Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Mount & Blade II: Bannerlord PC

Druga pełnoprawna odsłona osadzonej w średniowieczu serii, łączącej elementy akcji, strategii oraz RPG. Tytuł niesie ze sobą całą masą ulepszeń, począwszy od samouczka i kreatora postaci, poprzez usprawniony system zarządzania włościami, handlu oraz craftingu, po wyraźnie ulepszoną warstwę wizualną oraz funkcjonalny edytor.

RPG, TPP, średniowiecze, sandbox, elementy strategiczne, RPG akcji.

Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346744Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346743Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346742Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346741Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-06-01 - 346740Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340023Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340022Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340021Mount & Blade II: Bannerlord - screen - 2017-03-09 - 340020

TaleWorlds | producent

TaleWorlds | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Mount & Blade II: Bannerlord | PC

Data premiery gry Mount & Blade II: Bannerlord nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona

PC Windows
Okładka Mount & Blade II: Bannerlord (PC)
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord to druga pełnoprawna odsłona popularnej serii, łączącej w sobie elementy gier akcji, strategii oraz RPG. Za stworzenie tytułu odpowiadają ponownie autorzy pierwowzoru oraz jego licznych dodatków – tureckie studio TaleWorlds.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została 200 lat przed wydarzeniami ukazanymi w Mount & Blade: Warband. Miejscem akcji jest zaś potężne mocarstwo w krainie Calradia, którego władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. W państwie zapanowało bezkrólewie, a na traktach handlowych pojawiły się liczne grupy bandytów, koczowników i najemników. Na szczęście w zagrożonym upadkiem państwie pojawia się nasz protagonista, a jego zadaniem jest odnaleźć się w skomplikowanej sytuacji politycznej i zapanować nad krnąbrnymi dworami szlacheckimi, przywracając krainie dawną świetność jako przywódca jednej z sześciu dostępnych frakcji.

Mechanika

Ogólne założenia Mount & Blade II nie odbiegają znacząco od schematów poprzedniej części, tak więc fabuła gry jest tylko i wyłącznie tłem dla niezwykle rozbudowanego gameplayu. Rozgrywka podzielona została ponownie na dwa zasadnicze aspekty: strategiczny i zręcznościowy. Podczas zabawy przemieszczamy się po rozległej mapie wirtualnej krainy, której powierzchnia wynosi w sumie ok. 230 km kwadratowych. W okolicznych karczmach najmujemy wojów i awanturników, a we wsiach nabywamy jedzenie i picie dla naszego oddziału. Poza wykonywaniem zadań związanych z fabułą oraz całej masy zleceń pobocznych, sednem zabawy pozostały oczywiście liczne bitwy, podczas których stajemy na czele jednej z walczących armii, obserwując akcję zza pleców dowódcy.

Druga część Mount & Blade to jednak również całe mnóstwo ulepszeń i modyfikacji, które nadały rozgrywce jeszcze bardziej sandboksowego charakteru. Znaczącej poprawy doczekał się m.in. kreator postaci, pozwalający zmodyfikować praktycznie każdy element twarzy i wyglądu bohatera. W rozgrywkę wprowadza nas ulepszony tutorial, który stał się znacznie bardziej dynamiczny i wciągający niż jego poprzednik. Sporo pracy włożono w system walki oraz zdobywania twierdz. W bitwach możemy wydawać bardziej precyzyjne rozkazy, a podczas ataków na zamki korzystać z maszyn oblężniczych i niszczyć przy ich pomocy niektóre elementy murów. Lepsze wrażenia zapewnia również podrasowany system sztucznej inteligencji, która sprawia, że nasi wojowie potrafią podejmować decyzje sami i szybko przemieścić się w miejsce bitwy, gdzie będą najbardziej potrzebni.

Wśród innych wartych odnotowania ulepszeń wymienić należy większą indywidualność postaci - każda ma swoją własną historię i fach, który może okazać się istotny z punktu widzenia całej drużyny. Świat gry tętni własnym życiem, a napotykani ludzie skrzętnie oddają się swoim codziennym obowiązkom oraz szeregowi innych aktywności. Na mapie Calradii pojawiły się również dodatkowe ciekawe miejsca poza miastami i twierdzami. W grze znacznie rozszerzono możliwości zarządzania naszymi włościami (nakładanie podatków, szkolenie wojowników, kierowanie ludzi do budowy) i wprowadzono autonomiczny system handlu, uwzględniający popyt oraz podaż, co umożliwia stosowanie dodatkowych taktyk (wojnę gospodarczą, odcięcie obleganej twierdzy od zasobów, itd.). Całość uzupełnia niezwykle rozbudowany system craftingu, dzięki któremu możemy wykuć sobie unikalny miecz, decydując o jego wyglądzie oraz parametrach.

