Data wydania: 9 czerwca 2020
Klasyczne RPG osadzone w uniwersum niemieckiej gry fabularnej The Dark Eye. W The Dark Eye: Book of Heroes prowadzimy drużynę śmiałków przez fantastyczną krainę Aventuria i udajemy się na wyprawy do lochów - samotnie lub w towarzystwie grupy znajomych.
Gracze
Steam
OpenCritic
The Dark Eye: Book of Heroes to izometryczne RPG na licencji niemieckiej gry fabularnej The Dark Eye (w oryg. Das Schwarze Auge). Za produkcję odpowiada fińskie studio Random Potion Oy, dla którego był to debiutancki projekt, a tytuł wydała firma Wild River Games. The Dark Eye: Book of Heroes ponownie przenosi nas do Aventurii, krainy wzorowanej na Europie przełomu średniowiecza i renesansu, lecz zamieszkanej przez fantastyczne stwory.
Rozgrywka w The Dark Eye: Book of Heroes korzysta ze sprawdzonego schematu klasycznych gier RPG. Akcję obserwujemy z góry, a zabawa sprowadza się do eksploracji kolejnych lochów. W tych znajdziemy cenne skarby, ale też rozmaite potwory oraz pułapki. Aby sprostać czekającym nam wyzwaniom, musimy stworzyć bohatera poprzez wybór jednej z czterech ras, dwunastu profesji oraz bogatych opcji personalizacji przy pomoc kart Inrah. Zabawa toczy się w czasie rzeczywistym, a w walce możemy korzystać z rozmaitego uzbrojenia oraz magii.
Produkcja pozwala na zabawę zarówno w pojedynkę, jak w większym gronie w sieciowym trybie kooperacji.
The Dark Eye: Book of Heroes korzysta z trójwymiarowej oprawy wizualnej, którą uzupełnia ścieżka dźwiękowa autorstwa Winifred Phillips – kompozytorki znanej z God of War oraz Assassin’s Creed III. Dodatkową atrakcją są grafiki na kartach, przygotowane przez artystów odpowiadających za warstwę wizualną stołowego The Dark Eye.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PC Windows
Producent: Random Potion Oy
Wydawca: Wild River Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Poznaliśmy datę premiery oraz cenę The Dark Eye: Book of Heroes, nowego klasycznego RPG opartego na papierowym systemie fabularnym The Dark Eye. Tytuł jest debiutancką produkcją fińskiego studia Random Potion Oy.
gry
Michał Kułakowski
28 kwietnia 2020
Wymagania sprzętowe gry The Dark Eye: Book of Heroes:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 6850 lub lepsza, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 270 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 22 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości negatywne"
Średnia z 191 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
3% rekomendacji (6)
Wccftech
Francesco De Meo
CGMagazine
Zubi Khan
GameWatcher
Marcello Perricone
GameSpace
Catherine Daro
Niche Gamer
Frank Streva
geohound Generał
Griido Junior
Pixel art jest przepiękny i izometria też może zachwycić. Co kto woli po prostu, nie ma sensu się o takie rzeczy sprzeczać ;)
Planetar Pretorianin
Człowiek widzi screeny, filmiki i przyzwyczajony do solidnych gier myśli sobie: super, jest głębia. Będzie fajnie. Wrzucasz grę, a tu kompletne nic. Braki. Pustka. Prymitywna mechanika i brak głębi. Do tego wymagania jakieś z kosmosu. Gra mi się zacina jak cholera. FPS strasznie niskie tak jakby tam nie wiem co się działo. Przerost formy nad treścią.
Planetar Pretorianin
W obecnej formie gra jest niegrywalna. Niedorobiona. Brakuje jakoś tak z 40% kontentu. Wybrałem maga, wszystko na początku fajnie, ale gram już 4-5 przygodę, a tu wciąż to samo i żadnych ciekawych łupów. Ciekawych interakcji brak. Żadnych zmian. Tylko biegasz, łupiesz randomy i koniec. Postać ma tylko jeden ekwipunek, to jest zbroję i broń i to wszystko! Także nie można nawet tego nazwać ekwipunkiem. I nadal biegam w tej samej zbroi i z tym samym kijem z którym zacząłem. Sklep sprzedaje ten sam podstawowy ekwipunek czyli podstawowe zbroje, bronie, strzały + 2 mikstury i koniec. WTF?
Gram solo i goście z drużyny zachowują się jak wariaci. AI nie rozbraja pułapek, latają sami gdzie chcą. Komendy nie działają. Podczas walki przeciwnicy też jakoś dziwnie słabo się zachowuję. Odskakują i wracają. Totalna porażka.
Pomysł fajny, z kartami itp. Ale wykonanie: fatalne i niedorobione. Niedoszlifowane wszystko. Powiedziałbym alpha. Czemu sprzedają takie coś jako pełną grę?? To się nie nadaje. Gdybym takie coś kupił za pełną cenę i dostał takiego złamasa to bym się strasznie w%^&#@ił. Na szczęście *Pirates*, ale rozczarowanie jest spore, bo miałem nadzieję na fajną rozrywkę i nie spodziewałem się takiego oszustwa.
Grochol Legionista
Jak wspomniałem, gra (jak dla mnie) najlepiej nadaje się na krótkie sesje ze znajomymi, granie solo (z npc), wg. mnie mija się z celem, tym bardziej że AI nie jest jakoś szczególnie bystre i nasz najemnik potrafi nagle pognać na drugi skraj mapy, bo coś tam znalazł. Po stworzeniu swojej postaci, lądujemy w gospodzie, która jest naszą bazą wypadową, gdzie z tablicy zbieramy zadanie, zostajemy przeniesieni na mapkę zadania, wybijamy wszystko co się rusza, przy okazji kogoś ratując i to w zasadzie tyle, po wykonaniu zadania wracamy do lokacji startowej, i zbieramy kolejne zadanie z tablicy.
Co prawda nie grałem jakoś szczególnie długo, ale zwyczajnie nie mogłem się przekonać żeby jej nie wyłączać.