Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2010, 00:11

autor: Maciej Jałowiec

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution - gamescom 2010 - Strona 2

Drugi dodatek do Dawn of War II można podsumować jednym słowem – Freebooter. Co się za nim kryje? Zapraszamy do lektury artykułu o prezentacji gry na targach gamescom 2010.

W dalszej części prezentacji mieliśmy okazję zaobserwować umiejętności Orków, lecz szczerze mówiąc, nie ma w nich niczego odkrywczego. Ogłuszanie pobliskich wrogów, plecaki odrzutowe czy wspomniana wcześniej lina z hakiem – wygląda to ładnie, ale rzadko kiedy zaskakująco. Najbardziej spektakularny okazał się atak obszarowy, polegający na zrzuceniu deszczu meteorytów. Prowadzący często stosował ogień zaporowy celem przygwożdżenia nieprzyjaciół, a następnie dokańczał robotę za pomocą bohaterów walczących wręcz. Atakowanie przeciwników od tyłu również pojawiło się w ciągu tych paru minut rozgrywki. Taktyka (a wraz z nią rozmach potyczek) zmieniła się w momencie, gdy Freebooters dotarli do budynku zwanego po angielsku Ork HQ.

Ten niepozorny wojak posługuje się wyjątkowo ciężką bronią. Na potrzeby prezentacji dostał wielolufową wyrzutnię rakiet.

Obiekt ten pozwala produkować pojazdy. Mając wystarczająco dużo surowców, można zafundować sobie jakąś jeżdżącą lub kroczącą machinę. Jak później mieliśmy okazję się przekonać, zdecydowany atak frontalny na główną siedzibę Eldarów z wykorzystaniem garstki Orków i dwóch Deff Dreadów wystarczył, by zakończyć misję pełnym sukcesem.

W ramach nagrody za wykonane zadanie, możemy wybrać jeden z trzech bonusów do ekwipunku. Nie jesteśmy skazani na jeden odgórnie przydzielony przedmiot. Według twórców, wybór nagrody stwarza możliwość dostosowania dostępnego wyposażenia do własnych potrzeb i stylu walki. Prowadzący zdecydował się na ogromne szczypce, które po założeniu ich na rękę Orka mogą służyć do zgniatania pancerza wrogich pojazdów. Nie mieliśmy jednak okazji zobaczyć tej zabawki w akcji, gdyż pokaz dobiegł końca.

Podobnie jak w dodatku Chaos Rising, w Retribution (które ma być samodzielnym rozszerzeniem) nie uświadczymy wtórności misji znanej z podstawowej wersji gry. Twórcy ponadto zapowiedzieli, że pojawią się nowe jednostki w trybie wieloosobowym, lecz nie chcieli zdradzić, jakie konkretnie. Nie wiadomo również, czy przed premierą (wyznaczoną na 21 marca) zostanie udostępniona wersja demonstracyjna.

Maciej „Sandro” Jałowiec

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.