Kwestie techniczne

Mount & Blade II odznacza się znacznie ulepszoną w stosunku do poprzedniczek oprawą audiowizualną, bazującą na zupełnie nowym, autorskim silniku. Poprawę widać zarówno w wyglądzie oraz większej interaktywności poszczególnych lokacji, jak i podczas walk – zwłaszcza tych z udziałem większej liczby wojowników (np. oblężenia zamków). Na przebieg bitew wpływ mogą mieć takie czynniki jak pory roku i zmieniająca się pogoda. Dodatkowo każdą z potyczek możemy dokładnie przeanalizować, korzystając z efektywnego systemu powtórek. Twórcy nie zapomnieli także o moderach, oddając do dyspozycji graczy niezwykle funkcjonalny, oparty na warstwach edytor o ogromnych możliwościach.

yglądzie oraz parametrach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 9.6 / 10 na podstawie 7650 głosów czytelników.

Gry podobne do Mount & Blade II: Bannerlord

Wymagania wiekowe Mount & Blade II: Bannerlord

16+

Wymagania sprzętowe Mount & Blade II: Bannerlord

Minimalne: Intel Core i3-2100 3.10 GHz/AMD FX-6300 GHz 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 730/Radeon R7 240 lub lepsza, 40 GB HDD, Windows 7/8/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą 16 czerwca 2017, 18:00

Trudno powiedzieć, na ile ten system bycia trybikiem w wojennej machinie okaże się logiczny i sensowny, ale wydaje się trafionym pomysłem, który wprowadzi do gry dodatkowe urozmaicenie. Zapytałem o to, co stanie się, gdy nie zechcemy posłuchać rozkazu króla. Yavuz wyjaśnił, że wciąż są brane pod uwagę różne rozwiązania, ale raczej nie będziemy karani za niesubordynację.

Komentarze Czytelników (342)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
08.04.2017 16:09
odpowiedz
Dylexan
16
Chorąży

1. Przede wszystkim powinni ogarnąć SI, żeby przeciwnicy nie lecieli na pałę pod sam ryj gracza i go spychali. To jest mega irytujące. Powinni zrobić coś w kierunku assasin's creeda aby przeciwnicy stali z metr od gracza i powoli albo po kolei podchodzili. Nie aż tak jak w AC, ale chociaż trochę.
2. Blokowanie się na drzewach i jednostkach. Serio w realu konie też są tak upośledzone, że biegnąc z pełną prędkością wpadają w drzewa? Albo własna kawaleria, która skręca mi przed samym ryjem i wbiega przede mnie przez co moja prędkość spada do 0 i często jeszcze muszę pół minuty wykręcać.
3. Rozbudować gospodarkę i dać dyplomację aby gracz miał większy wpływ na sytuację w grze.

Jakby to załatwili to by było git.

08.04.2017 18:41
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
MajsterX4
21
Centurion

To, co chciałbym zobaczyć w nowym Mount & Blade:

-bunt poddanych w wyniku złego traktowania (np. przez wyższe podatki)

-kompanie najemników, które będą służyć frakcjom za opłatę, a w przypadku braku funduszy klienta spróbują zabrać mu złoto siłą lub dołączą do wroga

-wrogość ludności świeżo podbitej, przez co zwiększyło by się ryzyko buntu na danym terenie

-łowcy przygód (tacy jak gracz), którzy po zebraniu armii spróbują założyć swoje państwo kosztem innych

-epidemie dziesiątkujące armię i poddanych, jeśli nie ma w nich wykwalifikowanego lekarza

-mniejsza skuteczność kusz i łuków podczas deszczu

-możliwość uderzenia tarczą

-możliwość budowy fortyfikacji po dłuższym przebywaniu na jednym obszarze (np. obóz z palisadą i wilczymi dołami)

-większy wybór broni w multi

-zmiany w oblężeniach: wprowadzenie oblężeń wielotapowych w przypadku większych miast i zamków (walki o zamek niski, średni, a na końcu wysoki), dodanie podkopów, rekrutacja zdolnych do walki cywilów podczas obrony

-zmiany w użyciu broni: łamanie się lancy po uderzeniu z rozpędu, mniejsza skuteczność mieczy przeciwko zbroi

-zmiany w wytrzymałości zbroi: łuki i zwykłe kusze nie powinny być zdolne do przebicia mocniejszych zbroi ( a w szczególności płytowych, za wyjątkiem słabszych miejsc)

To na razie tyle, jak coś mi wpadnie do głowy dopiszę więcej pomysłów.

