Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 12 maja 2003, 14:43

autor: Speed

Rabid Dogs 2 - przed premierą

Rabid Dogs 2 to druga część skandalizującej gry taktycznej zespołu NecroSoft, opowiadająca o najciemniejszych stronach naszego życia, czyli seksie, przestępstwach, zabójstwach, porwaniach, narkotykach i związanych z tym wielkich brudnych pieniądzach.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kiedy 25 października 1999 roku nikomu nieznana grupa programistów NekroSoft wydała ostatkiem sił swój debiutancki produkt – Rezerwowe Psy, w Polsce wręcz zawrzało. Kontrowersyjna idea tego „wyrobu” spowodowała niemały skandal i oburzenie mas, z ks. Rydzykiem na czele.

Na pierwszy rzut oka całkiem normalna gra strategiczno - turowa, osadzona w realiach współczesnej Polski (co dla wielu było sporym zaskoczeniem). Zagłębiając się jednak w ten tytuł dostrzegamy multum pikantnych niuansów, aluzji do życia codziennego – niekoniecznie w pozytywnym znaczeniu. Twórcy bezlitośnie szydzili z polityków, znanych aktorów, dziennikarzy – a wszystko to okraszone zostało potężną dawką czarnego humoru. Wielu osobom taka iście wybuchowa mieszanka się spodobała, jednak grono przeciwników było równie duże. Ambitni polscy programiści, nie zważając na negatywne opinie, podjęli się tworzenia kontynuacji swego jakże kontrowersyjnego dziecka – tym razem na dużo większą, bo światową skalę.

Pierwszej części zarzucano wiele niedoróbek, m.in. słabą grafikę. „Psy 2” to gra tworzona zupełnie od podstaw. NekroSoft poprzeczkę postawił sobie dużo wyżej – gra bowiem dostępna będzie w dwóch wersjach: interkontynentalnej oraz polskiej. Nie chodzi tutaj wcale o język, w jakim program zostanie napisany – mają to być dwie odrębne gry, różniące się głównie fabułą. W wersji krajowej będzie więcej ostrych gagów, oryginalnych porównań ze światem współczesnym – wszystko to przedstawione oczywiście w krzywym zwierciadle. Fani „Psów 1” mogą więc być spokojni – kontrowersji w wersji polskiej z pewnością nie zabraknie. Wydanie światowe z założenia ma być „łagodniejsze”. Zagraniczny wydawca Rabid Dogs 2, niemiecka firma Zuxxez, postawiła NekroSoftowi kilka wymogów, ograniczających autorów. Powód? Prawo zagraniczne jest znacznie bardziej wyostrzone od polskiego. W takich Stanach na przykład nie wolno sprzedawać legalnie gier, w których można zabijać czarnoskórych osobników. A jak wiadomo, różnych ciętych akcji w tej grze nie brakuje. Taka zabawa w swego rodzaju cenzurę nie bardzo spodobała się NekroSoftowi, ale, jak sami stwierdzili, mają dużą szansę, żeby pokazać się na całym świecie, dlatego warto dostosować się do prawa zagranicznego i zaistnieć również poza granicami naszego pięknego kraju.

Tak jak w debiutanckiej wersji, także i w drugiej części gracz obejmie dowodzenie nad grupą najemników. Naszych bohaterów cechować będzie cały szereg parametrów. Dla każdej postaci przygotowane zostały oddzielne dialogi, a nawet animacje. Dzięki temu zabiegowi gracz ma poczuć prawdziwy smak życia przestępczego – koniec z powtarzającymi się jednostkami i postaciami. Jeżeli tylko zechcemy, możemy stworzyć własnego „kowboja” – określamy w przejrzysty sposób (otrzymujemy określoną pulę i według uznania „rozdajemy” punkty na dane umiejętności) predyspozycje „zawodowe” swojego pupila, wybieramy twarz, płeć, etc. Pojawią się elementy zaczerpnięte z gier RPG, a mianowicie poziomy zaawansowania. W trakcie rozgrywki nasi „zawodnicy” będą się rozwijać i wskakiwać na coraz to wyższe poziomy. W Rezerwowych Psach „skille” automatycznie podnosiły się wraz z kolejnymi napadami, rozbojami, morderstwami. Teraz to od gracza zależeć będzie, które z parametrów mają rosnąć, a które nie.

Graliśmy w Humankind - Cywilizacja na hardcorze
Graliśmy w Humankind - Cywilizacja na hardcorze

Przed premierą

Nowa strategia 4X – Humankind – wydaje się być na dobrej drodze do przesuniętej na sierpień premiery. Fani Cywilizacji powinni jednak liczyć się z nieco bardziej skomplikowaną rozrywką, bo oprócz swoich zalet gra ma też widoczne już teraz niedociągnięcia.

Graliśmy w Total War Warhammera 3 - husaria na niedźwiedziach szarżuje na demony
Graliśmy w Total War Warhammera 3 - husaria na niedźwiedziach szarżuje na demony

Przed premierą

Co jeszcze można wymyślić w ramach Total War Warhammera? Nie tak wiele, ale specjaliści z Creative Assembly bardzo starają się pokazać, że wciąż mają nowe pomysły.

Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens
Widziałem Age of Empires 4. Nie wiem, czy ta gra ma sens

Przed premierą

Powroty znanych marek zawsze są podobne. Age Of Empires 4 chce być czymś nowym, żeby się wyróżnić, ale jednocześnie takim samym, żeby fani byli zadowoleni. Jak udało się to pogodzić?