Data wydania: 29 kwietnia 2014
Zrealizowana w dwóch wymiarach oryginalna gra RPG, łącząca mechanikę współczesnych platformówek z elementami japońskich gier fabularnych. Twórcą tytułu jest jedno ze studiów koncernu Ubisoft, mające za sobą współpracę przy seriach Far Cry i Assassin’s Creed. Gra opowiada historię dziewczynki imieniem Aurora, która musi ocalić bajkowe królestwo Lemurii.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Child of Light to oryginalna dwuwymiarowa gra RPG, która powstała w jednym ze studiów deweloperskich Ubisoftu. Za stworzenie tytułu odpowiada około trzydziestoosobowy zespół doświadczonych twórców pod kierownictwem Patricka Plourde, długoletniego pracownika Ubisoftu, który zajmował się między innymi serią Assassin's Creed oraz grą Far Cry 3.
Fabuła tytułu skupia się na losach księżniczki o imieniu Aurora. Z pomocą przyjaznego duszka oraz drużyny napotkanych po drodze, barwnych postaci musi ona pokonać sługusów złej Czarnej Królowej i ocalić królestwo Lemurii.
W przypadku Child of Light gracze mają do czynienia z rasowym RPG-iem, w którym model zabawy można określić jako skrzyżowanie Final Fantasy VI oraz Limbo. Podobnie jak w grach japońskiego Vanillaware (Odin Sphere oraz Dragon's Crown) eksploracja odbywa się niczym w tradycyjnych dwuwymiarowych platformówkach – mamy możliwość biegania, skakania, a w późniejszych etapach gry – także latania w powietrzu. Walki działają natomiast w systemie turowym, w stylu znanym z jRPG-ów.
Child of Light powstało na dwuwymiarowym silniku Ubi Art Framework, napędzającym gry Rayman Origins oraz Rayman Legends. Niezwykle kolorowa, baśniowa oprawa graficzna tytułu jest inspirowana zarówno pracami Yoshitaki Amano (seria Final Fantasy) czy Hayao Miazakiego (filmy studia Ghibli), jak i najlepszymi ilustracjami książkowymi artystów takich jak Arthur Rackham czy Edmund Dulac. To, co widzimy na ekranie, przypomina ruchomy obraz namalowany akwarelami. Za powstanie nastrojowej fortepianowej ścieżki dźwiękowej odpowiada kanadyjska artystka występująca pod pseudonimem Ceour de Pirate.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows 30 kwietnia 2014
PlayStation 4 30 kwietnia 2014
PlayStation 3 29 kwietnia 2014
Nintendo Wii U 29 kwietnia 2014
PlayStation Vita 2 lipca 2014
Xbox One 30 kwietnia 2014
Xbox 360 29 kwietnia 2014
Nintendo Switch 11 października 2018
Producent: Ubisoft Montreal
Wydawca: Ubisoft
Aktualizacja: 5 września 2017
Poznaj wnikliwie świat Child of Light - nasz poradnik przeprowadzi Cię przez wszystkie poziomy gry, pomoże w starciach z bossami i mnóstwo obrazków wskaże wszystkie ukryte znajdźki. Z tym poradnikiem poznasz grę absolutnie na wylot!
1 kwietnia 2014
Kwiecień plecień, bo przeplata trochę hitów, trochę... Jak co miesiąc serwujemy Wam konkretną listę najciekawiej zapowiadających się produkcji, wybranych w drodze głosowania przez redaktorów i współpracowników naszego serwisu.
11 stycznia 2014
W 2014 roku wyjdzie cała masa pierwszoligowych gier RPG - w ich zalewie nie należy zapominać o pomniejszych tytułach, ponieważ to właśnie one skrywają najwięcej innowacji. W drugiej części przeglądu prezentujemy najciekawsze perełki gatunku.
