Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Total War: Warhammer Przed premierą

Przed premierą 30 czerwca 2015, 16:44

autor: Draug

Gracz, fantasta, bibliotekarz. Entuzjasta dobrych opowieści, intensywnych strzelanin i samochodówek.

Total War: Warhammer - nowy wymiar epickości flagowej serii studia Creative Assembly

Miłośnicy lochów i smoków czekali na to od dawna – widowiskowe bitwy w świecie fantasy pokazane z rozmachem na miarę serii Total War. Szykuje się łakomy kąsek i dla fanów Warhammera Fantasy Battle, i dla strategów wiernych studiu Creative Assembly.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Total War: Warhammer – Stary Świat w nowych szatach

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

TOTAL WAR: WARHAMMER W SKRÓCIE:
  • dziesiąta główna odsłona kultowej strategicznej serii Total War (rozwijanej przez studio Creative Assembly), a zarazem pierwsza osadzona w niehistorycznych realiach;
  • akcja rozgrywająca się w mrocznym świecie Warhammera Fantasy (wykreowanym przez firmę Games Workshop);
  • szereg frakcji (dotąd potwierdzono ludzi, orków, nieumarłych i krasnoludy) cechujących się bardzo dużym zróżnicowaniem stylów gry;
  • kampania o sandboksowej strukturze, z opcjonalnymi ciągami zadań dla bohaterów, które reprezentują wydarzenia historyczne ze świata Warhammera;
  • najbardziej epickie bitwy w dotychczasowej historii serii, z niezwykle zróżnicowanymi typami wojsk, magami, jednostkami latającymi etc.

Brytyjskie studio Creative Assembly zdecydowało się uhonorować pięnastolecie swojej sztandarowej marki – strategicznej serii Total War – w dość niecodzienny sposób. Jubileuszowi towarzyszyła mianowicie zapowiedź gry, którą niejeden ortodoksyjny miłośnik „Wojny totalnej” mógłby uznać za obrazoburczą. Z drugiej jednak strony w przypadku reszty świata Total War: Warhammer rozpaliło wyobraźnię jak mało która strategia w ostatnich latach. Pewnie, historia jest fajna i warto ją propagować w grach wideo, ale patrząc na rozmach bitew chociażby w Rome II, niejeden z nas marzył, by z taką samą pompą przedstawione zostały starcia z udziałem smoków, demonów, elfów czy orków. Wprawdzie branża zna przypadki podobnych gier – jak chociażby RTS-a Warhammer: Mark of Chaos – ale to stare dzieje. Ostatnio wśród strategii z bitwami w czasie rzeczywistym królują minione epoki i science fiction, toteż nic dziwnego, że wieść o przeniesieniu znanego cyklu w świat magii i miecza okazała się tak elektryzująca. Postanowiliśmy zebrać materiały na temat najnowszej odsłony cyklu Total War, jakimi Creative Assembly podzieliło się niedawno z mediami z całego świata (a w szczególności z redakcją PC Gamera, która odwiedziła siedzibę studia). Na podstawie tego, co do tej pory ujawniono, już na wstępie można pokusić się o tezę, że brytyjski deweloper jest na najlepszej drodze, by na wieczność zapewnić sobie łaskę i błogosławieństwo Sigmara.

„Ponury świat niebezpiecznych przygód”

Na początek wypada wyjaśnić graczom, którzy wcześniej nie zetknęli się z Warhammerem Fantasy, czym właściwie cechuje się to uniwersum. Najprościej byłoby powiedzieć, że mamy tu do czynienia z XVI-wieczną Europą w krzywym zwierciadle – przynajmniej w odniesieniu do Starego Świata, czyli centralnej części kontynentu, a zarazem miejsca akcji gry. Wprawdzie to tylko jedna z wielu występujących tu krain – nie brakuje także odpowiedników Azji, Afryki czy Ameryk – ale stanowi ona główną arenę działań i dlatego jest bliższa swemu historycznemu odpowiednikowi niż reszta lądów. Punkt centralny to Imperium – swoisty odpowiednik niemieckojęzycznego mocarstwa Habsburgów z okresu jego największego rozkwitu. Mamy więc rządzone przez ludzi, podzielone na prowincje potężne państwo z otaczanym wielką czcią cesarzem na czele, które jednak boryka się z licznymi problemami, zarówno wewnętrznymi, jak i – przede wszystkim – zewnętrznymi. Jako że mowa o – przypominam – uniwersum fantasy, zagrożenia rzadko przybierają postać sąsiednich krajów ostrzących sobie zęby na imperialne włości – na ogół wrogowie są po prostu żądni krwi mieszkańców najpotężniejszego państwa Starego Świata. Bo i na czym innym miałoby zależeć siłom takim jak demony Chaosu, orkowie czy nieumarli?

