działa na wszystkich przeciwników.

W czasie walki Kyle nie zawsze pozostanie samotny. Zdarzą się momenty, kiedy pomogą mu ludzie z NPC i w decydujących momentach wesprą go dodatkową siłą ognia.

Początkowo nic nie było wiadomo na temat multiplayera. Pojawiły się nawet pogłoski, że w Jedi Knight 2 tego trybu w ogóle nie będzie. Na pewno Was uspokoję, kiedy powiem, że tryb gry wieloosobowej będzie na 100%. Wiadomo już nawet, co się w nim znajdzie. Możliwa będzie rozgrywka mająca na celu odebranie flagi drużyny przeciwnej, typowy deathmatch i bardzo gorąco zapowiadająca się nowość w postaci deathmatchu, w którym gracze mają do dyspozycji tylko miecze świetlne. Całkowity full kontakt i walka z kilkoma przeciwnikami jednocześnie.

Trzeba przyznać, że gra zapowiada się bardzo ciekawie. Tym razem chyba nie będzie się, do czego przyczepić, bo LucasArts da nam niewiele powodów do marudzenia. SW: Jedi Knight 2: Jedi Outcast będzie na pewno nowoczesnym programem z wieloma interesującymi rozwiązaniami. Wprowadzenie takich elementów jak: walki na miecze świetlne i pełne używanie Mocy z pewnością spodoba się fanom. Wydaje się, że wszyscy powinni być szczęśliwi. Mnie osobiście najbardziej interesuje, co wyjdzie z eksperymentu wprowadzonego przez Raven Software polegającego na mieszaniu rozwiązań technicznych z różnych gier. Z wielkim bólem powiem, że aby się przekonać muszę zaczekać przynajmniej do kwietnia 2002 roku, a jestem przekonany, że Wy poczekacie równie niecierpliwie, co ja : ))

Krzysztof „Hitman” Żołyński

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.