Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 czerwca 2012, 20:10

autor: Michał Kułakowski

CCP: MMO World of Darkness nadal w produkcji

Studio CCP po raz kolejny potwierdziło, że nadal aktywnie prowadzi prace nad MMO World of Darkness. Na razie jednak skupia się na produkcji konsolowego FPS-a Dust 514 i nie może podzielić się żadnymi nowymi materiałami z powstającego tytułu.

CCP: MMO World of Darkness nadal w produkcji - ilustracja #1

Od kilku miesięcy nie mieliśmy żadnych wieści na temat MMO World of Darkness, osadzonego w uniwersum popularnego systemu role-playing, które zamieszkują wampiry, wilkołaki i inne nadnaturalne istoty. Ostatnie informacje dotyczące gry, tworzonej przez amerykański oddział islandzkiego studia CCP, podaliśmy w marcu, gdy na konwencie EVE Fanfest 2012 zaprezentowano nowy film przedstawiający możliwości silnika graficznego tytułu.

Producent gry, Chris McDonough w specjalnym liście postanowił rzucić nieco światła na przyczyny ciszy jaka wokół niej panuje. Niestety, nie dowiadujemy się z niego niczego nowego. Sytuacja MMO jest praktycznie taka sama jak pół roku temu. Nad grą nadal aktywnie pracuje mały zespół, ale właściwie wszystkie dostępne środki jakimi dysponuje CCP są kierowane w stronę konsolowego FPS-a Dust 514, którego premiera powinna nastąpić w przeciągu najbliższych miesięcy.

Warto jeszcze przypomnieć, że w październiku, na skutek restrukturyzacji w szeregach dewelopera, zespół tworzący World of Darkness został dosyć drastycznie zmniejszony. Wszystkie te fakty nie wróżą najlepiej powstającej grze. Ewentualna porażka Dust 514 lub finansowe tarapaty islandzkiej firmy, mogą ostatecznie położyć kres całemu projektowi lub wstrzymać go na bliżej nieokreślony czas.

W World of Darkness wcielimy się w przedstawiciela jednego z wielu wampirzych klanów, zamieszkujących miasta, takie jak Londyn czy Paryż. Gra ma wyróżniać się klimatycznym i atrakcyjnym otwartym światem, położeniem nacisku na politykę oraz relacje pomiędzy frakcjami, a także jednym wspólnym serwerem dla wszystkich graczy. Autorzy czerpią inspiracje zarówno z podręczników systemu i jego bogatej mitologii jak i z Vampire The Masquarade: Bloodlines, RPG akcji wydanego w 2004 roku.