Według relacji świadków Total War: Warhammer w akcji wypada obłędnie – wprawdzie trudno zweryfikować tę opinię, nie mając możliwości obejrzenia tej samej prezentacji, ale już namiastka pokazu w postaci garstki udostępnionych dotąd obrazków wystarcza, by nie dziwić się zachwytom. Dziennikarze są przede wszystkim pod wrażeniem pieczołowitości animacji jednostek (znacznie większej niż do tej pory w serii) oraz ogromnego zróżnicowania i dopracowania poszczególnych oddziałów. Miejmy jednak na uwadze, że materiał pokazany w siedzibie dewelopera był starannie wyreżyserowanym spektaklem – bitwy na ekranach naszych monitorów raczej nieczęsto będą cechować się takim efekciarstwem.

Graliśmy w Anno 1800 – czy to będzie najpiękniejsza gra strategiczna?
Graliśmy w Anno 1800 – czy to będzie najpiękniejsza gra strategiczna?

Przed premierą

Licząca sobie już dwadzieścia lat seria Anno przy okazji dwóch ostatnich odsłon straciła rozpęd. Ubisoft i Blue Byte chcą wrócić do łask, wracając do historii. Przy okazji w grze pojawiło się sporo nowości, które mieliśmy okazję przetestować.

Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać
Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać

Przed premierą

Odetchnijcie z ulgą – The Settlers na razie robi wrażenie solidnego restartu serii, która od lat nie dawała o sobie znać. To dość bezpieczna gra, która raczej nie zrobi wielkiej furory, ale być może uratuje legendarną markę przed odejściem w zapomnienie.

Graliśmy w Factorio – szarobury tycoon nowej generacji
Graliśmy w Factorio – szarobury tycoon nowej generacji

Przed premierą

Czeskie Factorio jest dowodem na prawdziwość tezy, że to nie oprawa zdobi grę. Za szaroburymi sprite’ami niczym z połowy lat 90. kryje się bowiem jedna z najbardziej rozbudowanych gier ekonomicznych ostatnich lat.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
30.06.2015 18:16
Adams9422
41
Pretorianin

Jestem fanem serii od 10 lat to fajnie ze kombinują z nowymi formułami martwi mnie mało frakcji i boje się że zasypią nas DLC do attila są 3 a co dopiera tu będzie boje się myśleć.Tym bardziej ze CA jest coraz bezczelniejsza jeśli chodzi od DLC. Ponieważ wiadomo jak to gry po premierze maja problemy to oni zapowiedz pacza to zapowiedz DLC (oczywiście po fali hejtu wycofali sie i wypuścili pacz a później dlc ) :)tym bardziej ze Attila tw to zwykły skok na kasę.Mam nadzieje że moje omamy względem dlc się nie spełnią.Poczekamy zobaczymy bo jeszcze nie zapowiedzieli daty premiery,myślę ze na koniec początek 2016\17 wyjdzie i będzie to po prostu dobry Total War.

30.06.2015 18:26
odpowiedz
BlackRaven1995
32
Chorąży

Warhammer Total War to trochę lipa według mnie. Nie wiem jaka będzie gra, ale chodzi mi o klimat. W Warhammera 40k wszystkie części grałem, ale w tego zwykłego ani razu więc raczej nie będę w to grał choć jestem fanem Total Wara od Rome I. Liczyłem na coś osadzonego w nowszym świecie, I WŚ albo II WŚ,

30.06.2015 18:29
odpowiedz
A.l.e.X
118
Alekde

czekam z niecierpliwością !

30.06.2015 18:54
odpowiedz
Exelior
24
Chorąży
10

Dobrze, że przechodzą do tego świata, coś nowego i odmiennego od dotychczasowych total war.
Przyda się powiew świeżości.
Doceniam ich za to, że nie robią nić w nowym świecie, żadnych I i II WŚ... To po prostu nie ma sensu przekładać i nie da się na skalę total war.
Jak miały by wyglądać bitwy 20 wieku? to nie ten sam rozmach co czasy starożytne do średniowiecza. Empire total war jest świetnym tego przykładem. Nie był tak dobry jak inne odsłony serii.

Czekam na tę grę z niecierpliwością i liczę, że się nie zawiodę:). Już wyobrażam sobie tą różnorodność jednostek i frakcji. Możliwości jakie daje to uniwersum do total war są ogromne ciekawe na ile je wykorzystają. Może będzie to najlepsza odsłona serii. Ale czas pokaże:) trzymam kciuku za produkcję.

