Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.
Spis treści
- Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
- Call of Duty: Devil's Brigade
- Sadness
- Tiberium
- The Lord of the Rings: The White Council
- Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
- Aliens: Crucible
- 2 Days to Vegas
- Fallout Online
- Star Wars: Battlefront III
- The Crossing
- Indiana Jones and the Staff of Kings
- Command & Conquer
- Star Wars: 1313
Aliens: Crucible
- Producent: Obsidian Entertainment
- Platformy: PC, 360, PS3
- Data kasacji: 2009
Aliens: Crucible było grą RPG osadzoną w mrocznym futurystycznym uniwersum znanym z filmowej sagi Obcy. Jego produkcję firma SEGA powierzyła prawdziwym weteranom gatunku, czyli studiu Obsidian Entertainment. Połączenie atrakcyjnej marki z utalentowanym zespołem wydawało się strzałem w dziesiątkę. Autorzy mieli ambitne plany, które obejmowały dynamiczny system dialogów, bogaty scenariusz oraz elementy rozbudowy bazy i zarządzania podwładnymi. Śmierć postaci byłaby ostateczna, bez możliwości wskrzeszenia, a dowodzeni przez nas ludzie stanowiliby barwną mieszankę profesji i osobowości. Walka miała być rozgrywana w czasie rzeczywistym, a zwycięstwa wymagałyby nie tylko celnego oka, ale również tworzenia sprytnych planów taktycznych.
Produkcja szła w dobrym kierunku i pierwsze prototypy wywoływały bardzo pozytywne reakcje. Gra została skasowana nie z powodu słabej jakości, ale z przyczyn finansowych. W 2009 roku SEGA postanowiła ograniczyć liczbę projektów opartych na tej licencji i uznano, że bardziej opłacalne będzie dokończenie FPS-ów Aliens vs Predator oraz Aliens: Colonial Marines. Biorąc pod uwagę słabą jakość i wyniki sprzedaży obu tych tytułów, wydawca zapewne obecnie żałuje, że nie dał jednak szansy studiu Obsidian.