Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 24 stycznia 2022, 09:49

autor: Adrian Werner

Komputery z Dark Souls 3 zagrożone atakiem hakerskim, wykryto niebezpieczną lukę

W kodzie pecetowego Dark Souls 3 wykryto niebezpieczną lukę, która powoduje, że komputery graczy są zagrożone atakiem hakerskimi. Fani załatali ją modem, ale wkrótce potem deweloperzy wyłączyli serwery PvP, aby pozyskać nieco czasu na opracowanie oficjalnej aktualizacji.

W SKRÓCIE:
  1. w kodzie pecetowej wersji Dark Souls 3 znaleziono lukę, która pozwala hakerom na przejmowanie kontroli nad komputerem gracza,
  2. najpierw problem rozwiązał mod Blue Sentinel, potem FromSoftware wyłączyło serwery PvP gry do czasu opracowania oficjalnej aktualizacji,
  3. taką samą decyzję podjęto w przypadku wszystkich innych pecetowych wersji gier z serii Dark Souls, co sugeruje, że ta sama luka obecna jest w kodzie całego cyklu.

Wykryto nową lukę w kodzie pecetowej wersji gry Dark Souls III, która pozwala hakerom przejąć zdalnie kontrolę nad komputerem gracza. W odpowiedzi FromSoftware czasowo wyłączyło serwery PvP nie tylko w tej produkcji, ale również w wydaniach PC Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered. Na razie nie wiemy, kiedy rozgrywki zostaną wznowione.

Warto dodać, że gracze nie są zdani na deweloperów gry. Jeśli chcecie się zabezpieczyć przed takimi atakami w przyszłości, to wystarczy, że zainstalujecie moda Blue Sentinel. Po wykryciu luki w kodzie Dark Souls 3 modyfikacja błyskawicznie otrzymała aktualizację 1.30, która rozwiązała ten problem.

Czym jest Blue Sentinel i dlaczego każdy grający w Dark Souls III w trybie online powinien zainstalować tę modyfikację?

Blue Sentinel to mod, który zadebiutował w ubiegłym roku. Jego głównym zadaniem jest ograniczenie efektywności cheatów. FromSoftware w większości odpuściło sobie z nimi walkę, reagując tylko w najbardziej poważnych przypadkach. Powstanie modyfikacji było potrzebne, gdyż dziury w kodzie DS3 są tak duże, że możliwe jest nawet uszkadzanie save’ów na komputerach innych graczy lub wprowadzenie zmian do naszej gry, które powodują, że otrzymujemy bana.

Mod Blue Sentinel nie tylko łata te luki, ale również wykrywa anomalie, które mogą sugerować korzystanie z nieznanych jeszcze cheatów. Pozwala również na wyrzucanie korzystających z nich graczy z naszych światów i zapobieganie ich powrotom.

Modyfikacja ma również odrębną wersję dla Dark Souls IIBlue Acolyte. Twórcy opracowali wcześniej serię analogicznych projektów dla Dark Souls: Prepare to Die Edition oraz Dark Souls: Remastered, ale nie są one rozwijane od wielu lat, więc ich obecna skuteczność pozostawia wiele do życzenia.

  1. Blue Sentinel – pobierz mod z naszego FTP (autorzy dali nam zgodę na mirrora)
  2. Blue Acolyte – pobierz mod z naszego FTP (autorzy dali nam zgodę na mirrora)
  3. Blue Sentinel – oficjalna strona moda
Komputery z Dark Souls 3 zagrożone atakiem hakerskim, wykryto niebezpieczną lukę - ilustracja #1
Deweloperzy moda Blue Sentinel zareagowali na lukę szybciej niż twórcy gry.

Haker, który odkrył tę lukę, wydaje się nie mieć złych intencji. Twierdzi, że próbował poinformować o niej studio FromSoftware, ale został zignorowany. Dlatego w celu nagłośnienia problemu użył tej metody do nieszkodliwych ataków na komputery popularnych streamerów ze społeczności Dark Souls 3. Jak to wyglądało w praktyce, możecie zobaczyć na zapisie transmisji z sesji The_Grim_Sleepera.

O tej niedoróbce w kodzie gry wiedziała tylko garstka osób, więc raczej nie została ona wykorzystana w niecnych celach, zanim deweloperzy wyłączyli serwery PvP.

Tym razem twórcy zareagowali bardzo szybko. Fakt, że luka jest obecna we wszystkich odsłonach serii Dark Souls sprawia, że niektórzy gracze zaczęli podejrzewać, że ten sam problem istnieje w pecetowej wersji Elden Ring. To z pewnością zachęciłoby FromSoftware do naprawy kodu i może tłumaczyć tak błyskawiczną reakcję.

  1. Recenzja gry Dark Souls III – symulator umierania żegna się z klasą
  2. Dark Souls III – opis przejścia i sekrety

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej