Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 marca 2001, 12:59

autor: mass(a

Mafia: The City of Lost Heaven - przed premierą - Strona 2

Nasi południowi sąsiedzi, znani z stworzenia Hidden&Dangerous przygotowują obecnie kolejny arcyciekawie zapowiadający się tytuł – „Mafia” to gra która przenosi nas za ocean w czasy eleganckich gangsterów ubranych w nienagannie skrojone garnitury.

Również modele budynków, wśród których przyjdzie nam się poruszać zostały wykonane z niesłychana precyzją, tak przynajmniej obiecują nam twórcy z Illusion i opublikowane do tej pory screen'y. Ze względu na pojemność gry i możliwości komputerów do większości budynków nie będziemy mogli wejść, jednak do naszej dyspozycji oddane będzie kilkadziesiąt kluczowych lokalizacji, w których wizyta będzie miała związek z fabułą gry. Mają to być miedzy innymi banki, restauracje, hotele, kryjówki mafii, magazyny portowe itd.

Prawdziwy mafioso nie może wyruszyć na misję bez broni - oczywiście wyposażeniem naszego bohatera w nią zajmą się specjaliści pracujący na usługach gangu. Według zapowiedzi czeka na nas całkiem miły arsenał, jednak zgodnie z rzeczywistością liczba gnatów zabieranych ze sobą będzie ograniczona. Dla pocieszenia dodam, że autorzy przewidzieli możliwość zbierania broni i amunicji pozostawionej przez innych na polu walki.

Przy tylu atrakcjach i tak dopracowanej grafice zastanawiać się jedynie możemy nad wymaganiami sprzętowymi do optymalnej gry w Mafię - z ostatnich doniesień producenta wynika, iż potrzebny będzie procesor Pentium z cyferką III i solidna karta graficzna z 16 Mb pamięci na pokładzie. Grę obsługiwać miał pierwotnie engine Insanity 2 znany z Hidden&Dangerous, jednak w trakcie prac został on zastąpiony nowym programem stworzonym specjalnie na potrzeby nowej gry. Twórcy zapowiadają jednocześnie opcje gry wieloosobowej, w tym przez Internet.

Z dostępnych screen'ów i zapowiedzi autorów wyłania się nam przed oczami gra, która ma szanse stać się dużym hitem na rynku. Ciekawa i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcja, duża grywalność i swoboda poruszania się po wykreowanym świecie gry, wspaniała grafika i sprawdzony w H&D zespół ludzi pracujących nad tym projektem sprawia, iż z niecierpliwością czekam na informacje o premierze Mafii. Na pewno będzie ona dużo ciekawsza niż kolejne doniesienia w telewizji o naszych rodzimych gangsterach z Pruszkowa i Wołomina...

Mass(a

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.