Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 stycznia 2005, 12:33

autor: Daniel Sodkiewicz

Pariah - przed premierą - Strona 2

Gra przedstawia wizję świata w okolicach roku 2500. Mieszkańcy Ziemi wraz z upływem lat mimo ogromnego postępu technologicznego, nie zdobyli wiedzy pozwalającej im żyć w pokoju i miłości.

Przeczytaj recenzję Pariah - recenzja gry

Singles

Rozgrywka singlepleyer zapewni nam 15 misji, w których zwiedzimy bardzo zróżnicowane środowiska: od posępnych i złowrogich więzień przyszłości, przez skaliste pustynie, po dziką dżunglę z tajemniczym miastem. Kolejne levele mają być bardzo starannie zaprojektowane i co ważne, będą naprawdę sporych rozmiarów. Cały ten świat będziemy mogli zwiedzić nie tylko pieszo, ale także przy pomocy pojazdów, których niezbyt imponująca liczba wynosi sześć. Wśród nich znajdą się trzy maszyny latające i trzy naziemne (m.in. uzbrojony motor z trzema kołami).

Wybuchy i wszelkiego rodzaju efekty destrukcji mają wyglądać oszałamiająco.

Historia, jaką opowiedzą nam kolejne wydarzenia, będzie obfitować w dużą ilość zwrotów akcji. Całość ma być zaś na tyle atrakcyjna, aby gracz po pierwszym przejściu gry, nie wahał się przed ponownym sięgnięciem po Pariaha. Takowe zapewnienia wydają się jednak czczym gadaniem, głównie ze względu na brak większych zapewnień o nieliniowości i istnieniu kilku możliwych zakończeń gry. Cała jednak przedstawiona w Pariahu opowieść ma zapierać dech w piersiach, zaś lecąca na złamanie karku historia nie powinna nikogo znudzić. Gracz ma się dobrze bawić tym bardziej, iż środowisko gry będzie niespotykanie podatne na zniszczenia. Mamy otrzymać możliwość zdemolowania lub co najmniej przesunięcia dosłownie każdego elementu dekoracji. Aby tego dokonać bardzo przydane okażą się bronie, których ma być razem kilkanaście. Wśród typowych karabinów, granatników i wyrzutni rakiet, znajdą się także futurystyczne giwery rodem z filmów S-F. Żeby jeszcze bardzie uatrakcyjnić militarny aspekt gry, każda broń będzie posiadać możliwość jej udoskonalenia. Upgrade’y takie będą powodować m.in.: ulepszenie lunety, dodanie dodatkowego trybu strzelania lub wzmocnienie siły ognia. Dodatkowym poprawkom będzie mógł się poddać także nasz bohater, któremu zwiększymy m.in.: szybkość poruszania się, jakość pancerza i ilość zdrowia. Na wyposażeniu gracza, nie zabraknie również takiego bajeru jak apteczka pozwalająca odzyskiwać stracone życie. Aby jednak urządzenie to nie spowodowało poczucia nieśmiertelności, po każdorazowym uleczeniu się o 20 punktów, będą następować zaburzenia wizji, skutecznie utrudniające rozgrywkę.

Walka to jednak nie jedyny sposób na przejście kolejnych misji. Podczas rozgrywki napotkamy na momenty, w których niezbędne okaże się powolne skradanie oraz cicha eliminacja wrogów. Nasze pomysły na sposób rozwiązania danego problemu będą o tyle istotne, iż niektóre decyzje będą miały wpływ na zdarzenia, jakie nastąpią nawet kilka godzin gry później.

Rok 2500 już w 2005

Na koniec warto jeszcze wspomnieć, iż zaraz po premierze gry zostaną opublikowane bardzo rozbudowane narzędzia, umożliwiające tworzenie modyfikacji do Pariaha. Jeżeli program się spodoba, możemy więc liczyć na wysyp modów i długi żywot zapowiadanego tutaj tytułu. Jego premiera nastąpi wiosną 2005 roku na platformy PC i Xbox.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.