autor: Branko Norwisz
Ace of Angels - przed premierą - Strona 2
Ace of Angels jest grą, której fabuła toczy się w odległej przyszłości, a dokładnie w połowie obecnego milenium, w roku 2499. Przedstawiciele ludzkości opuścili Ziemię i zaczęli podbijać wszechświat, przekonując się, że rzeczywiście nie są w nim sami.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Jak już wspomniałem w Ace of Angels istnieć będą trzy różne modele rozgrywki. Pierwszy z nich to Arena, pozwalająca na walkę z innymi graczami w trybie deathmatch czy też „team vs. team”. Mapy przestrzeni kosmicznej , na których toczyć się będą owe pojedynki wypełniać mają przeszkody takie jak pola asteroidów czy też mgławice, oraz tunele hiperprzestrzenne odpowiadające funkcjom teleportów. To właśnie tutaj tworzyć się mają zalążki drużyn, których członkowie mają sobie pomagać nie tylko na Arenie ale również w pozostałych dwóch trybach gry.
Drugim trybem gry ma być Outerchange. Dzięki temu trybowi, piloci będą mogli wykonywać misje oraz handlować towarami. Prawidłowe wykonanie misji ma nie tylko zwiększyć zasoby finansowe gracza ale również jego pozycję społeczną. W przypadku zaoszczędzenia dużej ilości pieniędzy, gracz ma otrzymać możliwość kupna własnego okrętu - bazy czy też samej bazy kosmicznej. Jednak ich cena ma być na tyle wysoka, aby korzystniejsze było połączenie się w drużyny i wykonanie tzw. „zrzutki”. Olbrzymie okręty czy też bazy mają posiadać swoje własne systemy obronne dzięki czemu mogą stanowić potężna broń w czasie walk z innymi graczami czy też z pojazdami należącymi do NPC. Możliwym będzie też wynajmowanie do obrony myśliwców sterowanych przez komputer, ponieważ nasze bazy nie znikną z obszaru gry nawet po wylogowaniu się wszystkich członków drużyny. Łączenie się w zespoły ma przynieść kolejną korzyść jaką jest możliwość podejmowania się skomplikowanych misji, wymagających wykonania szeregu różnych zadań, w różnych miejscach, w okresie czasu tak krótkim, iż pojedynczy pojazd nie miałby szans na ich zaliczenie.
Ostatnim modelem rozrywki jest tryb Campaign, najbardziej przypominający światy znane z innych gier online. Tryb ten ma nie być pozbawiony fabuły, rozwijanej stopniowo przez zespół Flying Rock Enterprises. Fabuła ta ma opowiadać walkę jaką toczą pomiędzy sobą istniejące w kosmosie rasy. Podczas każdego logowania, pilot ma otrzymywać zapis wydarzeń jakie zaistniały w świecie gry od czasu jego ostatniej wizyty, a także szereg misji do wykonania dla swojego ugrupowania. Misje te mają się zmieniać dynamicznie w zależności od rozwoju wydarzeń w świecie gry, wymagając od grającego atakowania nie tylko celów sterowanych przez komputer ale również tych należących do innych osób.
Ace of Angels znajduje się obecnie w fazie beta testów. Tej chwili kończy się testowanie modułu Arena, a do testów przygotowywane są moduły Outerchange oraz Campaign. Data ich zakończenia nie jest na razie znana stąd trudno jest określić dokładną datę premiery. Wiadomo jednak iż przewidywana jest ona na koniec bieżącego roku.
„Eric Magnus”