Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.
Spis treści
- Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
- Call of Duty: Devil's Brigade
- Sadness
- Tiberium
- The Lord of the Rings: The White Council
- Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
- Aliens: Crucible
- 2 Days to Vegas
- Fallout Online
- Star Wars: Battlefront III
- The Crossing
- Indiana Jones and the Staff of Kings
- Command & Conquer
- Star Wars: 1313
Star Wars: Battlefront III
Pierwsze dwie odsłony serii Star Wars: Battlefront opracowało studio Pandemic. Natomiast produkcję części trzeciej powierzono zespołowi Free Radical Design, znanemu z cyklu Timesplitters. Pomimo zmiany dewelopera gra miała być oparta na tych samych fundamentach, więc zabawa koncentrowałaby się na dużych sieciowych bitwach osadzonych w uniwersum Gwiezdnych wojen, w których udział brałyby pojazdy, piechota i statki powietrzne.
- Producent: Free Radical Design
- Platformy: PC, PS3, 360
- Data kasacji: 2008
Gra została po cichu skasowana pod koniec 2008 roku, zanim zdążono ją oficjalnie zapowiedzieć. Nigdy nie poznaliśmy przyczyn tej decyzji. Według ludzi z Free Radical Design prace nad projektem trwały dwa lata i dobiegały już końca, choć źródła z LucasArts twierdziły, że w rzeczywistości tytuł był daleki od ukończenia. Dopiero w zeszłym roku wyciekły pierwsze materiały graficzne i przy okazji dowiedzieliśmy się, że po skasowaniu Star Wars: Battlefront III wydawca próbował jeszcze opracować Star Wars: Battlefront Online we współpracy ze studiem Slant Six Games, ale ten projekt również zarzucono.
Obecnie marka Star Wars: Battlefront żyje i ma się dobrze. Licencja na produkcję gier osadzonych w tym uniwersum udzielona została firmie Electronic Arts, a nad kolejną częścią cyklu pracuje obecnie zespół DICE, czyli ojcowie serii Battlefield. Jest to o tyle zabawne, że pierwsza część zaprojektowana została właśnie jako próba stworzenia „Battlefielda w realiach Gwiezdnych wojen”.