Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.

Spis treści

Aliens: Crucible

ALIENS: CRUCIBLE
  • Producent: Obsidian Entertainment
  • Platformy: PC, 360, PS3
  • Data kasacji: 2009

Aliens: Crucible było grą RPG osadzoną w mrocznym futurystycznym uniwersum znanym z filmowej sagi Obcy. Jego produkcję firma SEGA powierzyła prawdziwym weteranom gatunku, czyli studiu Obsidian Entertainment. Połączenie atrakcyjnej marki z utalentowanym zespołem wydawało się strzałem w dziesiątkę. Autorzy mieli ambitne plany, które obejmowały dynamiczny system dialogów, bogaty scenariusz oraz elementy rozbudowy bazy i zarządzania podwładnymi. Śmierć postaci byłaby ostateczna, bez możliwości wskrzeszenia, a dowodzeni przez nas ludzie stanowiliby barwną mieszankę profesji i osobowości. Walka miała być rozgrywana w czasie rzeczywistym, a zwycięstwa wymagałyby nie tylko celnego oka, ale również tworzenia sprytnych planów taktycznych.

Produkcja szła w dobrym kierunku i pierwsze prototypy wywoływały bardzo pozytywne reakcje. Gra została skasowana nie z powodu słabej jakości, ale z przyczyn finansowych. W 2009 roku SEGA postanowiła ograniczyć liczbę projektów opartych na tej licencji i uznano, że bardziej opłacalne będzie dokończenie FPS-ów Aliens vs Predator oraz Aliens: Colonial Marines. Biorąc pod uwagę słabą jakość i wyniki sprzedaży obu tych tytułów, wydawca zapewne obecnie żałuje, że nie dał jednak szansy studiu Obsidian.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!