08.05.2017 12:49
😃
odpowiedz
Stary Wyjadacz
2
Junior

Mam nadzieje ze wyjdzie przed moja smiercia

22.05.2017 20:33
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
domino310
43
Burzą Błogosławiony

Nowe wieści:
w trakcie potyczek na ekranie będzie znajdowało się do 500 postaci jednocześnie, a przed premierą ta liczba może jeszcze wzrosnąć do 1000 .

Gra używa realistycznego modelu fizyki wpływającego na zachowanie żołnierzy i armii, np. atak 200 jednostek kawalerii ustawionych w klinie może wprowadzić popłoch w o wiele większej armii.

Mapa dostępnego w grze świata jest prawie cztery razy większa niż w pierwszej grze i podlega "dynamicznym zmianom pór roku".

W Mount & Blade II dostaniemy o wiele żywsze miasta i wioski; osady mają różnego rodzaju grupy społeczne (kryminaliści, handlarze, wieśniacy, itp.) oferujące różnorodne questy wpływające na nasze relacje z poszczególnymi frakcjami.

Gra zaoferuje sandboksową swobodę rozgrywki i umożliwi przyjęcie praktycznie dowolnej roli - od gladiatora, przez kupca czy najemnika, po rycerza czy księcia. Będziemy mogli stawiać własne zamki, porywać ludzi, tworzyć swoją armię czy budować wielkie handlowe imperium.

post wyedytowany przez domino310 2017-05-22 20:34:53
30.05.2017 11:38
😉
odpowiedz
robertssssssssssssssssss
9
Chorąży

Pisałem już pod innym artykułem ale napiszę i tutaj . Może znajdzie się jakiś zagorzały youtuber który lubi Mount and Blade i zrobi w końcu jakąś polską recenzję gry Veil of crows , strategią która jest jak gdyby osadzona w świecie Mount and Blade

31.05.2017 16:13
😊
odpowiedz
Kula 76
20
Legionista
9.5

Najlepiej jak by zrobili coś na wzór gry Kenshi, tylko w średniowieczu.

11.06.2017 23:06
😜
odpowiedz
SilesiaLemon
1
Junior

czekam na 2 do teraz gram w pierwszą część i czekam na premierę dwójki jeżeli nic nie spieprzą to jest na co czekać

13.06.2017 22:18
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
Xelioks
1
Junior

Codziennie rano i wieczorem patrzę na YT, google i steam czy jest jakiekolwiek info o grze i premierze...

post wyedytowany przez Xelioks 2017-06-13 22:20:04
14.06.2017 21:03
odpowiedz
Adrianee
11
Legionista

Szykuje się gra roku :) nie mogę się doczekać samej podstawki a kiedy pomyślę o modach które przeniosą nas do Śródziemia albo Westeros to już dostaje gęsiej skórki

post wyedytowany przez Adrianee 2017-06-14 21:10:22
15.06.2017 22:37
odpowiedz
robertssssssssssssssssss
9
Chorąży

Czemu nie ma tego na głównej

https://www.youtube.com/watch?v=gUW_BNbG7pk

17.06.2017 14:25
odpowiedz
1 odpowiedź
Staciel
2
Junior

mam nadzieje że będzie tak dobra jak na zwiastunach

23.07.2017 01:32
odpowiedz
1 odpowiedź
karnisterniak
77
Konsul

Kiedy wyjdzie w końcu ta gra, mam już dosyć czekania xD

14.08.2017 12:59
2
odpowiedz
frohanq
3
Junior

wlazlem sobie na pierwsze komentarze do tej gry, pisza w styczniu ze gra ma wyjsc w lutym lub poczatkiem marca.... 2013 roku:D:D:D

30.08.2017 19:15
odpowiedz
1 odpowiedź
Saamuraii
2
Junior

Nie wiem cieżo podać taą date lub dać demo z jakilkoma bitwami ?

post wyedytowany przez Saamuraii 2017-08-30 19:16:28
07.09.2017 09:07
😜
odpowiedz
diabolo777
12
Legionista

Jeśli będzie grywalna jak poprzednie części to zanurzę się w tej grze na bardzo długo...

07.09.2017 17:21
😉
odpowiedz
karnisterniak
77
Konsul

Słyszałem że powstaje mod do gry i będzie nosić tytuł : Mount & Blade II : Game Of Thrones.

15.09.2017 11:58
😃
odpowiedz
1 odpowiedź
IsOmAs™
2
Junior
9.5

Nie mogę się doczekać mam nadzieje że gra będzie tak samo zaj***a jak poprzednie części :)

07.10.2017 17:38
odpowiedz
Dylexan
16
Chorąży

Nie ma co ponaglać niech to porządnie skończą żeby nie było lipy

03.11.2017 18:10
odpowiedz
1 odpowiedź
JeicamPL
15
Chorąży
10

Pytanko mam bo nie mogę znaleźć informacji: czy można M&B zakupić już w preorderze?

04.11.2017 19:00
😉
odpowiedz
PanAdameczek
1
Junior

Ja mam nadzieję że w przeciwieństwie do Warbanda w Bannerlordzie będę mógł poczuć się jak strateg, dowódca, że to od taktyki będzie zależeć wygrana a nie od liczebności czy siły ( w przeciwieństwie do Khergeckich Lansjerów którymi zwyciężyłem 3-krotnie większe połączone armie ) mam nadzieję też że wrogowie już nie będą od razu jak głupki atakować tylko też przegrupują się w jakiś formacjach i cieszył bym się gdyby dodali tak samo jak w warbandzie takie Dlc jak z Ogniem i Mieczem i Napoleonic wars

21.12.2017 20:56
1
odpowiedz
Emiliano666
72
Konsul
9.5

Chyba najbardziej oczekiwana przeze mnie gra na 2018r. Tyle lat czekania... :O

post wyedytowany przez Emiliano666 2017-12-21 20:57:14
23.12.2017 21:51
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
karnisterniak
77
Konsul

Zaczynam myśleć że ta gra nie istnieje a na targi jadą tylko by napędzać sprzedaż jedynki :D
Ale by ludzie mieli miny jak za rok przełożą na 2019 a znów pojawi się na targach.

25.12.2017 07:31
odpowiedz
gerwant123
2
Legionista

Po zaawansowaniu prac nad grą myślę że na E3 2018 zobaczymy obszerny gameplay+ datę premiery(najpewniej premiera sierpień-wrzesień)

15.01.2018 14:17
😐
1
odpowiedz
JeicamPL
15
Chorąży

I gdzie ta nowa światowa data premiery? :(

24.01.2018 09:08
odpowiedz
Nay3k
4
Legionista
9.0

Jak dlugo Taleworlds bedzie nam kazalo jeszcze czekac i jakim cudem maja wciaz pieniądze na te grę. Przy Jedynce i Warband spędziłem swoja ilosc godzin a zmiany o ktorych czytalem w ich blogach podobaja mi sie, ale kiedy wkoncu oglosza premierę?

25.01.2018 23:46
odpowiedz
foxu23
36
Chorąży

grafika rodem z ps2 :O

28.01.2018 12:16
1
odpowiedz
1 odpowiedź
WerterPL
69
Pretorianin

Uważam, że powinni się skupić na poprawieniu wątków wojenno-politycznych kiedy gracz sam zostaje królem albo chociaż generałem. O co mi chodzi?

- Wypowiadanie wojny przez komputer bez absolutnie żadnego powodu. Nieważne, że masz 3-4 razy silniejsze państwo od sąsiada. On lichy i kaleki wypowie ci wojnę, bo tak mu się podoba.

- Wojna bez końca - Pomijając, że jak już komputer zacznie wojnę, to nie ważne co, prawie nigdy nie zgodzi się na pokój, ale wojna w M&B jest odwzorowana koszmarnie. Bitwy są świetne, ale wkurza to, że nie ważne ile bitew stoczysz, ile wsi spalisz, ile żołnierzy i oddziałów poślesz w nicość, to komputer i tak po chwili ma na nowo taką samą armię jaką miał. I to nie wcale jakieś chłopstwo, ledwo wyszkolone. Nie, od nowa ma elitarne wojska w liczbie 200-300. W ogóle nie czujesz w tej grze przewagi. W ogóle nie czujesz, że zmiażdżona przed chwilą główna armia dała ci punkt zwrotny w wojnie. Że teraz z defensywy przechodzisz w ofensywę. W tej grze nie ma czegoś takiego w ogóle. Zwyciężona bitwa to tylko odepchnięcie na chwilę wroga od jakiegoś miasta, pod które za dzień czy dwa i tak przyprowadzi znów identyczną armię. Beznadzieja.

- No i naprawdę byłoby fajnie, jakby twoi generałowie umieli wygrać bitwę bez ciebie we wsparciu....

Jeżeli te elementy poprawią, to gra będzie majstersztykiem.

05.02.2018 00:19
😍
odpowiedz
kropek1990
0
Junior

Czekam na tą grę i czekam

13.02.2018 21:58
odpowiedz
1 odpowiedź
gedlanek
35
Centurion

wyjdzie na ps4 ?? :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze