Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 września 2006, 13:56

autor: Wojciech Gatys

Elveon - przed premierą - Strona 3

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Tego typu profesjonalne podejście dobrze wróży słowackiej produkcji, a jest widoczne również w innych dziedzinach. Choć Elveon powstaje jednocześnie na Xboxa 360 i PC, obie wersje będą się różniły tak, aby trafić w gust swoich odbiorców. I tak konsolowe przygody w świecie elfów będą nieco okrojone (albo jak kto woli – mniej skomplikowane), za to staranne zaimplementowanie systemu Xbox Live Marketplace umożliwi graczom pobieranie dodatkowych rodzajów broni i pancerza oraz tworzenie własnych postaci do sieciowych turniejów. Tymczasem w wersji PC możemy oczekiwać dodatkowych elementów role-playing, bardziej rozbudowanych questów i interfejsu użytkownika idealnie wykorzystującego połączenie klawiatura+mysz.

Niestety (a może wręcz przeciwnie?), fani tak zwanych „epickich” gier RPG, które trwają po kilkadziesiąt godzin i często występują z przedrostkiem Elder Scrolls w tytule, mogą być nieco zawiedzeni długością rozgrywki w Elveonie. 10Tacle Studios planują dać nam około 18 (!) godzin zabawy, a jeśli ktoś się uprze i postanowi wykonać absolutnie wszystkie zadania i zwiedzić każdy zakamarek krainy elfów, może liczyć na 25 godzin gry. To wyjątkowo, żeby nie powiedzieć: szokująco, mało jak na role-play’a. Cóż, zawsze można powiedzieć, że lepsze pięć godzin dobrej zabawy, niż pięćdziesiąt godzin Drivera 3. Pozdrawiamy Reflections Interactive.

Zresztą po ukończeniu głównego wątku czeka na nas jeszcze zabawa wieloosobowa, która może zyskać sporą popularność wśród graczy. 10Tacle Studios podchodzą do swojego dzieła nie tylko profesjonalnie, ale i realistycznie, z góry zapowiadając, że jeśli Elveon okaże się być sukcesem, możemy oczekiwać ciekawych dodatków, które rozszerzą i wydłużą rozgrywkę. Jednym z nich będzie opcja umożliwiająca walkę z kilkoma przeciwnikami na raz – również w multiplayerze. A jeśli Księga Elfów okaże się być niewypałem? Cóż, wtedy i tak nikt nie będzie czekał na dodatkowe opcje i dodatki.

Hit czy kit? Poprzednia RPG-owa produkcja, która dotarła do naszego kraju z południa, czyli równie słowackie Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces? Ja jeszcze wstrzymam się z werdyktem. Gra wygląda sympatycznie i zapowiada się ciekawie, ale do przyszłorocznej premiery pozostało jeszcze sporo czasu i jak mawiali elficcy mędrcy, różnie to być może.

Wojtek „Malacar” Gatys

NADZIEJE:

  • silnik Unreal 3!
  • interesujący system walki;
  • ogromna ilość dostępnej broni;
  • interaktywne przerywniki filmowe;
  • Profesjonalne Podejście Producentów® (PPP™).

OBAWY:

  • przekombinowany system walki?
  • tylko 18 godzin zabawy;
  • brak doświadczenia 10Tacle Studios w tworzeniu RPGów.

Catchphrase “Profesjonalne Podejście Producentów”® and PPP™ abbreviation is a registered trademark of Malacar and Associates Co. Used by kind permission. All rights reserved.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.