Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2009, 08:15

autor: Piotr Doroń

Producent o cechach usprawnionego silnika Assassin's Creed 2

Sebastien Puel, producent drugiej odsłony cyklu Assassin’s Creed, wyjawił w rozmowie z redakcją niemieckiego magazynu PC Gamer kilka dodatkowych szczegółów na jej temat. Poznaliśmy dzięki temu główne cechy usprawnionego silnika graficznego Anvil Engine, na bazie którego powstają przygody Ezio Auditore de Firenze.

Sebastien Puel, producent drugiej odsłony cyklu Assassin’s Creed, wyjawił w rozmowie z redakcją niemieckiego magazynu PC Gamer kilka dodatkowych szczegółów na jej temat. Poznaliśmy dzięki temu główne cechy usprawnionego silnika graficznego Anvil Engine, na bazie którego powstają przygody Ezio Auditore de Firenze.

Producent o cechach usprawnionego silnika Assassin's Creed 2 - ilustracja #1

Fanów ucieszy zapewne informacja, że silnik, stanowiący podstawę AC2, będzie się cechować kilkoma nowymi elementami względem wcześniejszej wersji, która została wykorzystana w produkcji części pierwszej. W grze znajdzie zatem zastosowanie dynamiczny cykl dnia i nocy. Z pewnością wpłynie on na samą mechanikę rozgrywki. Zakładamy, że noc będzie naszym głównym sprzymierzeńcem, a pod jej osłoną najłatwiej będzie zlikwidować określone w misji cele.

Według Puela usprawnienie Anvil Engine wpłynęło także na wygląd całego świata gry. Objawiać się to będzie przede wszystkim w lepszym zasięgu pola widzenia. Dzięki temu gracz zajmujący pozycję np. na najwyższym punkcie obserwacyjnym w mieście będzie w stanie dostrzec o wiele więcej szczegółów. Z pewnością w pewnym stopniu ułatwi to rozgrywkę, choć autorzy będą musieli zastosować jakieś mechanizmy, dzięki którym owe odległe szczegóły będziemy w stanie dostrzec.

Producent o cechach usprawnionego silnika Assassin's Creed 2 - ilustracja #2

Roślinność w Assassin’s Creed 2 zachowywać będzie się na takich samych zasadach jak ta z Far Cry 2. Oznacza to, że uszkodzone drzewo po pewnym czasie zregeneruje się. Silnik ma się również cechować wieloma usprawnieniami w kwestii renderingu, poprawionym oświetleniem, refleksami, a także bardziej widowiskowymi efektami specjalnymi. Twórcy opracowali nawet specjalny system odpowiedzialny za zachowanie szat, w które zostaną ubrane wszystkie postacie z gry. Zmiany dotknęły ponadto system sztucznej inteligencji, a także zakres ruchów NPC. W dwójce strażnicy nie będą nas gonić wyłącznie po dachach i ziemi, ale również okażą się biegli w akrobacji i technice parkour.

W innym wywiadzie, przeprowadzonym dla serwisu NowGamer, Sebastien Puel zdradził, że nad Assassins’s Creed 2 pracuje już 450 pracowników. Od czasu części pierwszej zespół rozrósł się zatem trzykrotnie. Istotne jest jednak to, że działa w nim zdecydowana większość członków pierwotnej ekipy. Dzięki temu utrzymanie ciągłości serii nie powinno być problemem.

Assassin’s Creed 2 ukaże się pod koniec bieżącego roku. Według niektórych informacji do premiery dojdzie już być może 20 listopada. Produkcję, której deweloping został oficjalnie potwierdzony pod koniec 2008 roku, możecie podziwiać w formie wiadomości opartych o obszerny artykuł Game Informera, a także pod postacią niewiele mówiącego zwiastuna oraz materiałów obrazkowych.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej