Data wydania: 7 maja 2021
Ósma główna odsłona popularnego cyklu survival horrorów rozwijanego przez firmę Capcom. Resident Evil Village kontynuuje historię Ethana i jego żony rozpoczętą w Resident Evil 7 i ponownie stosuje widok FPP.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Resident Evil Village to przygodowa gra akcji, będąca ósmą już odsłoną głównego cyklu popularnych survival horrorów, tworzonych od 1996 roku przez japońskie studio Capcom. Praca nad nową częścią została oficjalnie ogłoszona w czerwcu 2020 roku, podczas prezentacji PlayStation 5. Tytuł stanowi bezpośrednią kontynuację Resident Evil VII: Biohazard, choć w odróżnieniu do siódemki akcja sequelu osadzona została w okrytej śniegiem rumuńskiej wiosce oraz jej otoczeniu, w tym w górującym nad nią zamczysku. Gracz ponownie wciela się w postać Ethana Wintersa, śledząc poczynania przeciwników z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Minęły trzy lata od wydarzeń zaprezentowanych w siódmej części. Ethan i jego żona Mia zamieszkali w Rumunii, w miejscu znajdującym się pod ścisłą obserwacją BSAA. Niedawno na świecie pojawiła się ich córeczka – Rosemary. Para stara się wieść spokojne życie, jednak przeżyty w Luizjanie koszmar wciąż nad nią ciąży.
Akcja gry rozpoczyna się nietypowo, mianowicie od niepokojącej opowieści, którą Mia czyta swojej córce na dobranoc. Gdy dziewczynka zasypia, rodzice dyskutują przez chwilę na temat mrocznej bajki, która okazuje się lokalną opowieścią. Kobieta nie widzi w niej nic złego, Ethan nie jest jednak zachwycony. Temat zostaje porzucony, a Mia idzie zrobić kolację, nie wiedząc jeszcze, że to ostatni posiłek, który przyjdzie jej przygotować.
Podczas kolejnej wymiany zdań kobieta zostaje trafiona serią pocisków i upada na podłogę. Osobą, która dopuściła się ataku, jest kapitan Chris Redfield – mężczyzna, który miał zapewnić jej bezpieczeństwo. Chris wkracza do mieszkania i dobija konającą kobietę. Chwilę później Ethan zostaje pojmany a jego córka zabrana przez jednego z żołnierzy. Protagonista traci przytomność. Budzi się dopiero w śniegu, w pobliżu trupa i wywróconego pojazdu. Chcąc dowiedzieć się, co stało się z jego córką, mężczyzna wyrusza czym prędzej w drogę, trafiając w końcu do nieznanej mu, odizolowanej od reszty świata wioski.
Podobnie jak w Resident Evil 7, gra oferuje widok z perspektywy pierwszej osoby oraz kładzie większy nacisk na eksplorację. W tej części zapoznajemy się bliżej z tytułową wioską oraz kilkoma otaczającymi ją lokacjami, w tym zamkiem Dimitrescu. Poza eksploracją głównym celem rozgrywki jest walka z napotykanymi przeciwnikami, rozwiązywanie zagadek logicznych, a przede wszystkim zebranie czterech cennych fiolek, z których każda umiejscowiona została w jednej z kluczowych lokacji.
RE8 oferuje nam zróżnicowanych przeciwników. Każdy z nich posiada szczególne umiejętności, ponadto niektóre stwory znajdują się również w posiadaniu broni. Jednymi z pierwszych istot zaprezentowanych nam istot są lycanie, którzy uwili sobie gniazdko na terenie wioski, traktując pozostałych jej mieszkańców jak swoje pożywienie. Stacjonujące na tym obszarze wilkołaki posługują się w walce nie tylko pazurami i zębiskami. Potrafią też korzystać z różnego typu broni, w tym także łuku i strzał.
Inny rodzaj grozy czyha natomiast w zamczysku, nad którym władzę sprawuje tajemnicza Alcina Dimitrescu oraz jej demoniczne córki. Przemierzając lochy lub zewnętrzne obszary tej rozległej lokacji natrafić można na nieumarłych, szarżujących na bohatera z mieczami lub przypuszczających ataki z powietrza. O ile w pojedynkę nie są tak groźni, w grupie mogą przysporzyć nam niemało problemów. Wspomniane wcześniej kobiety stanowią jednak znacznie większe zagrożenie. Konfrontując się z jedną z nich z reguły nie pozostaje nam nic innego, jak ratować się ucieczką, pojawiają się jednak sekwencje, w których walka jest nieunikniona.
Wioska stanowi centralny obszar rozgrywki. Wokół niej rozsiane zostały cztery inne lokacje, nad którymi władzę sprawują Lordowie. Jednym z tego typu obszarów jest zamczysko, którego lordem, a tym samym finalnym bossem jest sama Lady Dimitrescu. Pokonanie głównego przeciwnika wiąże się z ukończeniem danej lokacji. Pozostałe miejsca, które przychodzi nam odwiedzić, to posiadłość Beneviento, ulokowana w dolinie mgieł, rezerwuar za wiatrakami czy też fabryka na obrzeżach wioski.
Chcąc unieszkodliwić czające się w mroku upiory, odgradzające bohaterowi drogę ucieczki, możemy skorzystać zarówno z broni białej, jak i palnej (bardziej przydatna okazuje się jednak strzelba lub pistolet). Aby móc szybko wymienić broń na inną bez zbędnego przetrząsania ekwipunku, ustawiamy dla wybranych przedmiotów opcję szybkiego dostępu („quick slots”). Gra umożliwia nam też osłanianie się przed atakami, co wpływa na zmniejszenie zadawanych protagoniście obrażeń. Po przyjęciu postawy obronnej bohater może też znokautować przeciwnika kopniakiem. Ponadto w grze pojawia się możliwość przesuwania niektórych większych obiektów, co pozwala nam na zablokowanie pewnych przejść, przez które mogłyby podążyć za nami potwory.
Z części pokonanych przeciwników wypadają woreczki z pieniędzmi oraz inne skarby, warto więc uważnie przejrzeć lokację, w której pokonaliśmy więcej stworów, możemy się bowiem nieźle wzbogacić. W niektórych miejscach ukryte są również klejnoty – aby je zdobyć, należy strzelić w skrywający je obiekt lub ścianę. Miejsca, w których zostały umiejscowione, charakterystycznie błyszczą. Na pewnym etapie rozgrywki zdobywamy również mapę, która znacznie ułatwi eksplorowanie terenu. Ponadto są na niej zaznaczone miejsca, w których wciąż pozostało coś do zebrania (lokacje, w których nadal znajdują się cenne itemy, są oznaczone kolorem czerwonym).
System zarządzania ekwipunkiem jest podobny do tego z Resident Evil 4 – zebrane przedmioty gromadzone są w walizce o ograniczonej pojemności. Warto kontrolować liczbę posiadanej amunicji oraz przedmiotów regenerujących zdrowie. Amunicję, broń oraz health drinki możemy nabywać u wędrownego kupca, zwanego Duke. U niego zaopatrzymy się również w pojemniejszą walizkę oraz poradniki, dzięki którym nauczymy się np. jak samodzielnie tworzyć miny. Część oferowanych przez kupca przedmiotów nie jest wcale tania, choć niektóre możemy nabyć właściwie za darmo. Kosztowne są same ulepszenia broni, pozwalające na zwiększenie poziomu ich mocy, szybkości przeładowania, zasięgu strzału oraz pojemności amunicji. U Duke’a możemy też dokonywać wymiany, przekazując mu wybrane itemy w zamian za pieniądze. Oferta kupca poszerza się o dodatkowe opcje wraz z postępem rozgrywki.
Czasem zresztą kupowanie przedmiotów może okazać się zbyteczne, niektóre typy broni nabywamy bowiem podczas samego przeszukiwania lokacji. Pierwsze, jakie udaje nam się zdobyć, to nóż oraz podniszczony pistolet, który wręcza nam jeden z mieszkańców wioski. W tej części twórcy wprowadzili również możliwość craftingu, dzięki czemu możemy tworzyć własne medykamenty oraz amunicję. Wyprodukowanie First Aid Med wymaga np. połączenia ze sobą jednej sztuki zioła oraz płynu chemicznego (Chem Fluid). Część ziół i innych cennych przedmiotów rozsiana jest po lokacjach lub ukryta w przedmiotach, takich jak wazy czy skrzynie. Aby je zdobyć, wystarczy dobrze przeszukać pomieszczenie i zniszczyć parę obiektów.
