Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lutego 2023, 13:41

Twórcy Darktide spełnili część obietnic, gracze są pod wrażeniem zmian

Wczoraj ukazała się duża aktualizacja do Warhammer 40,000: Darktide, zawierająca sporo poprawek i ulepszeń. Gra, która była dużym rozczarowaniem na premierę, może dzięki temu odzyskać część zaufania fanów.

Źródło fot. Fatshark
i

Warhammer 40,000: Darktide – kooperacyjna strzelanka autorstwa studia Fatshark – otrzymała sporą aktualizację, której zadaniem jest poprawa wielu aspektów gry, na które narzekali fani.

Premiera gry, która odbyła się pod koniec zeszłego roku, nie spotkała się z pozytywnym odbiorem – deszcz krytyki spadł m.in. na agresywne mikropłatności, fatalną optymalizację i ogólny kiepski stan techniczny. Twórcy przyznali się do błędu i zapowiedzieli zawieszenie prac nad dodatkową zawartością do czasu rozwiązania najbardziej palących problemów. Czy najnowszy update 1.0.30 rozwiązuje chociaż część z nich?

Duża garść usprawnień i nowości

Gdy spojrzymy na listę zmian w patch notes, ich liczba wyda nam się imponująca. Deweloperzy postanowili zawrzeć tu wiele ułatwiających rozgrywkę funkcji, poprawić masę błędów, a także wzbogacić grę o bardziej satysfakcjonujące wyzwania, przy jednoczesnych usprawnieniach w balansie rozgrywki (wystarczy spojrzeć na sekcję poświęconą uzbrojeniu).

Pośród wielu, wielu nowości można wyróżnić:

  • customizowane zestawy uzbrojenia: zestawy ekwipunku można teraz dowolnie zmieniać i zapisywać. W grze dostępne będzie maksymalnie 5 różnych, konfigurowalnych zestawów, w skład których będzie wchodzić broń, wyposażenie, elementy kosmetyczne oraz umiejętności.
  • zbrojownię, która zyskała nową zakładkę Brunt’s Armoury, w której można zakupić dowolną dostępną broń dla danego gracza. W tym przypadku koszt nabycia każdej broni ma zaczynać się od ceny bazowej i skalować wraz z poziomem gracza.
  • Sir Melk’s Requistorium, czyli miejsce do zawierania kontraktów, które otrzymało lepszy balans, przez co pojawiające się zadania są teraz łatwiejsze.
  • zmiany, którym uległy także błogosławieństwa uzyskiwane w Shrine of the Omnissiah. Dzięki aktualizacji można „wyjmować” błogosławieństwa z broni i stosować je na orężu z tym samym oznaczeniem (Mk). Błogosławieństwa są dzielone pomiędzy wszystkich bohaterów na Waszym koncie.
  • Dar Imperatora, czyli nagrodę w postaci losowego przedmiotu, która przyznawana jest teraz po każdej wykonanej misji. Im trudniejsza misja, tym większe prawdopodobieństwo otrzymania cenniejszego itemu.
Twórcy Darktide spełnili część obietnic, gracze są pod wrażeniem zmian - ilustracja #1

Źródło: Fatshark

Gracze reagują na zmiany

Potężna garść zmian wprowadzona w aktualizacji nie uszła uwadze społeczności graczy Darktide. Ci wydają się być pozytywnie nastawieni na nowości wprowadzone przez deweloperów. Na subreddicie r/DarkTide w komentarzach widać duże zadowolenie.

Myślę, że to pokazuje, że [twórcy – dop. red] w końcu zaczęli nas słuchać. Mam nadzieję, że podobne rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku waluty, ekwipunku i kontraktów w następnym patchu.

– użytkownik ChintzyAdde.

Dzielone błogosławieństwa uszczęśliwią wiele osób, tak mi się przynajmniej wydaje.

Patch wygląda ogólnie dobrze. Edit: Właśnie zobaczyłem wszystkie dodane rzeczy związane z balansem. Patch wygląda naprawdę bardzo dobrze!

– użytkownik rowleybirkin.

Chociaż oczywiście jest jeszcze sporo do zrobienia, to wydaje się, że gracze uznali, że ta aktualizacja jest krokiem w dobrym kierunku. Deweloperzy z Fatshark z pewnością mają nadzieję, że poprawi to notowania gry, które w ostatnim czasie nie były najlepsze.

Na Steamie ogólna ocena gry utrzymuje się na poziomie „mieszanej”, chociaż w ostatnim okresie recenzje graczy są „w większości negatywne” – z zaledwie 32% opinii pozytywnych. Czy aktualizacja poprawi sytuację Darktide? Czas pokaże.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej