Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 stycznia 2009, 11:49

autor: Daniel Kazek

Bionic Commando - zapowiedź

Kultowy Bionic Commando dwadzieścia lat później. Próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czego można spodziewać się po nowej wersji.

Przeczytaj recenzję Bionic Commando - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Z czym może kojarzyć się Bionic Commando? Dla jednych będzie to ciekawie zapowiadająca się zręcznościowa gra akcji, o której świat po raz pierwszy usłyszał pod koniec 2007 roku. Inni przeniosą się w przeszłość aż o 20 lat i ze wzrokiem wbitym w przestrzeń, zaczną szukać obrazów z konsoli NES.

Właśnie tak, Drodzy Czytelnicy, Bionic Commando to nowa wersja przeboju sprzed lat, platformówki, która w historii elektronicznej rozrywki zapisała się głównie jako pozycja trudna, wymagająca od gracza dziś już właściwie deficytowej wytrwałości w pokonywaniu przeszkód. Wprawdzie wcześniej premierę miała oryginalna wersja automatowa, ale Capcom od samego początku stawiał na bijącą rekordy popularności edycję z konsoli Nintendo.

Głównym bohaterem gry jest tytułowy komandos, który zamiast ręki posiada bioniczny implant o pewnej bardzo charakterystycznej funkcji. Nasz heros potrafi bowiem wyrzucać z niego swego rodzaju hak, przyczepiać się nim do różnych powierzchni i w ten niecodzienny sposób zdobywać nowe obszary. Sporo w tym ze Spider-Mana, ale nie ma co zawczasu krzyczeć o pójściu na łatwiznę, bowiem raz, że taki też był pierwowzór, a dwa – już po przedpremierowych pokazach widać, że o naśladowaniu człowieka-pająka nie ma mowy.

Chce się tu sprowadzić i założyć rodzinę.

Szczegóły fabuły gry były skrzętnie ukrywane przez wiele miesięcy. Dziś już wiadomo, że historia next-genowego Bionic Commando ma rozgrywać się w dziesięć lat po wydarzeniach z oryginału czy też z zeszłorocznego remake'u o przyrostku Rearmed. Nathan „RAD” Spencer po uratowaniu tyłka Super Joe (ktoś pamięta Commando?) oraz rozprawieniu się z imperialistami został uznany za bohatera. Organizacja, do której przynależy, na szeroką skalę rozpoczęła wyposażanie swych agentów w sztuczne wspomaganie, jak się okazało niezwykle przydatne w walce. Wszystko może i byłoby OK, gdyby nie kwestia moralności, która podzieliła mieszkańców Federalnych Stanów Ameryki (nie mylić z USA). Rząd zdecydował o zaniechaniu jakichkolwiek prac nad suplementami, nakazując jednocześnie konfiskatę będących już w użyciu. Dla niektórych agentów oznaczało to śmierć, więc trudno się dziwić, że część z nich zwyczajnie dała nogę. Przystanią okazała się terrorystyczna organizacja BioReign, mająca też w swoich szeregach imperialistyczne niedobitki.

Do gry wejdziemy w chwili, kiedy grupa rozniesie na strzępy Ascension City, miasto-wizytówkę FSA. Nietrudno się więc domyślić, że twórcy zaserwują klimat postapokaliptyczny, choć raczej w nieco delikatniejszym wydaniu, bez szaroburych kolorów solennie pracujących na przytłaczającą atmosferę. Co prawda gdzieniegdzie można było wyczytać, że misje będziemy wykonywać w różnych zakątkach kontynentu, niemniej bardziej prawdopodobne jest to, że zrujnowana metropolia będzie naszym jedynym rejonem walk.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.