W niektórych lokacjach pojawiają się też figurki koziołków (Goats of Warding). Odnalezienie i zniszczenie ich wszystkich wpływa na odblokowanie dodatkowych osiągnięć. W odróżnieniu od poprzednich części Residenta, zniszczenie figurek nie wiąże się z uzyskaniem specjalnej broni, w zamian otrzymamy jednak 16000 CP do wykorzystania w sklepie z dodatkami po ukończeniu rozgrywki.
Resident Evil Village to gra trójwymiarowa, utrzymana w konwencji fotorealistycznej, zaprojektowana w oparciu o autorski silnik RE Engine. Wstęp do rozgrywki, poświęcony ludowej bajce, został przygotowany w stylu, przywodzącym na myśl dzieła Tima Burtona. Tytuł może poszczycić się bogatą w szczegóły oprawą wizualną, skutecznie budującą napięcie i wzmagającą uczucie grozy.
Gra oferuje również funkcję Photo Mode oraz możliwość pomijania cutscenek. Photo Mode dostępny jest zarówno na PS4, PS5, jak też Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC. Istnieje również możliwość wprowadzania filtrów do zdjęć. Przy pierwszym skorzystaniu z tej funkcji na każdej z wymienionych platform uzyskamy inną nagrodę (w przypadku PC będzie to np. osiągnięcie).
Wraz z zakupem Resident Evil 8 gracz nabywa również darmową grę online, umożliwiającą rozgrywkę w trybie player versus player – Resident Evil RE:Verse. Dzięki niemu grający może przetestować swoje umiejętności w cztero- lub sześcioosobowych potyczkach, wcielając się w jedną z ulubionych postaci z serii. Jeżeli postać zostanie zabita, jej ciało przekształca się w potężną broń biologiczną, która może zostać wykorzystana przeciwko innym graczom. Deathmatche trwają 5 minut, a zwycięzcą zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Choć Resident Evil Re:Verse miało zadebiutować równolegle z premierą Resident Evil Village, finalnie trafiło w ręce graczy dopiero 28 października 2022.
Zanim na rynek trafiła pełna wersja gry, na konsole PlayStation 5 wypuszczone zostało jej demo – MAIDEN – którego akcję osadzono w zamczysku. Gracz ma okazję zapoznać się bliżej z lochami i komnatami tajemniczej posiadłości, strzeżonej przez wampirzycę Alcinę Dimitrescu oraz jej upiorne córki. Czas rozgrywki to ok. 10 – 30 minut. Jakiś czas później, już na wszystkich platformach sprzętowych, pojawiły się dwie kolejne wersje demonstracyjne, zatytułowane CASTLE oraz VILLAGE. Pierwsza ponownie pozwalała na zwiedzanie zamku Alciny Dimitrescu, druga przedstawiała tytułową wioskę.
Wraz z zapowiedzią i wypuszczeniem dema gry Lady Dimitrescu, znana również jako Tall Lady, natychmiast podbiła serca milionów fanów. Uwagę przyciągnął przede wszystkim jej ponadprzeciętny wzrost – jeśli wliczyć jej kapelusz oraz buty na obcasach kobieta sięga niemal 10 stóp (a dokładniej 9’6” stóp, a więc aż 2,9 m!). W sieci natychmiast zaczęły pojawiać się filmiki, memy oraz wszelkiego rodzaju treści poświęcone tej potężnej antagonistce. Zainteresowanie wysoką wampirzycą sięgnęło tego stopnia, że 16 kwietnia na YouTube pojawił się nawet fanowski symulator, zasponsorowany przez samą firmę Capcom – What if Resident Evil’s Tall Lady Stepped on You?
Kyle Hill stworzył symulację, która pomogłaby wykazać, co mogłoby się stać, gdyby Lady Dimitrescu zdecydowała się na niego nadepnąć. To nie żart, choć sam filmik jest ich pełen. Hill podszedł jednak poważnie do samego zagadnienia, obliczając wskaźnik masy ciała wysokiej wampirzycy, a następnie na jego podstawie szacując, jakie obrażenia zostałyby mu zadane, gdyby kobieta nadepnęła mu na twarz. Jeden z wysokich obcasów, które na co dzień nosi antagonistka, z pewnością nie złagodziłby tego bólu…
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PlayStation 5 7 maja 2021
PC Windows 7 maja 2021
Switch 2 27 lutego 2026
Apple iOS 30 października 2023
Nintendo Switch 28 października 2022
Xbox Series X/S 7 maja 2021
Xbox One 7 maja 2021
PlayStation 4 7 maja 2021
Gry podobne:
38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Recenzja GRYOnline
Resident Evil Village stanowi ukoronowanie ewolucji słynnej serii. Twórcy połączyli charakterystyczne elementy dwóch czołowych odsłon cyklu – 4 i 7, po czy dorzucili uczciwą porcję autorskich pomysłów. Wszystko doprawiono fenomenalnym stylem artystycznym, tworząc tytuł rewelacyjny na tle całego gatunku survival horrorów.
Aktualizacja: 29 kwietnia 2021
Resident Evil Village poradnik i solucja to kompletny opis przejścia i najlepsze porady do eksploracji, walki, skradania i Lady Dimitrescu. Opisujemy wszystkie znajdźki, rozwiązania zagadek, walki z bossami i trofea.
26 maja 2023
Mądre, opiekuńcze, neurotyczne, albo zabójcze - matki w grach wideo są bardzo różne. Postanowiliśmy wybrać te najciekawsze i Wam o nich opowiedzieć.
29 grudnia 2021
Zestawienie najlepszych gier 2021 roku pojawiło się już chyba we wszystkich konfiguracjach, ale jak wygląda ranking redakcji GRYOnline.pl? Przeprowadziliśmy wewnętrzne głosowanie i sprawdziliśmy. Choć każdy ma swoją własną grę roku, tą wspólną redakcji GO
18 września 2021
Mamy właśnie na stronie kulinarny konkurs FRoSTY, więc to świetna okazja, by porozmawiać o jedzeniu w grach. Po co umieszcza się w nich pożywienie? Co ciekawego można z nim zrobić? Oto przegląd kreatywnych przykładów.
30 czerwca 2021
Zwiastuny? Pokazy prasowe? Zapomnijcie o tym: dziś w branży gier wideo wygrywa ten, kto spodoba się internautom. W świecie interaktywnej rozrywki memy mogą być dla deweloperów zarówno przepustką na salony, jak i gwoździem do trumny.
20 maja 2021
Jedna z najlepszych – a zdaniem wielu najlepsza – odsłon serii Resident Evil powstawała w bólach, których efektem była nie tylko ta gra, ale również dwie inne. A także zapędzenie całego cyklu w ślepy zaułek.
Dzisiejszy Nintendo Direct przyniósł niemałą niespodziankę dla fanów survival horrorów. Capcom potwierdził, że Resident Evil Requiem zadebiutuje także na Nintendo Switchu 2.
gry
Kamil Kleszyk
12 września 2025
Twórcy gier przedstawili na blogu Sony, jakie ulepszenia wprowadzą do swoich tytułów dzięki PlayStation 5 Pro.
gry
Jakub Błażewicz
26 września 2024
Popularny branżowy informator zwrócił uwagę na pewne powiązania domniemanego Resident Evil 9 z Dragon’s Dogma 2 i Monster Hunter: Wilds. Chodzi o technologię i fundamentalne założenia.
gry
Michał Harat
22 marca 2024
Szykuje się mała rewolucja. Zapowiedziany dziś iPhone 15 Pro ma pozwolić na uruchamianie takich tytułów jak Resident Evil 4 Remake, RE:8 i Assassin's Creed Mirage.
Tech
Agnieszka Adamus
12 września 2023
Wraz z dzisiejszą premierą PlayStation VR2, Sony odkryło karty i przedstawiło pełną pulę gier, których możemy się spodziewać w najbliższym czasie.
gry
Kamil Kleszyk
22 lutego 2023
Poznaliśmy gry, które będą dostępne na premierę PS VR2 lub wkrótce po niej. Liczy ona prawie 40 tytułów i obejmuje produkcje takie jak Gran Turismo 7, Resident Evil Village czy Horizon: Call of the Mountain.
gry
Hubert Śledziewski
19 stycznia 2023
Pamiętacie przeróbkę z Cyberpunka 2077 z Jimem Carreyem w roli głównej? Autor filmu nie zawodzi, serwując kolejną abstrakcję – „Kevin sam w domu”, ale… w posiadłości lady Dimitrescu z Resident Evil Village.
gry
Jakub Tarchała
25 października 2022
Gracze mogą już sprawdzić tryb TPP w Resident Evil Village w darmowym demie wydania Gold Edition, które zwieńczy historię Ethana Wintersa.
