Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2019, 10:13

Twórca Super Meat Boy zapewnia: symulator hodowli kotów nadal powstaje

Edmund McMillen poinformował za pośrednictwem Twittera, że Mew-Genics, swoisty symulator hodowli kotów, jest znowu w trakcie procesu produkcji. Gra pozostawała w „deweloperskim piekle” przez ostatnie kilka lat.

Symulator „dziwacznej matki kotów” podobno w końcu wraca do produkcji. - Twórca Super Meat Boy zapewnia: symulator hodowli kotów nadal powstaje - wiadomość - 2019-06-16
Symulator „dziwacznej matki kotów” podobno w końcu wraca do produkcji.

Edmund McMillen po półtora roku milczenia po raz kolejny wypowiedział się na temat jednego ze swoich planowanych projektów. Jak zapewnił na Twitterze twórca takich niezależnych hitów jak The Binding of Isaac czy Super Meat Boy, prace nad Mew-Genics – symulatorem zarządzania hodowlą kotów – po sześciu latach w „deweloperskim piekle” powróciły na właściwe tory. Warto jednak zaznaczyć, że to nie pierwszy raz, kiedy McMillen zapewnia o tym, że tytuł żyje i ma się dobrze. Tymczasem konkretów jak nie było, tak nie ma. Mimo to trzymamy kciuki, by tym razem proces produkcji Mew-Genics rzeczywiście ruszył pełną parą. Niestety, nadal nie poznaliśmy daty premiery, więc możemy tylko zgadywać, kiedy w końcu sami zajmiemy się naszymi dwuwymiarowymi mruczkami.

Nowy projekt McMillena, tworzony przy pomocy programisty Tylera Glaiela, artysty Krystala Fleminga i muzyka Ridiculona, jest przepełnionym czarnym humorem, dwuwymiarowym symulatorem hodowli kotów. Gracz wcieli się tu w samotną starszą kobietę, która musi dbać o swoje zwierzaki – karmić je, dbać o ich potrzeby, rozmnażać zgodnie z planem, a następnie wystawiać na konkursach – jednocześnie starając się o to, by nie przekroczyć swoich niewielkich finansowych możliwości. Różnorodne koty otrzymają odmienne cechy, predyspozycje genetyczne i fobie, a naszym zadaniem będzie sprawienie, by dorastały w zdrowiu i spokoju. Oczywiście nie zabraknie charakterystycznych dla McMillena ponurych aspektów – czworonogi mogą zostać zabrane przez policję, zachorować na szereg zabójczych chorób lub uciec.

Twórca Super Meat Boy zapewnia: symulator hodowli kotów nadal powstaje - ilustracja #2

Kiedy zagramy w Mew-Genics? Data premiery gry niestety nadal pozostaje zagadką, można jednak spokojnie założyć, że nie w tym roku. Nie jest ona bowiem jedynym projektem, nad którym pracuje w tym momencie Edmund McMillen. Deweloper tworzy obecnie kolejne rozszerzenie do The Binding of Issac, nazwane Repentence, które ma zadebiutować w grudniu, oraz zaplanowane na przełom sierpnia i września The Legend of Bum-bo. Za Mewgenics weźmie się więc zapewne dopiero po ukończeniu tych pozycji.

  1. Blog Edmunda McMillena

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej