Data wydania: 19 sierpnia 2008
Too Human to dynamiczna gra akcji z elementami cRPG, osadzona w futurystycznym świecie i zahaczająca o tematykę mitów nordyckich. W grze wcielamy się w Baldura, który zostaje rzucony w sam środek wojny, od której może zależeć przyszłość jego rasy.
GRYOnline
Gracze
Too Human to dynamiczna gra akcji z elementami cRPG, osadzona w odległej przyszłości. Pomysł na stworzenie tytułu, w umysłach programistów z Silicon Knights narodził się na początku XXI wieku, kiedy to gra szykowana była na konsolę PlayStation 2 oraz GameCube. Niestety projekt poszedł w odstawkę, aż do roku 2006, kiedy możliwości platformy Xbox 360 ziściły marzenia developerów o wydaniu tej pozycji.
Pod postacią nordyckiego boga imieniem Baldur, gracz zostaje rzucony w sam środek wojny, od której może zależeć przyszłość naszej rasy. Futurystycznemu światu zagrażają bowiem hordy mechanicznych najeźdźców, pragnących całkowitej anihilacji ludzkości i tym samym zajęcia jej miejsca. Główny bohater nie tylko pomaga ludziom w walce z tym zagrożeniem, ale również stara się odnaleźć innego nordyckiego boga, który przed laty dopuścił się morderstwa żony Baldura. Pierwsza część trylogii przedstawia głównie dramatyczną obronę przed automatycznym agresorem.
W cyberpunkowej rzeczywistości Baldur spotyka oczywiście zastępy przeciwników, które jawią się jako małe, proste roboty, lub też potężne i wymagające sporej cierpliwości tzw. mechy. Jednym ze środków ich anihilacji jest kontakt bezpośredni, kiedy to nasz bohater zostaje zmuszony do skorzystania z broni białej - energetycznych mieczy, halabard, toporów, czy młotów. Naturalnie konfrontacje na odległość w Too Human również są wszechobecne, a wówczas na rozgrzanie czeka cała gama palnego arsenału. Ponadto ciało i dusza Baldura z czasem ulegają udoskonaleniu. To gracz decyduje tutaj, czy kierowana przez niego postać rozwijać się będzie poprzez fizyczny trening, czy może za pośrednictwem specjalnych implantów.
Too Human korzysta ze zmodyfikowanego silnika Unreal Engine 3. Założeniem twórców gry było zapewnienie użytkownikowi wyrazistego przedstawienia wykreowanego świata oraz swoistej atmosfery programu. W tym celu zaangażowano nawet konsultantów rodem z Hong Kongu, którzy czuwali nad prawidłowością przeniesienia do warunków wirtualnych zaimplementowanych elementów sztuk walki. Pełną garścią czerpano także ze znanych produkcji filmowych, jak np. The Matrix czy też The Chronicles of Riddick (Kroniki Riddicka).
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
Producent: Silicon Knights
Wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios
Polski Wydawca: Microsoft sp. z o.o.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Nordyccy cyberbogowie, krew, pot, łzy i tony złomu. Czy ponad dziesięć lat produkcji wyszło Too Human na dobre?
11 lipca 2008
Too Human nie trafi raczej na szczyty list bestsellerów. Nie powinien też być mocno wyczekiwaną grą. To, co przyniesie ta produkcja, to kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin przyjemnej, nieskrępowanej sieczki.
9 stycznia 2007
Zbyt ludzki to opowieść o ludziach, którzy w opinii sztucznej, zaawansowanej inteligencji nie pasują już do nowego świata. Są właśnie zbyt ludzcy. Eliminacja ze strony maszyn – oto, co ich czeka.
Microsoft zapowiedział, że najnowsza aktualizacja katalogu wstecznie kompatybilnych gier na Xboksie One będzie też ostatnią. Gigant z Redmond skupi się na dopracowywaniu tej funkcji na potrzeby nadchodzącego Project Scarlett. W ramach podziękowań/rekompensaty firma udostępniła grę Too Human za darmo.
gry
Jakub Mirowski
11 czerwca 2019 20:27
Dziś piszemy m.in. o aktualizacji pecetowej wersji Battlefielda 4, darmowym prototypie gry Permutation Racer, a także o kolejnym etapie sporu sądowego pomiędzy studiem Silicon Knights a firmą Epic Games. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
13 stycznia 2014 14:05
Po ubiegłorocznym przegranym procesie sądowym z Epic games, studio Silicon Knights, odpowiadające za powstanie gry Too Human, praktycznie nie dysponuje już żadnym majątkiem. Deweloper jest przy tym nadal dłużnikiem kanadyjskiego rządu, od którego pożyczył znaczne sumy pieniędzy. Większa część załogi upadłej firmy założyła jednak nowe studio Precursor Games, odcinając się od poprzednika.
pozostałe
Michał Kułakowski
12 maja 2013 17:15
Dziś piszemy m.in. o usunięciu gry Too Human z usługi Xbox Live, a także następnym projekcie studiów deweloperskich Oddworld Inhabitants oraz Just Add Water. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
21 stycznia 2013 12:25
Studio Silicon Knights będzie musiało wycofać i fizycznie zniszczyć wszystkie niesprzedane egzemplarze swoich gier, które wykorzystują silnik Unreal Engine 3. Chodzi tu o tytuły takie jak Too Human czy X-Men: Destiny. Sytuacja ta jest efektem wyroku sądowego w sporze dewelopera z firmą Epic Games.