gry
Jakub Błażewicz
21 października 2022
Firma Capcom w końcu wyda Resident Evil Re:Verse, przy czym posiadacze RE: Village zagrają w ten spin-off za darmo i nieco wcześniej.
gry
Jakub Błażewicz
21 października 2022
Lady Dimitrescu zostanie skurczona na potrzeby trybu Mercenaries do Resident Evil Village. Jej oryginalny wzrost okazał się bowiem mało komfortowy dla grających nią osób.
gry
Agnieszka Adamus
11 października 2022
Popularne pliki do pobrania do gry Resident Evil Village.
trainer Resident Evil Village - v1.0 +19 Trainer - 12 maja 2021
mod Resident Evil Village - Resident Evil Village - Complete Save Games pack - 26 maja 2021
trainer Resident Evil Village - v1.0 +23 Trainer - 19 maja 2021
trainer Resident Evil Village - 05.07.2021 +21 Trainer - 7 maja 2021
trainer Resident Evil Village - v2022.10.28 +23 Trainer - 4 listopada 2022
mod Resident Evil Village - RE8 Stutters Fix v.1.06.3 - 4 sierpnia 2021
mod Resident Evil Village - Lazy FoV And Vignette Fix v.1.2.0 - 25 maja 2021
mod Resident Evil Village - RE8 REFramework v.1.06.3 - 3 sierpnia 2021
mod Resident Evil Village - Resident Reshade v.1.2 - 12 maja 2021
mod Resident Evil Village - New Game Plus - Village of Shadows Save - 19 listopada 2021
Wymagania sprzętowe gry Resident Evil Village:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-7500 3.4 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon RX 560 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8700 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5700 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(4K + ray tracing / 60 fps) Intel Core i7-8700 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 3070 / 16 GB Radeon RX 6900 XT lub lepsza, Windows 10 64-bit.
PlayStation 4
Wspiera:
PS4: 45 fps w 900p / PS4 Pro: 60 fps w 1080p, 30 fps w 4K
Xbox One
Wspiera:
XOne: 30 fps w 900p / XOne X: 60 fps w 1080p, 30 fps w 4K
Apple iOS
Wymaga:
iPhone 15 Pro
PlayStation 5
Wspiera:
60 fps w 4K (bez RT), 45 fps w 4K (z RT)
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSS: 45 fps w 1440p (bez RT), 30 fps w 1440p (z RT) / XSX: 60 fps w 4K (bez RT), 45 fps w 4K (z RT)
Lista dodatków do gry Resident Evil Village:
Dodatek
30 czerwca 2025, Gra przestała działać
Akcji
Sieciowa gra PvP dostępna za darmo dla posiadaczy Resident Evil Village. Resident Evil Re:Verse umożliwia wcielenie się w ikoniczne postacie z serii Resident Evil i stoczenie sześcioosobowych potyczek typu deathmatch.
OpenCritic
Steam
Gracze
Lista małych dodatków do gry Resident Evil Village:
DLC Winters’ Expansion 27 października 2022
Średnie Oceny:
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1377 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 88223 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Grygorcewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2021.05.05
Resident Evil Village łączy ze sobą dwie mocno lubiane odsłony kultowej serii, dorzucając sporo od siebie – znacznie więcej niż tylko Lady Dimitrescu, na punkcie której oszalał internet.
MarcinB323
Ekspert
2025.06.13
13-06-25. Świetny tytuł łączący kilka gier z seri. Jest strach ale też sporo walki takie połączenie 7 z 4. Fajnie się strzela szczególnie do wilkołaków i mechanicznych stworów. Bogowie są spoko ( córki lady) klimat wioski i wilkołaki są super. Szkoda że gra blokuje większość lokacji po ich ukończeniu i poruszać się można tylko po wiosce. Zagadki trochę za łatwe ale strzelanie wyszło świetnie. Gra jest bardzo ładna i świetnie udźwiękowienie. Fabularnie kończy pewno serię i robi to dobrze. Polecam
MadtPL
Ekspert
2025.04.19
Wolę Residenta liniowego i bardziej intensywnego. Mam nadzieje, że seria nie zmierza w kierunku otwartych światów.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2023.02.21
Niesamowite doświadczenie i wspaniała ko tynuacja siódemki. Pełna płynność i świetna grafika na PS5, rewelacyjna historia i szalenie ciekawe postacie!
