Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2020, 13:48

autor: Adrian Werner

Tryb permadeath i cel-shading w Last of Us 2, oficjalne informacje o patchu

Jutro The Last of Us: Part 2 otrzyma patch dodający m.in. nowy tryb trudności, opcję permadeath oraz filtry zmieniające grafikę.

Tryb permadeath i cel-shading w Last of Us 2, oficjalne informacje o patchu - ilustracja #1
Patch pozwoli m.in. włączyć tryb cel-shadingu.
PATCH DODA:
  1. nowy, ekstremalny poziom trudności,
  2. tryb permadeath,
  3. filtry graficzne,
  4. modyfikatory rozgrywki,
  5. dodatkowe opcje w menu grafiki i sterowania.

Potwierdziły się plotki sprzed kilku dni. Studio Naughty Dog ujawniło szczegóły kolejnej aktualizacji The Last of Us: Part II. Patch zadebiutuje jutro, czyli 13 sierpnia, i wprowadzi sporo nowych opcji.

Przede wszystkim łatka wzbogaci grę o dodatkowy poziom trudności nazwany Grounded, który zaprojektowano z myślą o weteranach pragnących sprawdzić swoje umiejętności w ekstremalnych wyzwaniach. W tym wariancie rozgrywki wrogowie mają być bardziej niebezpieczni, a znajdowane na mapach zapasy amunicji, ulepszeń oraz surowców do craftingu będą znacznie skromniejsze.

W Grounded usunięte zostaną także niektóre przydatne funkcje, takie jak tryb nasłuchiwania, czy pomocne elementy interfejsu. Warto dodać, że aby spróbować tego wariantu rozgrywki nie będzie konieczne przejście gry.

Dodatkowo wprowadzona zostanie opcja permadeath, która sprawi, że śmierć postaci ma być ostateczna. Sami wybierzemy, czy po tym, jak bohaterka zginie zostaniemy cofnięci do początku całej kampanii, czy też tylko do danego aktu lub rozdziału. Funkcję tę można będzie aktywować w każdym trybie trudności.

Aktualizacja pozwoli także wypróbować jeden z kilku dodatkowych trybów graficznych. Umożliwi to przerobienie oprawy wizualnej tak, aby przypominała np. pełną wielkich pikseli 8-bitową grę retro, czy też czarnobiały film noir. Wśród opcji znajdzie się także tryb cel-shadingu, co jest od wielu lat tradycją w grach studia Naughty Dog.

Patch zaoferuje też kilka dodatkowych modyfikatorów zmieniających rozgrywkę, np. możliwość grania na lustrzanym odbiciu map czy korzystania z nieskończonej amunicji lub spowolnienia czasu. Rozszerzone również zostaną opcje w menu graficznym i sterowania.

The Last of Us 2 zadebiutowało 19 czerwca tego roku i dostępne jest wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Produkcja została ciepło przyjęta przez media branżowe. Według serwisu Metacritic gra posiada średnią ocen na poziomie 94%. Projekt jeszcze bardziej zachwycił naszego redaktora, który wystawił mu notę 10/10. Natomiast opinie samych graczy były podzielone.

  1. Recenzja The Last of Us 2 – gry, która podpali świat
  2. Oficjalna strona internetowa studia Naughty Dog
  3. Oficjalna strona internetowa gry The Last of Us: Part II
  4. Wszystko o The Last of Us: Part 2

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej