Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2023, 20:48

Patch 1.0.5 do AC Mirage pozwoli wyłączyć opcję grafiki, która irytowała graczy

Patch 1.0.5 do Assassin's Creed Mirage wkrótce pozwoli wyłączyć aberrację chromatyczną, która miała zapewnić większy realizm grafiki, lecz jedynie zirytowała graczy.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Ubisoft wreszcie wysłuchał graczy. Nadchodząca aktualizacja Assassin’s Creed: Mirage pozwoli wyłączyć opcję graficzną, na którą fani pomstowali od debiutu nowego „asasyna”.

Patch 1.0.5 pojawi się na wszystkich platformach: PC (do pobrania około 4,22 GB danych) i konsolach XOne (ok. 3,02 GB), PS4 (ok. 5,79 GB) XSX/S (ok. 3,54 GB) oraz PS5 (ok 2,83 GB). Uaktualnienie będzie dostępne, poczynając od 7 listopada od godziny 14:00 czasu polskiego.

Dla przypomnienia: na premierę Mirage gracze narzekali na rozmycie krawędzi obiektów w grze. Był to skutek niezbyt udanej implementacji tzw. aberracji chromatycznej. W teorii powinno to zwiększać realizm oprawy wizualnej, ale w tym przypadku efekt jest w najlepszym wypadku słaby, w najgorszym – odwraca uwagę gracza w trakcie zabawy.

Oczywiście szybko pojawiło się fanowskie rozwiązanie, ale gracze czekali na obiecaną oficjalną poprawkę. Aktualizacja 1.0.5 przyniesie zapowiadaną opcję wyłączenia aberracji chromatycznej, dostępną w menu ustawień graficznych.

Poza tym łatka wprowadzi rozmaite poprawki graficzne (efektów, animacji oraz kinowych scen), optymalizacji czy warstwy audio (odgłosów zwierząt), jak również w misjach i w interfejsie. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

  1. Recenzja Assassin’s Creed Mirage – najgorsza część serii
  2. Assassin’s Creed powinno wrócić do współczesności. Tego brakuje nowym częściom
  3. Assassin’s Creed Mirage – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej