Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 marca 2008, 12:11

autor: Daniel Kazek

LEGO Batman: The Videogame - przed premierą - Strona 2

Dla dzieci czy nie, nie wstydzę się powiedzieć, że na LEGO Batman: The Videogame czekam z utęsknieniem. Czuję w kościach, że czeka nas świetna gra, a że często jest na opak, to już zupełnie inna historia...

Strzępy informacji, jakie producent postanowił przekazać graczom, przedstawiają zalążek fabuły. Oto bowiem ze słynnego zakładu Arkham Asylum uciekli najznamienitsi wrogowie Batmana. Co to do końca oznacza nie wiadomo, ale przyznacie, że takie postawienie sprawy pozwala na pełną dowolność modyfikacji tego, co może się później wydarzyć. W przypadku Gwiezdnych wojen wszystko było proste - chronologiczny podział na filmowe epizody. Sytuacja Mrocznego Rycerza - w chwili kiedy piszę te słowa - nie jest tak do końca klarowna i można tylko zgadywać, na czym autorzy się skupią i czy takie sceny jak okoliczności śmierci rodziców Bruce'a lub pamiętne kinowe konfrontacje z diabolicznym Pingwinem lub Człowiekiem Zagadką zostaną uwzględnione. Bo gdyby ślepo patrzeć przez pryzmat oficjalnej zapowiedzi, zabawa polegałaby na łapaniu poszczególnych bandziorów i oddawaniu ich przed oblicze sprawiedliwości. Coś mi się nie chce wierzyć w taki scenariusz...

Tak czy inaczej w większym stopniu ciekawi mnie, w jaki sposób wyeksponowane zostaną zapowiadane gadżety naszego "nietoperka". Pas Batmana skrywający tyle samo tajemnic co jego właściciel jest elementem dosyć rozpoznawalnym i skoro poskładany Indiana Jones ma bawić się swoim biczem, to dlaczego obrońca Gotham City nie miałby rozwalać klocki specjalistycznym sprzętem? Oczywiście nic poza granicami zdrowego rozsądku - chciałoby się powiedzieć, ale skoro wzięto na tapetę Batmana, pewne oczekiwania jednak są.

Na drugim planie już nie tak ponętna Kobieta-Kot. Teraz to zwykły klocek.

O LEGO Batman: The Videogame póki co wiadomo bardzo mało. Gra pojawi się dopiero za kilka miesięcy i może stać się miłym uzupełnieniem zapowiadanego na to lato filmu The Dark Knight w reżyserii Christophera Nolana (na koncie m.in. wcześniejszy Batman Begins). Na obecnym etapie wypada w zasadzie jedynie snuć przypuszczenia, jak to wszystko będzie, ewentualnie powinno, wyglądać. Ja jednak chciałbym zarazić Was swoim optymizmem. Wiem, że dla niektórych pierwsze grafiki gry nie wyglądają zbyt optymistycznie, otoczenie na nich wydaje się jakieś takie mało klockowate ale poczekajmy na finalny produkt. Uważam, że kredyt zaufania tej firmie się należy i sądzę, że spłaci go ona z nawiązką.

Najważniejsze, aby za bardzo nie kombinowano z tym, co już zostało zaakceptowane przez graczy. Nie wiem jak Wy, ale ja oczekuję właściwie tego samego co ostatnio, czyli wciągającej, zabawnej platformówki, w której tym razem będę mógł sobie pojeździć Batmobilem i innymi wehikułami (jak wieść gminna niesie, często własnoręcznie skonstruowanymi), zarabiając przy okazji na liczne atrakcje i bonusy. Podobno rozgrywka ma posiadać charakter odrobinę bardziej logiczny. Nie mam pojęcia, ile w tym jest prawdy, ale biorąc pod uwagę, że intelekt jest tym, co wyróżnia naszego herosa spośród innych zwykłych i niezwykłych, wydaje mi się, że byłoby to bardzo dobre posunięcie. Szczerze wątpię, aby mowa tu była o wykańczających nasz mózg łamigłówkach, bo jakby nie patrzeć, z założenia jest to gra dla najmłodszych. W zasadzie powiedziałbym inaczej - dla fanów, ale niech tam będzie jak ma być. Dla dzieci czy nie, nie wstydzę się powiedzieć, że na LEGO Batman: The Videogame czekam z utęsknieniem. Czuję w kościach, że czeka nas świetna gra, a że często jest na opak, to już zupełnie inna historia...

Daniel „Thorwalian” Kazek

NADZIEJE:

  • ideowy sequel w całkowicie nowej oprawie;
  • wierne odwzorowanie realiów Gotham City;
  • na każdym kroku doskonała zabawa, bez niepotrzebnego stresu.

OBAWY:

  • dla przyzwyczajonych do starszych rozwiązań technicznych, zastosowanie nowszej technologii może zburzyć specyficzny klimat świata z klocków LEGO.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.