Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 stycznia 2006, 12:07

autor: Michał Basta

Metal Gear Solid 3: Subsistence - zapowiedź - Strona 2

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty – średnia ocen w sieci 95%, Metal Gear Solid 2: Substance – 85%, Metal Gear Solid 3: Snake Eater – 91,7%, trudno sobie wyobrazić, aby Metal Gear Solid 3: Subsistence mógł zaniżyć te oceny.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Żaby to nie wszystko, panowie z Konami mają zamiar zatrudnić również kaczki. Na szczęście obrońcy zwierząt mogą spać spokojnie, ponieważ chodzi o te żółte, gumowe, cieszące się ogromną popularnością w domowych wannach. W misjach ratunkowych (rescue mission) gracze ponownie zostają podzieleni na dwa zespoły. Jeden z nich otrzymuje na starcie wspomnianą kaczuchę i stara się ją obronić, aż do czasu zakończenia rundy (czas będzie wyświetlany na bieżąco). Z kolei drugi team dąży do przejęcia zwierzaka i dostarczenia go do specjalnie wyznaczonego punktu. Co ciekawe, rescue missions to jedyny tryb, w którym podczas rundy nie będzie respawnów, a zabici zawodnicy staną się duchami, mogącymi przemieszczać się po mapie, ale bez żadnego wpływu na toczone walki. Mam nadzieję, że nie doprowadzi to do powstania drugiego team deathmatcha, gdzie jedynym celem jest wybicie wszystkich zawodników z drużyny przeciwnika.

Przed każdą rundą w multiplayerze gracz otrzyma możliwość wyboru dowolnej broni znanej z poprzedniej części gry (oraz kilku nowych). Zostaną one podzielone na trzy typy: główną, osobistą oraz specjalną. W skład pierwszej wejdą różnego rodzaju karabiny, strzelby oraz snajperki, drugą grupę zasilą pistolety, natomiast trzecią dodatki w postaci granatów. Na szczęście nie będzie żadnych przeciwwskazań, aby w przypadku źle dobranego arsenału wymienić go przed respawnem. Jeśli skończy się nam amunicja, to zawsze będzie można skorzystać ze specjalnych zdolności bohatera, dzięki którym powalimy z zaskoczenia każdego przeciwnika. Będzie to szczególnie przydatne podczas walki w małych, zamkniętych pomieszczeniach, gdzie skorzystanie z broni może być dość czasochłonne.

Mapy mają być połączeniem oryginalnych i nowatorskich projektów z tymi znanymi ze Snake Eatera. Autorzy zapewniają o dużej ich różnorodności, więc dla coś dla siebie znajdzie zarówno fan rozległych przestrzeni, jak i gracz lubujący pojedynki w budynkach. Oczywiście Japończycy nie byliby sobą, gdyby na mapach nie umieścili specjalnych bonusów, które niejednokrotnie mogą zaważyć na ostatecznym wyniku prowadzonego pojedynku. Jednym z ciekawszych będzie np. możliwość odblokowania i pogrania specjalnymi postaciami takimi jak Ocelot.

Nowa reklama antynikotynowa.

To jednak nie wszystkie niespodzianki, jakie ufundują panowie z Konami. Cieszący się dużą popularnością tryb Snake vs. Monkey, zostanie dołączony w bardziej rozbudowanej wersji. Dla przypomnienia, naszym zadaniem będzie eksterminacja małp, które nie dają spokoju głównemu bohaterowi. Dzięki duel mode otrzymamy możliwość wybrania dowolnego bossa i stoczenia z nim szybkiej potyczki. Zmiany zajdą również w ukazaniu rozgrywki. Dotychczasowa kamera, do której dość trudno było się niektórym przyzwyczaić, zostanie zastąpiona typowym widokiem zza pleców bohatera, co znacznie ułatwi sterowanie. Oczywiście w każdej chwili będzie można powrócić do starego widoku, ale myślę, że ponowne przejście kampanii w trybie TPP będzie nie lada gratką dla fanów serii. Mało? To co powiecie na dorzucenie do tego wszystkiego dwóch innych tytułów z serii – Metal Gear oraz Metal Gear 2: Solid Snake. Teraz nie powinny narzekać nawet największe zrzędy, co najwyżej gracze komputerowi, którzy mogą tylko obejść się smakiem.

Metal Gear Solid 3: Subsistence powinien stać się wzorem dla wszystkich twórców, tworzących dodatki do swoich największych produkcji. Zmian i bonusów zapowiada się tyle, że spokojnie wystarczyłaby do obdarowania kilku innych pozycji i czego jak czego, ale lenistwa ludziom z Konami zarzucić nie można.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • bardzo rozbudowany tryb multiplayer;
  • ogromna liczba zmian i bonusów;
  • dwie dodatkowe gry: Metal Gear oraz Metal Gear 2: Solid Snake.

OBAWY:

  • czy przy takich twórcach można mieć jakieś obawy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.