Data wydania: 19 sierpnia 2002
Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu to wyprodukowana przez studio Detalion niskobudżetowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Gracz kieruje poczynaniami tytułowej funkcjonariuszki tajnej organizacji antyterrorystycznej i bierze udział w szeregu niebezpiecznych misji na terenie Afganistanu. Autorem scenariusza gry jest znany pisarz s-f Konrad T. Lewandowski.
GRYOnline
Gracze
Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu to pierwsza z serii gier akcji „Nina: Kroniki Agenta” tworzonych przy współpracy dwóch polskich firm: Lemon Interactive oraz Detalion, autora takich tytułów jak Schizm: Prawdziwe Wyzwanie czy Reah: Zmierz się z Nieznanym. Twórcą scenariusza jest Konrad T. Lewandowski, znany polski pisarz science fiction, a postać głównej bohaterki zagrała top modelka - Iza Czarnecka. Gracz staje się Niną, doskonale wyszkoloną agentką wykonującą niebezpieczne zadania dla organizacji antyterrorystycznej. Pierwsza część serii „Tunele Afganistanu” przenosi nas na teren Afganistanu, gdzie musimy zmierzyć się z terrorystami i islamskimi fanatykami. Do wykonania czeka szereg misji obfitujących w walkę oraz rozwiązywanie zagadek. Nasza bohaterka musi utorować sobie drogę śmiercionośną bronią, przy czym w odróżnieniu od licznych dzisiejszych produkcji gatunku FPS, Nina prócz pistoletu może nosić co najwyżej jedną broń (np. karabin) i kilka granatów. Nie ma sytuacji, w których bohater „taszczy” 15 karabinów ważących łącznie ponad 100kg i mierzących łącznie ponad 4 metry. Prócz broni, Nina posiada także zdolności parapsychiczne pozwalające jej na wniknięcie w umysł innej osoby i przejęcie jej myśli. Jednak, aby przejąć myśli Nina musi nawiązać kontakt fizyczny z ofiarą, a ta niestety po tej ingerencji ginie. Gra wykorzystuje silnik graficzny „LithTech's Talon” zastosowany m.in. w głośnej produkcji Aliens Versus Predator 2. Jak twierdzą sami autorzy Nina: Kroniki Agenta to tytuł nieskomplikowany, przeznaczona dla graczy, którzy nie mają zbyt dużo wolnego czasu, a chcą się po prostu rozerwać.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Recenzja GRYOnline
Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu to pierwsza z serii gier akcji „Nina: Kroniki Agenta” tworzonych przy współpracy dwóch polskich firm: Lemon Interactive oraz Detalion.
27 maja 2021
Polskie Call of Duty? Było przynajmniej kilka gier, które chciałyby zostać tak nazwane, ale wyglądały, jak stworzone w garażu. Dziś przypomnimy osiem fatalnych polskich strzelanek sprzed lat.
3 marca 2019
W ostatnich latach Polacy pokazali niejednokrotnie, że mają dryg do tworzenia gier wideo. Może to przez to zapomnieliśmy, że od lat 90. ubiegłego wieku wypuściliśmy też sporo tytułów, o których wszyscy – wraz z ich twórcami – wolelibyśmy zapomnieć.
Nina: Kroniki Agenta miały być produkcją nawiązującą do Tomb Raider’a, czerpiącą z tej i innych produkcji najlepsze pomysły. Zakupienie licencji Lith-Tech miało dodatkowo zwiększyć atrakcyjność tytułu... niestety „coś” chyba nie wyszło...
gry
Fajek
5 listopada 2002 12:58
Zapewne niektórzy z Was zdążyli zauważyć, że w kioskach można już nabyć najnowszą polską produkcję z gatunku gier akcji pt. Nina: Kroniki Agenta – Tunele Afganistanu. Jest to pierwszy odcinek z całego cyklu przygód pięknej super-agentki, nad którym pracuje zespół Detalion. Tunele Afganistanu ukazały się nakładem Lemon Interactive w serii „Super Gra Extra” (nr.04/02) w przystępnej cenie 19,90 PLN.
gry
Tomasz Pyzioł
20 sierpnia 2002 17:24
Ze względu na obawy o problemy prawne spowodowane podobieństwem tytułu Starmageddon do znanej serii Carmageddon, polski producent Lemon Interactive zmuszony był zmienić europejski tytuł gry ze Starmageddon: Project Earth na Project Earth.
gry
Mariusz Klamra
21 lipca 2002 10:43
Popularne pliki do pobrania do gry Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 536 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
YackOO
Recenzent GRYOnline.pl
2002.11.05
Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu to pierwsza z serii gier akcji „Nina: Kroniki Agenta” tworzonych przy współpracy dwóch polskich firm: Lemon Interactive oraz Detalion.