gry
Michał Kułakowski
10 listopada 2012 18:05
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o możliwej konwersji pierwszej części Epic Mickey na PlayStation 3 oraz Xboksa 360, ewentualnej kontynuacji Too Human, nadchodzącej łatce do Mass Effect 3, a także opcjach społecznościowych w grze Wasteland 2.
gry
Marcin Skierski
26 marca 2012 12:45
Wczorajsze spekulacje dotyczące cięć zatrudnienia w firmie Silicon Knights częściowo potwierdziły się. Szef ds. finansów kanadyjskiego studia ogłosił, że zwolniono 45 pracowników. Jest jednak szansa, że zostaną ponownie zatrudnieni.
pozostałe
Mateusz Kądziołka
2 listopada 2011 11:33
Według doniesień, które pojawiły się w sieci, firma Silicon Knights zwolniła 75% zatrudnionych pracowników. Tym samym z niemalże 100-osobowej firmy ostał się jedynie trzon 25 najważniejszych osób. Przedstawiciele kanadyjskiego studia deweloperskiego nie komentują tych informacji.
pozostałe
Mateusz Kądziołka
1 listopada 2011 11:36
W dzisiejszych "Wieściach ze świata" czas poświęcamy Homefrontowi, strategii Fray, twórcom Too Human, grze MMO World of Warcraft, a także kolejnym grom PopCap Games zmierzającym na Facebooka.
gry
Piotr Doroń
15 lipca 2011 14:53
Denis Dyack, znany producent gier i szef studia Silicon Knights, przyznał w wywiadzie z serwisem IndustryGamers, że zamierza dokończyć serię Too Human, której ostatnia odsłona pojawiła się w 2008 roku po wielu latach oczekiwań. Niestety twórca nie może powiedzieć nic więcej w tej kwestii ze względu na trwający spór sądowy z firmą Epic Games.
gry
Szymon Liebert
3 maja 2011 13:14
Wymagania sprzętowe gry Too Human:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 297 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2008.09.01
Nordyccy cyberbogowie, krew, pot, łzy i tony złomu. Czy ponad dziesięć lat produkcji wyszło Too Human na dobre?
NeronTJ Legionista
Porządny Hack&Slash z japońskim podejściem do fabuły (a zespół o dziwo kanadyjski), czyli jest nietypowo i całkiem fajnie. Każdą postacią gra się dobrze na singlu (no może oprócz strzelca, nastawiony jest bardziej na multi), sterowanie bardzo szybko staje się intuicyjne, a potem już tylko przyjemna sieczka, do tego ta cena, polecam fanom dobrej "rozrywki" ;)
Wicio14 Junior
Dość słaba ocena. Gra zasługuje na więcej wdług mnie.
Franusss Generał
Myślę, że gra ma słabą ocenę ponieważ 70% osób nie umie w nią grać ( łącznie ze mną w 2008 roku ) ale doceniam ją i u mnie ma mocne 8/10. Zacznę w nią grać znów mam nadzieję, że teraz to ogarnę.
Weider_XBOX360 Pretorianin
Myślałem że ta gra to coś typu nordycki God of War, niestety zawiodłem się sterowanie bardzo niewygodne, wrogowie bardzo napakowani prawie nie do zabicia, jeżeli co jakiś czas nie będziesz ulepszał ekwipunku. Fabuła tak samo mało ciekawa a szkoda bo to mogła być naprawdę dobra gra, ale najbardziej wkurzający mankament tej gry to zapisy które tylko zapisują ci stan waluty i expa a nie pozycje w misji. 5/10
Makaveliii1994 Legionista
Po 17 latach od premiery postanowiłem zmierzyć się z legendą tej gry i jestem pozytywnie zaskoczony.
Przede wszystkim, gra prezentuje bardzo ciekawy pomysł na uniwersum, bogowie nordyccy w klimatach sci-fi ? jak dla mnie bomba, fabularnie gra trzyma wysoki poziom do samego końca, końca który jest tak naprawdę początkiem przygody naszego bohatera, czyli Baldura, wielka szkoda że prawdopodobnie nigdy nie doświadczymy kontynuacji, bo potencjał był ogromny :(
Gameplayowo jest całkiem przyzwoicie, jest to looter hack 'n' slash z dość ciekawym :) i często nie zrozumiałym przez graczy podejściem (systemem) do zadawania ciosów, za które odpowiada prawa gałka, co często wiąże się z niesłusznym zaniżaniem ocen tej gry, system nie jest idealny ale dość łatwy do opanowania, a wraz z rozwojem postaci, potrafi nawet sprawiać sporo frajdy.
Plusy:
+ Wykreowane uniwersum ( Ogromny potencjał )
+ Fabuła
+ Postacie ( Bogowie nordyccy w sosie Sci-Fi )
+ Udźwiękowienie ( Muzyka i Voice Acting )
+ Grafika ( Unreal Engine 3 nadal daje radę )
+ Klimatyczne lokacje
+ Mnogość personalizacji postaci ( Pancerze, miecze, topory, runy, broń palna, umiejętności specjalne )
Minusy:
- Brak sprintu, a dreptania jest dość sporo :(
- Dobra, choć nie do końca dopracowana walka ( brakuje ostatecznych szlifów )
- Gdy polegniemy, zamiast loadingu dopala się animacja trwająca 30 sec :)
- Eksploracja cyberprzestrzeni
Moja ocena - 7/10 ( Warto zagrać )
(ogrywana wersja płytowa z X360, na XSX we wstecznej kompatybilności)
Ps. Gra jest dostępna za darmo w Xbox Store