Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2001, 10:27

autor: Bolesław Wójtowicz

Torn - przed premierą - Strona 3

Kupując produkt opatrzony logo „Black Isle Studios” wiemy, iż jest to gra wspaniała, dopracowana w każdym najdrobniejszym szczególe i tak w ogóle to dla świata jesteśmy straceni na jakiś czas. Przypuszczam, iż podobnie będzie w przypadku „Torna”.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Na koniec pozostawiłem sobie to, co według mnie jest podstawą gier z gatunku cRPG (oprócz systemu rozwoju postaci), czyli nieliniowość fabuły, a tym samym możliwość eksploracji świata na wiele różnych sposobów. Sam sobie panem, żeglarzem i okrętem. Ty i tylko ty decydujesz w jaki sposób wykonasz określone zadanie, którą drogą dotrzesz do celu, kiedy się za to zabierzesz oraz którą metodę zastosujesz. Możesz pójść na całość i ciąć wszystko równo z trawą, ale daleko raczej nie zajdziesz. Ale masz również możliwość, by zastosować jakiś fortel lub odrobinkę pokłamać... to jest, chciałem powiedzieć, użyć sztuki dyplomacji. Pełna swoboda.

Oczywiście w dzisiejszych czasach nikt już chyba nie wyobraża sobie, by gra z gatunku cRPG była wydana tylko i wyłącznie w trybie single. Jeśli nawet ktoś popełni ten błąd, bardzo szybko go naprawia. Nasi ulubieńcy z „Black Isle” są zbyt doświadczeni, by dopuścić się takiej pomyłki. Wielbiciele „Torna” w przyszłości będą mogli toczyć również rozgrywki za pośrednictwem LAN lub Internetu w zespołach 6 osobowych.

Dystrybutorem na naszym rynku wspomnianej wcześniej gry będzie znana wszem i wobec firma „CD Projekt”, czyli możemy się spodziewać, iż „Torn” zostanie wydany również w języku zrozumiałym dla większości naszych rodaków oraz w stosunkowo umiarkowanej cenie.

To wszystko o czym napisałem powyżej, to tylko niektóre drobiazgi, jakie dane było nam poznać już teraz, jeszcze przed światową premierą. Wiele jeszcze jest niejasności, sporo twórcy gry zachowują dla siebie, szykując nam wspaniałą niespodziankę.

Jaki będzie ostateczny kształt samej gry, co, o ile w ogóle, zmieni się do czasu premiery w stosunku do tego wszystkiego o czym tu wam napisałem, zobaczymy. Miejmy nadzieję, iż te najbardziej smakowite kąski (które dla kogo, wybierz sam), pozostaną niezmienione. Ale mimo wszystko, myślę, iż już dzisiaj, na podstawie tych nielicznych szczegółów, które dane było nam poznać, można przypuszczać, że w czerwcu znów będziemy mogli mówić o murowanym faworycie do tytułu gry roku.

Bolesław „Void” Wójtowicz

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?