Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 maja 2008, 13:11

autor: Maciej Makuła

MadWorld - przed premierą - Strona 2

Prawdopodobnie MadWorld doczeka się wiernego grona wyznawców, miana produkcji kultowej i nietuzinkowej. Autorzy postanowili zagrać na nosie panującym w królestwie Nintendo „familijnym” tendencjom. Chociażby z tego względu warto mieć oko na tę grę.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Trzy kolory: Czerwony.

Jak bardzo makabrycznie powyższe opisy by nie brzmiały, gra za sprawą oprawy audiowizualnej dosyć zdecydowanie odcina się klimatem od chociażby takiego Manhunta – niejako starając się podkreślić dystans i surrealizm pokazywanych scen przemocy. Styl grafiki MadWorld inspirowany jest serią czarno–białych komiksów Franka Millera, Sin City i bez owijania w bawełnę – zrobił na mnie ogromne wrażenie.

Idzie Grześ przez wieś, ciało martwe niesie. A przez dziurkę limfa ciurkiem leje się za Grzesiem.

Gra bowiem od tej strony, pomimo ograniczeń architektury Wii, wydaje się być po prostu kompletna – jako fetyszysta graficzny często ubolewam nad oprawą różnych produkcji na wspominaną konsolę, co w przypadku omawianego tytułu nie miało miejsca. Do tego pomimo millerowych naleciałości w całości można wyczuć rękę pana Atsuchi Inaba, człowieka odpowiedzialnego za wygląd Viewtiful Joe oraz Okami.

Warto jeszcze wspomnieć o substancji występującej w roli sosu pomidorowego, subtelnie doprawiającego potrawę zwaną MadWorld . Z racji charakteru rozrywki jest jej całkiem sporo, jest czerwona i naprawdę ładnie komponuje się z tłem. Podsumowując – na pokazie starałem się jak najgłośniej bić brawo, właśnie w uznaniu dla oprawy.

Całości towarzyszy lekka, upbeatowa muzyka, głos komentatora i naprawdę szalona w swej abstrakcyjności atmosfera telewizyjnego show, w którym brutalność wyniesiona została do rangi sportu. Wszystko to ma być wyrazem intencji autorów MadWorld, którzy podczas pokazu starali się podkreślić, że nie chcą stworzyć gry perwersyjnej. Próbuję im uwierzyć.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.