30.06.2015 19:02
odpowiedz
CrapBookFace
2
Chorąży

gier z tej serii nigdy nie lubilem ale tym razem moze byc fajna czesc

30.06.2015 20:28
odpowiedz
Rewo
90
Generał

Cieszy mnie, że wzięli się za Warhammera, mam nadzieję, że dobrze wpłynie to na odświeżenie formuły serii. Niepokoi mnie tylko to, czy uda im się zachować odpowiedni balans przy nowych bohaterach i jednostkach elitarnych - przeróżnych "stworach". I mam sporo obaw co do modelu biznesowego, głupio by było, gdyby tylko 4 frakcje były w podstawce, a drugie tyle, czy tam więcej, w DLC - tutaj różnica pomiędzy frakcjami będzie znacznie większa, niż przy dotychczasowych odsłonach w końcu.

30.06.2015 21:52
odpowiedz
MichałPolak
86
Generał
7.0

Mam nadzieję, że im się uda ale mam obawy. Nie są ostatnio w formie, strasznie kombinują z mechaniką, Rome II z dodatkiem nie były zbyt dobre i jak ktoś już tu napisał są strasznie bezczelni jeśli chodzi o dlc. Jeśli dobrze pamiętam już przy zapowiedzi tej gry zapowiedzieli dlc. Jakimś wielkim fanem Total War'ów nie jestem, lubię se pograć w Empire z Napoleonem, czasami z Shoguna 2 i tyle. Cóż powodzenia, przyda im się.

30.06.2015 22:20
odpowiedz
Dragowit
28
Chorąży

Mam mieszane uczucie co do tej gry, osobiście wolał bym zapowiedź Medivala 3. Teraz trza nam czekać na gameplay, poza tym jestem ciekaw jak będzie wyglądać magia i latające jednostki.

01.07.2015 07:17
👍
odpowiedz
Jaluk
33
Pretorianin
8.5

Jak dla mnie zapowiada się rewelacyjnie. Nie jestem za bardzo obeznany w uniwersum Warhammera, ale chyba będę musiał to zmienić. Chociaż skrycie liczyłem i nadal liczę na Total Wara w świecie Tolkiena, niezależnie od ery, ale jeszcze będę musiał poczekać, jeśli w ogóle dogadają się studia posiadające prawa autorskie. Tymczasem oczekiwanie umili mi (mam nadzieję) właśnie ta gra.

01.07.2015 10:50
😉
odpowiedz
domino310
54
Burzą Błogosławiony

Oby spełniła oczekiwania

01.07.2015 10:51
odpowiedz
_Luke_
201
Death Incarnate

Osobiscie obawiam sie bledow i zalewu DLC...

01.07.2015 10:54
odpowiedz
koobun
43
wieszak

Nigdy, do żadnej z gier z serii, nie kupiłem DLC i nigdy gra nie dała mi do zrozumienia, że jestem przez to gorszy, więc poważnie, przestańcie jojczyć na te DLC, bo to zwykła kosmetyka, a nie wmuszanie wyciętej zawartości.

01.07.2015 11:12
odpowiedz
Adams9422
41
Pretorianin

@up kosmetyka ? wycinanie bezczelnie grywalnych frakcji a później dawanie ich po tygodniu w dlc kosmetyka faktycznie kosmetyka do np inne kolor zbroi a nie grywalne frakcje.

01.07.2015 11:13
odpowiedz
_Luke_
201
Death Incarnate

[12] Nie zartuj, dlc = kosmetyka? Nie w przypadku gier CA.

01.07.2015 11:26
odpowiedz
kuzyn123
71
Pretorianin

Ten trailer to podróba intro do Medievala 2.

01.07.2015 14:09
odpowiedz
ww1990ww
69
Konsul

[14]

Akurat tutaj kosmetyczne DLC śmiechem żartem mają największy sens. Bowiem są ludzie którzy woleli by walczyć w barwach powiedzmy Middenland niż w barwach Reiklandu i są ludzie skłoni zapłacić za tego typu rzeczy.

Z innej strony jeżeli wrzucą tam Elfy (jakiekolwiek denominacji) oczekuje że ich polityka rodowa będzie równie pokręcona co w wypadku CK 2.

01.07.2015 15:34
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Juz kupe lat nie gralem w zadna dobra gre z universum Warhammera wiec mam nadzieje, ze Total War w koncu to zmieni.

15.07.2015 15:09
odpowiedz
Nolifer
112
The Highest

Warhammer w uniwersum Total Wara- jak dla mnie świetna sprawa, naprawdę! :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze