Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2019, 14:14

autor: Bartosz Świątek

Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine

Firma Square Enix przedstawiła demo obrazujące możliwości najnowszej wersji technologii graficznej Luminous Engine. Silnik obsługuje głośną funkcję ray tracingu, a jego możliwości są naprawdę imponujące.

Kolejne demo prezentujące możliwości ray tracingu. - Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine - wiadomość - 2019-09-05
Kolejne demo prezentujące możliwości ray tracingu.

Firma Square Enix zaprezentowała demo Back Stage, które przedstawia możliwości nowej wersji technologii Luminous Engine. Silnik będzie obsługiwał funkcję śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (tzw. ray tracing, a konkretniej jego wariant zwany path tracingiem) i trzeba przyznać, że efekt potrafi zaprzeć dech w piersi. Zresztą, zobaczcie sami.

Back Stage ma odpowiedzieć na pytanie: Jak możesz użyć ray tracingu w grze nowej generacji?". Karty graficzne GeForce RTX mają moc wykraczającą poza naszą wyobraźnię, a dzięki technologii Nvidii nawet śledzenie promieni w czasie rzeczywistym stało się faktem. Dzięki Luminous Engine i technologii RTX zrobiliśmy kolejny krok naprzód w kierunku tak pięknych i realistycznych gier, jakie pragniemy tworzyć - powiedział Takeshi Aramaki, szef studia Luminous Productions.

Omawiany silnik będzie wykorzystywany do produkcji gier dla sprzętu nowej generacji, poczynając od tajemniczej, nieujawnionej wciąż produkcji AAA+ od studia Luminous Productions. Film może więc stanowić swoisty zwiastun tego, czego możemy się spodziewać w kolejnych latach, jeśli chodzi o grafikę w grach komputerowych. Warto odnotować, że zaprezentowane demo działało w oparciu o kartę graficzną Nvidia GeForce RTX 2080 Ti.

Liminous Engine to już kolejny - po Unreal Engine, CryEngine i Unity - silnik graficzny, którego twórcy podkreślają znaczenie ray tracingu. Zdaniem wielu graczy technologia na razie nie jest warta swojej ceny (póki co korzystanie z tej funkcji wymaga kupienia GPU z serii Nvidia GeForce RTX), ale wygląda na to, że w przyszłości faktycznie może odegrać w naszej branży ważną rolę. Szczególnie, że pojawiają się powoli produkcje, które dobitnie pokazują potencjał tego rozwiązania. Świetnym przykładem jest wydane niedawno Control, które niejednego niedowiarka może przekonać do zmiany zdania.

  1. Square Enix – strona oficjalna
  2. Luminous Productions - strona oficjalna
  3. Nvidia – strona oficjalna