autor: Daniel Sodkiewicz
Pariah - przed premierą - Strona 2
Gra przedstawia wizję świata w okolicach roku 2500. Mieszkańcy Ziemi wraz z upływem lat mimo ogromnego postępu technologicznego, nie zdobyli wiedzy pozwalającej im żyć w pokoju i miłości.
Przeczytaj recenzję Pariah - recenzja gry
Singles
Rozgrywka singlepleyer zapewni nam 15 misji, w których zwiedzimy bardzo zróżnicowane środowiska: od posępnych i złowrogich więzień przyszłości, przez skaliste pustynie, po dziką dżunglę z tajemniczym miastem. Kolejne levele mają być bardzo starannie zaprojektowane i co ważne, będą naprawdę sporych rozmiarów. Cały ten świat będziemy mogli zwiedzić nie tylko pieszo, ale także przy pomocy pojazdów, których niezbyt imponująca liczba wynosi sześć. Wśród nich znajdą się trzy maszyny latające i trzy naziemne (m.in. uzbrojony motor z trzema kołami).

Historia, jaką opowiedzą nam kolejne wydarzenia, będzie obfitować w dużą ilość zwrotów akcji. Całość ma być zaś na tyle atrakcyjna, aby gracz po pierwszym przejściu gry, nie wahał się przed ponownym sięgnięciem po Pariaha. Takowe zapewnienia wydają się jednak czczym gadaniem, głównie ze względu na brak większych zapewnień o nieliniowości i istnieniu kilku możliwych zakończeń gry. Cała jednak przedstawiona w Pariahu opowieść ma zapierać dech w piersiach, zaś lecąca na złamanie karku historia nie powinna nikogo znudzić. Gracz ma się dobrze bawić tym bardziej, iż środowisko gry będzie niespotykanie podatne na zniszczenia. Mamy otrzymać możliwość zdemolowania lub co najmniej przesunięcia dosłownie każdego elementu dekoracji. Aby tego dokonać bardzo przydane okażą się bronie, których ma być razem kilkanaście. Wśród typowych karabinów, granatników i wyrzutni rakiet, znajdą się także futurystyczne giwery rodem z filmów S-F. Żeby jeszcze bardzie uatrakcyjnić militarny aspekt gry, każda broń będzie posiadać możliwość jej udoskonalenia. Upgrade’y takie będą powodować m.in.: ulepszenie lunety, dodanie dodatkowego trybu strzelania lub wzmocnienie siły ognia. Dodatkowym poprawkom będzie mógł się poddać także nasz bohater, któremu zwiększymy m.in.: szybkość poruszania się, jakość pancerza i ilość zdrowia. Na wyposażeniu gracza, nie zabraknie również takiego bajeru jak apteczka pozwalająca odzyskiwać stracone życie. Aby jednak urządzenie to nie spowodowało poczucia nieśmiertelności, po każdorazowym uleczeniu się o 20 punktów, będą następować zaburzenia wizji, skutecznie utrudniające rozgrywkę.
Walka to jednak nie jedyny sposób na przejście kolejnych misji. Podczas rozgrywki napotkamy na momenty, w których niezbędne okaże się powolne skradanie oraz cicha eliminacja wrogów. Nasze pomysły na sposób rozwiązania danego problemu będą o tyle istotne, iż niektóre decyzje będą miały wpływ na zdarzenia, jakie nastąpią nawet kilka godzin gry później.
Rok 2500 już w 2005
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, iż zaraz po premierze gry zostaną opublikowane bardzo rozbudowane narzędzia, umożliwiające tworzenie modyfikacji do Pariaha. Jeżeli program się spodoba, możemy więc liczyć na wysyp modów i długi żywot zapowiadanego tutaj tytułu. Jego premiera nastąpi wiosną 2005 roku na platformy PC i Xbox.
Daniel „KULL” Sodkiewicz