ereboss
Ekspert
2022.12.31
Po ciepło przyjętym Resident Evil 7 który de facto miał mało Residenta w Residencie to przyszedł czas na Village który naprawia ten błąd. Resident Evil 8 jest listem miłosnym do największych fanów Resident Evil 4 i to widać i czuć. Ilość nawiązań do RE 4 jest bardzo duża od projektów bossów, po mechanik a na eksploracji kończąc. Szczerze brakowało mi tylko aby Ethan mógł kopać otumanionych wrogów ale Ethan to nie Leon ani Chris. A propo głównego bohatera widać że Capcom odrobił zadanie domowe i faktycznie z takiego średniego ciapy z RE 7, Ethan staje się pełnoprawnym bohaterem serii. Da się go w końcu polubić, tylko czemu ten Capcom tak unika pokazywania jego twarzy? Village ma to czego brakowało w dość poważnym RE 7 czyli absurdów a jest ich pełnio i to jak najbardziej jest to na miejscu bo ta seria miała to od zawszę. Główni lordowie są naprawdę fajni i zgodzę się z BloodySky że Village ma naprawdę dobrze zaprojektowanych antagonistów wręcz są najlepsi w serii no może zaraz po Weskerze którego trudno przebić. Ciężko mi ocenić świat gry a konkretnie jego wielkość. Wydaje mi się że RE 4 ma większą mapę a w zasadzie mapy. W RE 8 mamy tylko jedną mapę ale dużą. Czas obu gier jest podobny przy pierwszym podejściu około 12h a przy najlepszych speedrunach to 1,5h. Niby czas gry taki sam ale wrażenia są takie że RE 4 jest większy. Ale i tak nic nie przebije RE 6 który jest najdłuższą grą z serii ponieważ ma 4 różnorakie scenariusze. A zapomniał bym RE 8 jest kolejną grą w której mamy przeciwnika który nas ściga w obrębie lokacji. Nie żeby mi to przeszkadzało ale mamy to po raz 4 a tak naprawdę po raz 6 nie licząc klasycznego RE 2 i 3. Reasumując Capcom odwalił kupę dobrej roboty przy Village i aż jestem ciekaw co dostaniemy w RE 9. Chciałbym, liczę, mam nadzieje nie wiem jak to nazwać, że dostaniemy coś związanego z Leonem bo ostatni debiut miał w RE 6 nie licząc RE 2 Remake i RE 4 Remake który dopiero wyjdzie. W moim prywatnym rankingu trochę się namieszało ponieważ są dwa miejsca drugie. Na pierwszym miejscu RE 4 na drugim miejscu RE 2 Remake i RE Village a na trzecim miejscu RE 6. RE 8 dostaje ode mnie 9,5 czemu nie 10 chyba za te zlanie rynku polskiego ale to raczej/chyba wina Januszy kupujących kluczyki przez VPN. Nie mam pewności na 100% ale jest to jedno z moich założeń. Grę ograłem dopiero teraz ponieważ czekałem na Gold Edition nie lubię sprzedawania gry w kawałkach. Grę polecam każdemu, ogrywałem na XSX i nie było żadnych błędów. Dodam jeszcze że jestem po pierwszym przejściu gry i jak zawsze jest cała masa rzeczy do odblokowania, pewnie przejdę Village jeszcze z 10 razy zanim odstawie grę na półkę.
mastarops
Ekspert
2022.09.11
Fajna, bawiłem się nieźle. Nie tak straszna jak poprzednia i więcej strzelania. Dla mnie to pozytywy. Świetny klimat i grafika. Historia ok. Fajni antagoniści.
kęsik
Ekspert
2021.12.26
Jak na grę z gatunku "klimatyczne spacerowanko połączone ze strzelaniem i zarządzaniem ekwipunkiem" to trochę mało tu tego klimatyczne spacerowanka a zbyt wiele akcji. I to mi się nie podoba. W poprzednich "nowych" Residentach najbardziej podobały mi się pierwsze połowy tych gier, gdzie nie mieliśmy jeszcze wielkiego arsenału broni na plecach i wielkich bitew z zombie. Tutaj już na początku mamy dynamiczną akcję, wielkie bitwy i stosunkowo mało klimatu. Bo co to za klimat jak co chwila jeb, wybuchy i sceny akcji. Zdecydowanie zbyt mało spokojnej, klimatycznej eksploracji. Zdecydowanie zbyt szybko gra staje się prostą strzelanką a ostatnia godzina to jest jakiś dramat, gra robi się naprawdę bieda strzelanką do kwadratu. Zarówno tytułowa wioska jak i zamek sprawiają wrażenie całkiem klimatycznych miejsc, ale chyba ich potencjał nie został w pełni wykorzystany. Te momenty spokojnej eksploracji, które się czasami trafiają są bardzo dobre ale pozostałe lokacje wypadają dosyć słabo i nie oferują niczego ciekawego. Myślałem, że hajpowana Lady Dimitrescu to będzie jakiś wielki boss tej gry a to tylko jeden z bossa przydupasów. To w zasadzie trzecioplanowa postać. Słabo. Jej angielska aktorka głosowa dostała nagrodę na TGA za Best Performance jak ona ma w całej grze 5 linii dialogowych i pojawia się na ekranie w sumie przez pół godziny? Bez komentarza. Poprzednie RE zawsze wydawały mi się w miarę realistyczne, oczywiście na tyle na ile realistyczna jest apokalipsa zombie. Natomiast RE8 skręciło gdzieś w stronę jakiegoś fantasy z wampirami i jakimiś innymi stworami. Niespecjalnie mi się to podobało.Odnoszę wrażenie, ze dosyć mało jest tutaj z Residenta. Village wygląda jak jakiś średniobudżetowy "survival horror" od jakiegoś małego developera. Momentami to wygląda jak gra Bloobera, jak jakiś dopakowane Layers of Fear a nie Resident Evill. Im dalej w las tym klimatu mniej a horroru zero. Fabuła przez 90% gry w zasadzie nieistniejąca i bez sensu aby w ostatniej godzinie walić jakimiś twistami z tyłka. Straszny bełkot. Strzelanie jest ok, ale szału nie ma. W poprzednich osłonach w TPP wypadło ono sporo lepiej. Oprawa audiowizualna bez większych zastrzeżeń. Grafika bardzo dobra, ale na pierwszy rzut oka nie jest ona lepsza niż poprzednich odsłonach. Japońskie głosy postaci bardzo dobrze dobrane i zagrane z wyjątkiem Chrisa. Muzyka jest solidna.To jest dobra gra, momentami bardzo dobra ale to jest dosyć słaby Resident Evill. Naprawdę sporo się zawiodłem. Zdecydowanie najgorszy Resident z tych "nowych".
gutosaw
Ekspert
2021.11.18
+++Design przeciwników - wygląd, zdolności, animacje, zachowanie ++Piękne lokalizacje ++Żonglowanie klimatem, przeciwnikami i emocjami ++Model walki ++Dynamiczne zmiany stylu rozgrywki +Wytwarzanie +Zarządzanie ekwipunkiem, rozwój broni i postaci +Interface +Baśń +Eksploracja +Pozycjonowanie w walce --Lore, zachowania Chrisa i ekipy --Historia jest zbiorem przypadkowych korytarzy -Blokowanie w walce -Łatwo wytworzyć uczucie bezpieczeństwa -Główny twist -Główni wrogowie są groteskowi i nieciekawi -Absurdalność designu i zachowań -Skryptowane spotkania -Zagadki -Zbyt wiele różnych klimatów
wwad
Ekspert
2021.05.31
Bardzo pomysłowe lokacje i bardzo dobre ich wykonanie czyli to co w serii RE właściwie jest trzonem rozgrywki stojącym zawsze na dobrym poziomie.Zagadkowość całkiem sporo różnych znajdziek i kombinacji. Ale czy na poziomie to tak średnio.Fajnie sprzedawce wymyślili :)Podobało mi się zakończenie. Fabuła jest chora może nie tak bardzo jak w RE 7 ale też na bogato.Zadowalająca długość gry u mnie Nie wiem dlaczego ale trochę czułem się grając początkowo w tą grę jak bym grał w odgrzewany kotlet z wieloma zdarzeniami, potem było na szczęście trochę lepiej. Ten efekt może też być dlatego że w tym miesiącu już cztery residenty ogrywałem.Engine jest dość dziwny raczej dobrym bym go nie nazwał ale złym też nie bo jednak działało całkiem ok tylko wizualnie czasami trochę średnio to zrobili. Sztuczne wymuszanie sporej ilości VRAMu przez brak zwalniania niepotrzebnych danych jak dałem na maxa gdy zaczynały się spadki FPS wystarczyło wyjść do opcji dać mniejszą jakość textur zastosować i ponownie dać maxa i nagle płynna gra ponownie. Takie dziwne kombinacje bo wydawało mi się jakby modele drzew były powiązane z jakością textur co jest też dość dziwne. Podsumowując kiepska optymalizacja wykorzystania VRAM.Grafika w 4K obleci ale też bez szału te drzewa wyglądają dość sztucznie znacznie lepiej jest w pomieszczeniach. Za to w 1080p to już by było ciężko w tą grę grać zbyt drobne detale renderowanie w tej rozdzielczości sporo wypacza np. drzewa.HDR można włączyć tylko w menu głównym a alt+tab go wyłączał bolała mnie ta niedoróbkaCzy devsi kiedyś zrobią latarkę włączaną ręcznie bo na prawdę iść w totalnych ciemnościach wiedząc ze ma się latarkę mnie w tej serii irytuje. Zrobić by ona działała 10 - 20s i potem z minuta ładowania i już by było fajnie.Brak polskich napisów można określić jedynie lenistwem twórców bo dialogów nie ma dużo i są banalnie proste. Więc to żadne pieniądze było dla nich to przetłumaczyć tak się tylko traci w głupi sposób opinię w oczach graczy.Sama gra jest podobna do pozostałych nowych RE. Natomiast technicznie uważam ją za średniaka.Pora zerknąć jak wygląda tryb ponownego przejścia Ciekawe jak to będzie :)Ode mnie za całokształt 7.5
zjazd
Ekspert
2021.05.09
Bardzo dobra gra. Klimat wycieka z ekranu. Trochę inny niż w poprzednich częściach. Dla mnie 7ka była mistrzowska, a ta część to taki odłam 7ki z eksperymentalnymi dodatkami. Trochę sama wioska mnie nie przekonuje, ale inne lokacje są bardzo fajne. Nie miałem problemów z wydajnością na 1070ti, więc trudno mi krytykować tą kwestię.
Antstar
Gracz
2025.10.01
Zagrałem i po 40 minutach gry wywaliłem z dysku. Nawalasz 6 kul w najsłabszego potwora, poruszasz się po wąskich wyznaczonych ścieżkach, w dodatku jeśli liczyłeś na horror to się przejedziesz. Gra zamiast straszyć prędzej obrzydza. Ogółem nuda, nie wiem za co te zachwyty. Ode mnie 4/10
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2024.11.09
manek23
Ekspert
2023.09.03
ereboss
Ekspert
2022.12.31
SULIK
Ekspert
2022.12.28
Bigos-86
Ekspert
2022.01.29
zvr
Ekspert
2021.08.21
Legalizex
Ekspert
2021.07.18
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2021.07.12
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (88 223)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
93% rekomendacji (213)
GamesBeat
Mike Minotti
Game Rant
Dalton Cooper
GamesRadar+
Leon Hurley
Tom's Guide
Henry T. Casey
Easy Allies
Michael Huber
Antstar Centurion
Zagrałem i po 40 minutach gry wywaliłem z dysku. Nawalasz 6 kul w najsłabszego potwora, poruszasz się po wąskich wyznaczonych ścieżkach, w dodatku jeśli liczyłeś na horror to się przejedziesz. Gra zamiast straszyć prędzej obrzydza. Ogółem nuda, nie wiem za co te zachwyty. Ode mnie 4/10
Panda1986pl Junior
Wczoraj ukończyłem RE: Village. Dawno mnie tak gra nie wciągnęła. Świetna historia, piękna grafika i ten klimat! Klimatu RE nie da się podrobić. Można powiedzieć że ta część bardzo przypomina Residenta 4. Jeśli jesteś fanem 4-ki to ta gra jest obowiązkowa do przejścia.
Polecam.
dino450 Junior
Jeszcze lepsza, ciekawsza oraz więcej zawartości od poprzedniej części. Super klimat
MarcinB323 Pretorianin
13-06-25. Świetny tytuł łączący kilka gier z seri. Jest strach ale też sporo walki takie połączenie 7 z 4. Fajnie się strzela szczególnie do wilkołaków i mechanicznych stworów. Bogowie są spoko ( córki lady) klimat wioski i wilkołaki są super. Szkoda że gra blokuje większość lokacji po ich ukończeniu i poruszać się można tylko po wiosce. Zagadki trochę za łatwe ale strzelanie wyszło świetnie. Gra jest bardzo ładna i świetnie udźwiękowienie. Fabularnie kończy pewno serię i robi to dobrze. Polecam