autor: Artur Dąbrowski
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - zapowiedź - Strona 2
Star War: Knights of the Old Republic - The Sith Lords to druga część znakomitej gry z gatunku cRPG przygotowanej przez kanadyjskie studio BioWare. Za developing tej odsłony odpowiedzialny jest już kto inny, zespół Obsidian Entertainment.
Przeczytaj recenzję Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry
Jedną z najmocniejszych stron pierwszego KotORa była fabuła. Tym razem zapowiada się ona przynajmniej tak samo intrygująco. Akcja gry ma miejsce w pięć lat po zakończeniu się historii opowiedzianej w „jedynce”. Wydarzenia, które miały wtedy miejsce, doprowadziły do zachwiania równowagi pomiędzy dobrem i złem. Stara Republika, bardzo osłabiona podczas wojny z Darth Malakiem, zbliża się ku upadkowi. Zewnętrzne Krawędzie zostały pozostawione samym sobie w chwili, gdy siły Republiki starają się zachować porządek w galaktyce. Zapewne ciekawią was również losy głównego bohatera ubiegłej części. Otóż zniknął on w nieznanym zakątku galaktyki. Jednakże grając w „dwójkę”, będziemy mogli poznać jego nieznane oblicze. My natomiast wcielamy się w postać weterana Wojny Mandaloriańskiej, ostatniego z Rycerzy Jedi, który przeżył poprzednie wydarzenia na wygnaniu. Fakt ten sprawił, że zapomniał on o wszystkim, czego się dotychczas nauczył. Tak więc grę zaczynamy bez wyuczonych zdolności i z cechami na niskich poziomach.
Gra roku Game Developer`s Conference | |
Gra roku Computer Games Magazine | |
Gra roku PC Gamer | |
Gra roku na PC IGN | |
Gra roku GameSpy | |
Gra roku Games Domain |
Nagrody dla Knights of the Old Republic
KotOR był jedną z najliczniej nagradzanych gier w roku 2003. Uznałem, że wypada o tych nagrodach wspomnieć, więc poniżej przedstawiam wam ich listę. Pełna lista nagród jest bardzo długa, więc pozwoliłem sobie napomknąć jedynie o ważniejszych z nich.
Zarys głównego bohatera i jego historia zostały narzucone przez twórców, ale już tylko od nas zależy, jak potoczą się jego dalsze losy. Oczywiście będziemy mieli możność (a właściwie przymus) zbadania ścieżek Mocy, stając się Rycerzem Jedi. Ponownie będziemy mogli zdecydować się na jedną z trzech klas, z których każda będzie się różnić sposobem działania i posiadać specyficzne dla siebie cechy. Pojawią się także nowe klasy (tak zwane Prestiżowe), jak Lord Sith (nie ma to jak wcielić się w mistrza Ciemnej Strony :)), Mistrz Jedi, i inne. W trakcie rozgrywki będziemy musieli balansować pomiędzy Jasną i Ciemną Stroną Mocy. Na jego stan wpływać będzie większość podejmowanych przez nas decyzji. Wpływają one nie tylko na postać samego bohatera i jego stan Mocy, ale także na członków naszej drużyny. Posiadają oni bowiem własne, zdecydowane przekonania i mogą się nie zgodzić z tym co robimy.