autor: Artur Dąbrowski
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - zapowiedź - Strona 3
Star War: Knights of the Old Republic - The Sith Lords to druga część znakomitej gry z gatunku cRPG przygotowanej przez kanadyjskie studio BioWare. Za developing tej odsłony odpowiedzialny jest już kto inny, zespół Obsidian Entertainment.
Przeczytaj recenzję Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry
Znacznie poszerzy się także złożoność świata i pojawi się sporo nowych atrybutów oraz zdolności. W KotOR2 znajdziemy bardzo dużo nowych przedmiotów, a także nowe możliwości ich ulepszania. Zaznamy również nowych zdolności Mocy, np. Force Sight (widzenie przez ściany), Force Clairvoyance (widzenie pozostałej części terenu), czy Battle Meditation. Żadnych zmian nie zapowiada się natomiast w sferze interfejsu i walki.
Podczas rozgrywki zwiedzimy w sumie siedem światów. Twórcy na razie zdradzili nazwy dwóch z nich. Mianowicie, będziemy mogli zajrzeć na Dantooine (znane z „jedynki”) i na Telos (ojczysta planeta Cartha Onasi). Będzie nam dane również usłyszeć o większości z postaci znanych z części pierwszej, lecz niestety nie będziemy mogli spotkać ich osobiście przynajmniej większości z nich), a tym bardziej dołączyć do naszej drużyny. Pojawi się za to szereg nowych charakterów, m.in. Kreia – starszy Jedi, T3M4 – droid znany z pierwszej części (prawdopodobnie jedyna postać wspólna dla obu KotORów) i Atton Rand.

Jak miałem okazję wcześniej wspomnieć – KotOR2 oparty będzie o silnik graficzny BioWare (zastosowany już w KotOR1), a co za tym idzie – grafika nie ulegnie znacznym zmianom. Jednakże twórcy starają się wycisnąć z engine`u ostatnie soki, dążąc do poprawienia efektów świetlnych, zjawisk atmosferycznych, ruchów postaci i animacji walki. Obsidian zamierza wprowadzić tutaj rozmaite animacje towarzyszące każdej ze zdolności. Uzależnione będą one od poziomu, na której dana umiejętność się znajduje. Im więcej punktów przeznaczymy na jej rozwój, tym zgrabniej i ładniej postać ją wykona.