Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2023, 08:54

autor: Adrian Werner

EA nie skasowało Titanfall 3, zrobił to Respawn - zespół ukrywał tę informację przez 6 miesięcy

Studio Respawn Entertainment przez dziesięć miesięcy pracowało nad grą Titanfall 3, zanim projekt został porzucony na rzecz Apex Legends. Co ciekawe, odbyło się to bez wiedzy firmy Electronic Arts.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Wiemy, że studio Respawn Entertainment nie ma obecnie w planach Titanfalla 3. Zespół pracował nad trzecią częścią cyklu, ale została ona porzucona. Teraz były pracownik studia, Mohammad Alavi, opowiedział o historii tego projektu w wywiadzie dla kanału The Burnettwork.

  1. Prace nad Titanfall 3 trwały przez dziesięć miesięcy, zanim gra została porzucona.
  2. Co ciekawe, wbrew temu, co sądzi wielu fanów, decyzji o skasowaniu Titanfalla 3 nie podjęła wcale firma Electronic Arts. Zdecydowali o tym sami deweloperzy.
  3. Titanfall 3 był na takim etapie produkcji, który pozwalał już autorom na granie we wczesną wersję gry. Mieli oni jednak problemy z koncepcją multiplayera. Jak tłumaczy Alavi, gracze kochali tryby sieciowe w poprzednich dwóch częściach, ale była to relatywnie niewielka grupa osób – marka nie potrafiła przyciągnąć tłumów i twórcy nie wiedzieli, jak to zmienić.
  4. Ich przekonania odmieniła premiera Playerunknown's Battlegrounds. Deweloperzy ze studia Respawn zakochali się w tej grze i uznali, że tryb battle royale jest tym, co może uczynić serię Titanfall mainstreamowym przebojem.

Wybuch popularności battle royale punktem zwrotnym

Deweloperzy szybko opracowali więc mapę battle royale dla Titanfalla 3 i całe studio zaczęło się w nią zagrywać, ignorując podczas testów wszystkie inne tryby zawarte w tym projekcie.

  1. Twórcy zrozumieli, że Titanfall 3 byłby po prostu trochę lepszą wersją „dwójki”. Zdecydowano więc, że lepiej będzie skoncentrować się tylko na battle royale i tak narodziła się gra Apex Legends.
  2. Będące właścicielem studia Electronic Arts zareagowało źle na tę decyzję. Titanfall 2 nie spełnił pokładanych w nim nadziei, ale i tak była to gra kosztująca 60 dolarów, która rozeszła się w milionach egzemplarzy. Propozycja porzucenia kontynuacji na rzecz odrębnego projektu, korzystającego z modelu free-to-play, była ryzykowna. Do tego EA kupiło ten zespół specjalnie dla serii Titanfall, więc zrezygnowanie z niej nie zostało przyjęte dobrze.
  3. Co gorsza, szefostwo studia przez sześć miesięcy ukrywało przed EA zmianę koncepcji. Wydawca dowiedział się o tym dopiero wtedy, gdy Respawn miało już gotowy prototyp.

Ostatecznie intuicja deweloperów okazała się trafna i Apex Legends stało się wielkim przebojem. Szkoda tylko, że odbyło się to kosztem Titanfalla 3. Szef Respawn Entertainment, Vince Zampella, nie wyklucza jednak powstania w przyszłości trzeciej części serii. Uprzedza jednak, że seria powróci tylko, gdy twórcy będą mieli odpowiedni pomysł na trójkę i będzie właściwy czas na jej opracowanie, więc raczej nie mamy co liczyć na szybkie powstanie tej gry.

  1. Recenzja gry Titanfall 2 – Mój przyjaciel tytan

Fani utrzymują przy życiu Titanfalla 2.

EA nie skasowało Titanfall 3, zrobił to Respawn - zespół ukrywał tę informację przez 6 miesięcy - ilustracja #1

Respawn Entertainment odpuściło sobie na razie nie tylko tworzenie trzeciej części serii, ale również utrzymywanie przy życiu dwóch poprzednich. W rezultacie stały się one celem ataków hakerskich, które doprowadziły to tego, że pierwsza część serii została wycofana ze sprzedaży, a zabawa w sequelu jest mocno utrudniona.

Na szczęście na PC Titanfalla 2 uratowali fani, tworząc modyfikację Northstar. Projekt umożliwia zakładanie prywatnych serwerów w sposób, który mocno utrudnia ataki hakerskie. Mod pozwala także na instalowanie nowej zawartości, w tym dodatkowych trybów.

  1. Northstar – pobierz mod

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej