Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2013, 10:05

Far Cry 2 kontra Far Cry 3 - porównujemy oprawę audiowizualną i sposoby interakcji ze światem

Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego przez nas prostego porównania różnic pomiędzy grami Far Cry 2 i Far Cry 3. Film został przygotowany przy wykorzystaniu gier ustawionych na maksymalne detale w wersji przeznaczonej dla komputerów PC.

Far Cry 3, chyba jednak trochę nieoczekiwanie, stał sie czarnym koniem końcówki ubiegłego roku. Gra została doceniona zarówno przez recenzentów jak i społeczność graczy i bardzo dobrze radzi sobie we wszelkich rankingach sprzedaży. Jednocześnie dały się słyszeć głosy, że najnowszemu dziecku Ubisoftu brakuje pewnego rodzaju specyficznej magii, którą posiadał jego poprzednik - Far Cry 2. Magii związanej z kreacją świata przedstawionego oraz audiowizualną otoczką. Dlatego też postanowiliśmy przygotować proste porównanie obu gier, prezntując w poniższym filmiku podobne sposoby interakcji z otoczeniem.

Far Cry 2 - Far Cry 2 kontra Far Cry 3 - porównujemy oprawę audiowizualną i sposoby interakcji ze światem - wiadomość - 2013-01-11
Far Cry 2

Zarówno druga jak i trzecia odsłona cyklu Far Cry używają silnika graficznego o nazwie Dunia, który jest mocno zmodyfikowaną wersją znakomitego CryEngine. Do tej pory powstały dwie iteracje tego silnika, z pierwszej korzystał Far Cry 2, z drugiej zaś Far Cry 3. Zmiany poczynione przez zespół programistów Ubisoft Montreal nie są tylko kosmetyczne i na pierwszy rzut oka widać różnicę oraz liczne usprawnienia. Szkoda jednak, że w "trójce" nie przyłożyli się dźwiękowcy - w FC2 sawanna jest pełna życia (choć nie widać zwierząt), w FC3 zwierząt nie brakuje, ale dżungla niezbyt spełnia wymagania naszej wyobraźni o niej. Zresztą, sprawdźcie sami. Obie gry prezentujemy w maksymalnych ustawieniach graficznych, oczywiście w wersji PC.

  1. Porównanie różnego rodzaju interakcji oraz oprawy audiowizualnej w Far Cry 2 i Far Cry 3 (wersja HD).

Konfiguracja sprzetowa wykorzystana do nagrania filmu:

Procesor: Intel Core i5-2500 3.30 GHz

Płyta główna: MSI P67A-GD55 (B3)

Karta graficzna: GeForce Gigabyte GTX 660 Ti

Pamięć RAM: 8GB

System operacyjny: Windows 7 64bit

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej