Data wydania: 1 grudnia 2010
The Pride of Taern to przeglądarkowa gra z gatunku MMORPG, wyprodukowana i administrowana przez polską firmę Whitemoon. Akcja osadzona została w świecie fantasy, a gracze kreują postaci bohaterów, którzy na skutek wojennej zawieruchy zmuszeni zostali uciec i rozpocząć nowe życie z dala od swej ojczyzny - królestwa Taern. Tytuł dystrybuowany jest na zasadzie free-to-play z opcją mikropłatności.
Gracze
The Pride of Taern to produkcja wrocławskiego studia Whitemoon adresowana do miłośników klasycznych cRPG w stylu Baldur's Gate czy Icewind Dale, którzy chcieliby spróbować swoich sił w grze z udziałem tysięcy graczy, a jednocześnie indywidualnie podążać za wątkami fabularnymi.
Akcja gry toczy się w realiach fantasy. Spokojne królestwo Taern zostało najechane przez oddziały cesarstwa Utor. Po klęsce głównych sił obrońców, najeźdźcy rozpoczęli krwawy podbój. Przerażona ludność zdecydowała się na rozpaczliwą ucieczkę wsiadając na pokłady statków, by gdzieś w odległym miejscu rozpocząć wszystko od nowa, a być może któregoś dnia odzyskać utracone ziemie.
Wzorem wielu gier cRPG (również MMORPG) gracz rozpoczyna zabawę od wykreowania bohatera, określając m.in. jego płeć i wygląd, a także wybierając jedną z siedmiu dostępnych klas (barbarzyńca, rycerz, sheed, łucznik, mag ognia, voodoo, druid) oraz rozdzielając kilka punktów do podstawowych atrybutów (siła, zręczność, wiedza, moc, punkty życia, mana oraz kondycja). W toku zabawy postać gromadzi doświadczenie, co po osiągnięciu określonego limitu pozwala awansować na wyższy poziom, podnieść statystyki i rozwinąć posiadane umiejętności bądź opanować nowe.
Gra wyróżnia się innowacyjną mechaniką walki, łączącą elementy systemu turowego i punktów akcji. Pojedynki (z innymi graczami lub przeciwnikami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję) toczą się z podziałem na rundy, w przerwie których gracz ma 10 sekund, by zaplanować swoje działania.
W przeciwieństwie do wielu podobnych produkcji, twórcy The Pride of Taern pozostawili graczom dużą swobodę w eksplorowaniu rozległego świata gry (złożonego z kilkudziesięciu zróżnicowanych lokacji) i wykonywaniu questów. Poza zadaniami związanymi z wątkiem głównym, istnieją setki pobocznych misji pozwalających zyskać doświadczenie, cenne przedmioty i majątek. Nie brakuje również elementów charakterystycznych dla MMORPG jak możliwość tworzenia i modyfikowania przedmiotów, gildie, zwierzaki czy areny do walk PvP.
Od strony wizualnej gra oferuje dwuwymiarową grafikę z zastosowaniem rzutu izometrycznego (podobnie jak w klasycznych cRPG). Wyjątkiem od tego są jedynie sekwencje walk prezentujące akcję z boku. Zabawie towarzyszy nastrojowa muzyka.
W The Pride of Taern zagrać można za darmo (free-to-play). Niektóre przedmioty i udogodnienia oferowane są jednak wyłącznie za specjalną walutę do kupienia za realne pieniądze.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC Windows
Producent: Whitemoon Games
Wydawca: Whitemoon Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
11 października 2020
Nie tylko Twierdza czy Gothic są popularne w kraju nad Wisłą. Polskę udało się również podbić kilku tytułom sieciowym, które cieszą się u nas ogromną popularnością, a niekoniecznie są tak chwalone w innych zakątkach globu – i nie chodzi tylko o Tibię!
Średnie Oceny:
Średnia z 647 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany208826 Generał
Co się traci w PVP? Jeszcze tego nie wyłapałem. Oprócz tych statystyk i czach, czy wypada nam złoto albo itemy?
kulik707 Junior
Rok 2020: Gra wybitnie nudna, kompletnie pozbawiona gry solowej, rng oczy wypala, trzeba poświęcić na nią trochę czasu a nie każdy ma czas żeby grać a tym bardziej szukać druida do party. Są 3 solowe bossy z czego po jednym dla low lvl, mid lvl i hlvl. System ulepszania sprzętu - tragedia (ulepsza się inhibitorami które kupuje sie za dodatkową walutę w grze choć w *teorii* można je zdobywać z bossów i na niższych lvl'ach można je jakoś craftować, ale to kolejna czasochłonna rzecz w grze).
Jedyne co losowe w tej grze i moze nas ucieszyć (a również doprowadzić do załamania nerwowego) to drop z bossów i czempionów (powodzenia w łapaniu czempionów, fajnie jak w pierwszym miesiącu gry jakiegoś zobaczysz zanim ktoś go ubije bo kampi się na niego 14 godzin dziennie).
To tyle jeżeli chodzi o negatywne aspekty tej gry.
Pozytywy:
-w miarę rozbudowany świat
-roznorodnosc profesji lecz brak miejsca na własną inwencję twórczą jeżeli chodzi o build
-ciekawe bossy a każdy nowy boss którego się bije to nowa przygoda
/// Mógłbym w nieskończoność wyrzucać żale z siebie do tej gry. Szkoda że zmieniono łucznika tak późno a jak pisałem kiedyś na forum żeby go zmienić to mi 140lvl'e odpisywały "NO CO TY "TWOJA STARA" TO NAJLEPSZY SKILL, PO CO ZMIENIAĆ". Łucznik zamiast na dz- expiony na orkach, zamiast na gorzałce na mięsku, bo ceny były wręcz kosmiczne. Łuka zostawiłem na 91lvl i nie mam zamiaru wracać do ciągłego nudnego grindowania. Dziękuję, to tyle.
Mondek Junior
Gra ma dużo wiecej minusów niż plusów. Praktycznie nie jest rozwijana od dobrych kilku lat. Właściciele gry starają się wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy z graczy.
Podsumowując, zalety:
- stosunkowo duży świat jak na grę przeglądarkową,
- ciekawy system instancji,
- prosty system walki,
- duża ilość questów
- różnorodność klas postaci (7 profesji)
Wady:
- ogromne ograniczenia dla gry solo, większość bossów w grze wymaga zebrania graczy do drużyny,
- gra wymaga ogromnego grindu (chyba, że zapłacisz),
- bardzo ograniczony system ulepszania ekipunku, trzeba płacić walutą premium żeby ulepszać sprzęt,
- założenie ekwipunku pod lvl wymaga ogromnego grindu, chyba że zapłacisz walutą premium,
- większość wypraw na bossy wymaga mikstur życia/many, zdobycie ich wymaga poświęcenia ogromu czasu, chyba że zapłacisz walutą premium,
- zdobywać doświadczenie można właściwie tylko na wyprawach na bossy, na które trzeba poświęcić 2-3 h dziennie,
- niemiła administracja,
- twórcy gry nie słuchają sugestii graczy, nie istnieje właściwie żadne community tej gry.
Ptysio Junior
Z ten strony barbarzyńca 140 z 4-letnim stażem. Dostałem bana za "granie multi" (czytaj granie na 1 sprzęcie 2 kontami jednocześnie) z kolegą, którego nie graliśmy. Bystrzak, który to sprawdzał za dowód wziął to, że oba konta mają wspólne logi na tym samym necie jak i komputerze(tak dobrze przeczytaliście, jeśli ktoś zaloguje się na twoim kompie, czy jak w moim przypadku będziecie na tym samym necie w tej grze to są tam osoby, które wezmą to za dowód, że grałeś nimi jednocześnie).
Jak odpowiedziałem, że gram w to z paroma członkami rodziny(co było prawdą), jak i z kolegą, który czasem do mnie przyjdzie, dostałem odpowiedź, że mi nie wierzą i nie odbanują. Na koniec w dość jednoznacznym celu zapytali o konta wspomnianych członków rodziny :)
Gra tak jak większość ludzi pisze ma więcej wad niż zalet, lecz mimo to może się podobać i przyciągnąć na długie godziny, głównie dzięki społeczności graczy. Niestety jednak jedną z największych jak nie największą wadą tej gry jest chamska i niekompetentna administracja, której nie chcę się dokładnie nic zrobić, a zamiast tego będą Ci wmawiać, że to twoja wina, a na supporcie będą odpisywać formułkami (potwierdzone info) i unikać jakichkolwiek działań, by niczym się nie narazić...
Można odebrać to jako zwykłe wyżalania się, ale takie są realia, których żałuję, że nie dowiedziałem się wcześniej i straciłem tyle czasu.