Wkurw Dude Junior
Postanowiłem przejść Ninę Trylogię (nie ma jej na tej stronie) i szczerze mówiąc to istna tragedia jest. Misje z Tuneli też się pojawiają a cała gra jest po prostu krótka, nudna i wkurzająca
----------------------------
Link do filmu gdzie pastwiłem się nad Niną Trylogia [link]
Chriso25 Generał
Po wielu latach postanowilem wrocic do Niny i sprawdzic czy faktycznie dalej mnie odrzuci na kilometr jak w dawnych czasach.
W Nine tym razem zagralem w wersji angielskiej. I powiem tak to najgorszy voice-acting jaki slyszalem w grach komputerowych.
Wyglada na to ze glos w wersji angielskiej podklada pani Izabela Czarnecka ktora uzyczyla swojej twarzy dla wykreowania wirtualnej bohaterki jaka sie wcielila.
Glos Niny jest strasznie sztuczny i zbyt teatralny a do tego zbyt mocno probuje nasladowac typowy angielski akcent.
Gra posiada trzy misje po dwie mapy w ktorych tak naprawde do konca nie wiadomo o co chodzi wiec wlasciwie fabula nie istnieje i mozna sobie ja darowac.
Nina to gra liniowa ale poziomy sa tak zrobione ze czasami nie wiadomo co trzeba zrobic aby popchnac fabule dalej i krecimy sie po mapie w kolko macieju.
Nasi przeciwnicy to typowe mieso armatnie ale zdarza sie ze niektorych nie mozemy zlikwidowac tylko musimy ich jakby zachipnotyzowac i wyciagnac z nich informacje ktore beda przydatne.
Niestety nie wiadomo do konca na ktorym przeciwniku Nina musi uzyc swoich magicznych mocy i czesto sie zdarza, ze dowiemy sie dopiero jak go zlikwidujemy poniewaz gra sie wtedy konczy.
Graficznie jak na tamte lata nie jest az tak zle bo gra korzysta z sinika LithTech Talon ale wtedy juz byly gry oparte na Quake 3 jak Soldier of Fortune 2 i wygladaly one lepiej.
Nina to typowo niskobudzetowy shooter i przypuszczam ze inspiracja do zrobienia tej gry byly takie gry jak, Tomb Raider i No One Lives Forever.
Niestety Lemon Interactive nie posiadal dobrych programistow i zamiast zrobic przynajmniej porzadna grywalna gre, zrobili jeden z najgorszych FPsow w historii.
Ale czy gra jest az tak tragiczna? Patrzac z perspektywy czasu, to gralem w znacznie gorsze gry jak, Ardennes Offensive czy Beyond Normandy: Assignment Berlin.
W dzisiejszych czasach rowniez mozna spotkac znacznie gorsze gry od Indie deweloperow ktore zrobily ze Steam smietnisko crapow.
graczbezzycia Junior
Syf, syf i jeszcze raz syf. Próbowano rozpromować tą grę wizerunkiem skąpo ubranej laski na okładce, niestety to absolutnie nie jest powód dla którego warto zagrać w to łajno. Po pierwsze NUUUUDA, łazisz w kółko i mordujesz kolejnych gości w turbanach. BA! Czasami NIE MOŻESZ ich zabić bo są "kluczowym źródłem informacji" i zastrzelenie ich kończy misję jako nieudaną. Co z tego, że o tym nie wiedziałeś bo nikt nie raczył ci o tym powiedzieć? Fabuła jest tak poprowadzona, że w sumie nie wiem o co tutaj chodzi, mamy jakiś komiks na początku gry, ale to jakaś paplanina z której nic nie wynika. Świetny voice acting którego użyczyli Pan wiesław i Pani Jadzia z najbliższego sklepu mięsnego, rewelacyjne dialogi rodem z takich hitów jak "Trudne Sprawy". Ponadto twórcy mają cię za debila i często masz wyłożone wprost podpowiedzi co musisz teraz zrobić abyś się przypadkiem biedaku nie zgubił. Oprócz zabijania głupich jak dziurawy ser brodaczy w turbanach mamy zagadki, które bez problemu rozwiązałaby małpa z epilepsją i zespołem Touretta. Nina miałabyć prawdopodobnie polską wersją Lary Croft, a wyszło coś, co nie jest warte nawet tych 10 zł. Trzymajcie się od tej kaszany jak najdalej.
Admin Senator
Nina: Kroniki Agenta - Tunele Afganistanu - recenzje graczy