14 września 2013
Watch_Dogs i The Crew to największe gry pokazane przez Ubisoft na imprezie Digital Days 2013, która trochę zmieniła profil. Mimo tego, na miejscu nie zabrakło tytułów średnich i małych, w tym Child of Light, Valiant Hearts, czy mobilnego Rayman Fiesta Run
Ruszyła promocja pozwalająca ponownie otrzymać za darmo Assassin's Creed II, Child of Light oraz Rayman Legends, czyli trzy wyśmienite gry wydane przez firmę Ubisoft.
promocje
Adrian Werner
2 maja 2020 08:27
Firma Ubisoft udostępniła za darmo grę Child of Light. Produkcję można zdobyć za pośrednictwem platformy Uplay i jak to zwykle bywa, warto się pospieszyć, gdyż promocja jest ograniczona czasowo.
promocje
Krystian Pieniążek
24 marca 2020 16:42
Firma Ubisoft przygotowała niespodziankę dla graczy. Między 24 a 28 marca będzie można zdobyć za darmo egzemplarz gry Child of Light. Oferta będzie dotyczyła jedynie pecetów (platforma Uplay).
promocje
Miłosz Szubert
20 marca 2020 14:15
Patrick Plourde, twórca gry Child of Light, poinformował, że szanse na powstanie kontynuacji są znikome. Ma ciekawy pomysł na kolejną grę z serii, ale firma Ubisoft nie jest chętna obecnie finansować takich małych projektów.
gry
Adrian Werner
4 maja 2019 09:21
Dziś piszemy m.in. o planach umieszczenia Star Wars: Battlefront w programie EA Access, wizji twórczej dewelopera Street Fighter V oraz nowych grach w uniwersum Child of Light. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
14 kwietnia 2015 12:47
Dwuwymiarowa gra RPG Child of Light od firmy Ubisoft okazała się sukcesem finansowym - zdradził Patrick Plourde, dyrektor kreatywny studia Ubisoft Montreal. Plourde wyjawił także, że produkcja powstała dlatego, że najpierw zajął się on słynną strzelanką Far Cry 3. Dopiero po zakończeniu prac nad FPS-em dostał od szefów wolną rękę na kolejny projekt.
gry
Kamil Zwijacz
21 listopada 2014 12:04
Dziś piszemy m.in. o procesie produkcji gry Quantum Break, przepustce sezonowej do strzelaniny Far Cry 4, dacie premiery Child of Light w wersji na PlayStation Vita, a także o ścieżce dźwiękowej Transistor. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
21 maja 2014 11:30
Dwuwymiarowa gra RPG Child of Light ze stajni firmy Ubisoft zadebiutowała dziś w ramach cyfrowej dystrybucji na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U oraz komputerach PC.Tytuł zebrał wysokie, ale mimo wszystko mieszane opinie, z którymi zapoznacie się w dalszej części niniejszej informacji.
gry
Kamil Zwijacz
30 kwietnia 2014 12:28
Najważniejszą informacją przedstawionego dzisiaj notowania bstsellerów salonów Empik nie jest mnogość wszelakich form simsów na PC, ale pierwsza prezentacja najchętniej kupowanych gier na PlayStation 4. Co też kupują rodacy posiadający tę platformę? Sprawdź!
gry
Przemysław Zamęcki
29 kwietnia 2014 10:03
Koncern Ubisoft ujawnił dokładną datę premiery dobrze zapowiadającej się dwuwymiarowej gry Child of Light. Ma ona ukazać się pod koniec kwietnia na PC oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One i Wii U. Ponadto został udostępniony nowy zwiastun oraz wyjawiono cenę produktu obowiązującą na wszystkich platformach sprzętowych.
gry
Bartosz Woldański
6 lutego 2014 19:39
Popularne pliki do pobrania do gry Child of Light.
Wymagania sprzętowe gry Child of Light:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i3 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3039 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 11929 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gutosaw
Ekspert
2020.08.13
Gra posiadająca niewątpliwe zalety, które każdego mogą przykuć do ekranu. Nie jest jednak pozbawiona wad.Zdecydowanie ścieżka dźwiękowa nadaje Child of Light specyficznego, magicznego, urzekającego klimatu. Zarówno podczas eksploracji i jesteśmy raczeni piękną muzyką. Do tego dodano bardzo przyjemną grafikę i uzupełniono wspaniałymi dialogami. Czytanie tych rozmów nigdy się nie nudzi. Postaci dzięki temu wypadają przynajmniej przyzwoicie. Fabuła w tej grze nie ma sobą jednak nic do zaoferowania. Najprostsza z możliwych historii. Może i pasuje do całego klimatu, ale gdyby była bardziej głęboka, rozbudowana, to całość by tylko na tym zyskała. Pojawiające się misje poboczne też są tylko niezbyt interesującym wypełniaczem. Chociaż lepiej, że są w tej formie niż, gdyby zupełnie je usunąć.Od strony mechanicznej eksploracja jest jednak smutną koniecznością. Bardzo podstawowe łamigłówki, elementy platformowe oraz niezbyt wyszukane nagrody. Mapy są jednak dobrze skonstruowane. Mają odpowiednią długość oraz są wystarczająco różnorodne by się nie nudziły.Ta gra zasłużyła jednak na lepszy rozwój postaci. To co nam tutaj zaserwowano, to żałosna parodia angażującego systemu. Każda z postaci dysponuje trzema "drzewkami", które w istocie są tylko prostymi liniami składającymi się głównie z podpunktów takich jak "+2 siły", "+2 siły", "+2 siły", "+2 życia" itp. Prawda jest taka, że na drzewko każdej postaci wystarczy spojrzeć raz (przez 2 minuty) i już do końca gry się nad nim nie trzeba zastanawiać. A szkoda, bo dodanie specjalnych efektów (zwłaszcza w opcjach wykluczających się wzajemnie) dodałoby tej grze głębi, której nadzwyczaj brakuje. Z radością przyjąłbym system, w którym ostateczny poziom jest 2 razy niższy, ale rozwój jest przemyślany. Odrobinę poprawia to zarządzanie ekwipunkiem. Niezbyt rozbudowanym, bo składają się na niego tylko różnokolorowe kryształy. Jednak wystarczyło to do przyćmienia mechaniki poziomów.Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest tu też walka. Dobrze funkcjonuje tu korzystanie z ognika do spowalniania akcji przeciwników. Przez to gracz mocniej angażuje się w potyczki nawet, gdy zwycięstwo jest pewne. Działają tu kontry na żywioły, ataki fizyczne, można się bronić, czarować, leczyć, zmieniać bohaterów. W teorii mnóstwo wyborów. W praktyce jednak gra cierpi na kilka mankamentów, które nie pozwalają w pełni cieszyć się z tego systemu. Gracz ma do dyspozycji tylko dwie postaci w jednej chwili, natomiast komputer 3 (z bardzo niewielką różnorodnością umiejętności). Prowadzi to do tego, że optymalną taktykę można wymyślić już w pierwszych sekundach walki i trzymać się jej do zmiany przeciwników na innych. Niektóre walki z bossami są lepsze. Jest to jednak bardzo prosta gra. Zarówno w eksploracji i w walce. Przez całą rozgrywkę nie zdarzyło mi się przegrać walki (poziom trudny). Ba! Pierwszy raz którakolwiek z postaci zginęła grubo po połowie gry. Raptem kilka razy byłem zmuszony by skorzystać z większej liczby eliksirów, by walki nie przegrać. Głównie wynikało to jednak z nieznajomości przeciwnika, de facto prowadziło do zmarnowania pierwszej tury. Podoba mi się przedstawianie poziomu zdrowia przeciwników poprzez grafikę (mocno zraniony wróg kuleje, zdrowy ma sztywną postawę). Jednak gracz został pozbawiony dostępu do części informacji podczas walki. Trzeba pamiętać z jakich konkretnie kryształów korzystają nasze postaci, by nie zaatakować przez przypadek nieodpowiednim żywiołem. Nie pokazują się też nasze odporności lub też jakiekolwiek informacje o przeciwniku (to akurat nie przeszkadza).Podsumowując, gra zdecydowanie bardziej przypadnie do gustu fanom dobrego klimatu i prostej historii niż tym, którzy cenią sobie dobrze przemyślane mechaniki.
mastarops
Ekspert
2020.04.01
Wszystko poprawne, grafika ładna, muzyka OK, walka znośna, ale nuda niesamowita. Parę godzin pograłem i nie wróciłem już do tego.
Vlad Tepes
Ekspert
2018.06.12
Właśnie skończyłem na ng+ na expercie z 82lev u Aurory. Znalazłem wszystkie znajdźki i skończyłem wszystkie questy, także grę od już instalowałem z braku dalszej motywacji. Grało się bardzo przyjemnie, ale brakowało mi opisów przeciwników i ich pasków zdrowia, a co do tego zręcznościowego elementu, podczas walk, jakim jest oślepianie przeciwników mam ambiwalentny stosunek. Mimo to polecam, chociaż zdecydowanie lepszy jest Battle Chasers.
Szugob
Ekspert
2018.03.26
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Ocena OpenCritic
89% rekomendacji (87)
IGN
Vince Ingenito
PC Gamer
Andy Kelly
Rock, Paper, Shotgun
Marsh Davies
Giant Bomb
Alex Navarro
Metro GameCentral
David Jenkins
Radamajka Legionista
Baśniowy klimat który aż wylewa się kojącym ciepłem z monitora. Ścieżka muzyczna Coeur de Pirate to jeden z lepszych soundtracków w historii gier, grafika jest tożsama z opowiadaną historią - to baśń, z silnie zarysowanym motywem walki dobra ze złem i wyrazistymi bohaterami. Tam gdzie konwencja wymusza pewne klisze (zła macocha, dobra księżniczka) to gdzie indziej zachwyca ciekawymi osobistościami - rodzeństwo klownów, zakochana mysz-łucznik, 13 letni strachliwy krasnolud z brodą, latająca świnie, wędrowna wioska ludzi-myszy... Grafika przypomina książką z bajkami dla dzieci z poprzedniego stulecia - akwarelowe, często rozmazane, senne, ale na pewno przepiękne. W tym wszystkim nie zawodzi gameplay. Przez większość czasu latamy po pięnie wymalowanym świecie i zbieramy fanty, ale nie obejdzie się bez walki. Wówczas gra przenosi nas na ekran bitewny.
Nie lubię jrpgów i innych gier ze statecznymi walkami w turach. Tymczasem twórcom CoL udało się ciekawie urozmaicić ten mechanizm. Ciężko to opisać, ale wymaga niezłego kombinowania bohaterami i umiejętnościami. Akcję można przyśpieszyć, opóźnić wroga, można też "cofnąć" akcję naszą lub oponenta, przez co nie raz wykonasz 3 ruchy przed przeciwnikiem, lub odwrotnie. Super sprawa! Ciężko to opisać, więc najlepiej zobaczyć gdzieś na yt.
Szkoda tylko, że walk iz czasem stają się nużące (szczególnie z szeregowymi przeciwnikami, bo z bossami to już pewne wyzwanie) i dla wyjadaczy będą pewnie za proste. Szkoda też, że gra nie doczekała się voice actingu i polskiej wersji jezykowej, bo angielski - poetycki i często w wersji "staroangielskiej", gaelickiej czy też innej - jest ciężki do zrozumienia i wyłapywania niuansów nawet dla zwykłego użytkownika na poziomie B1
Narg Centurion
Wersja beta spolszczenia do pobrania pod tym linkiem - https://chomikuj.pl/marcin.shadow/Child+of+Light+spolszczenie+beta .
Narg Centurion
Jest już nowa wersja spolszczenia do Child of Light, oto link - https://chomikuj.pl/marcin.shadow/Child+of+Light+spolszczenie+beta
Narg Centurion
Jest wersja spolszczenia dla posiadaczy steamowej wersji, parę osób zgłaszało, że poprzednia wersja nie chciała działać z platformą Valve. Na linku chomika powinniście pobrać wersję dla Steam.