Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lutego 2022, 13:47

Bany za refund w Lost Ark. Pamiętaj o tym, jeśli kupiłeś Founder’s Pack

W ostatnich dniach gracze skarżą się na otrzymywanie banów w Lost Ark po tym, jak poprosili o zwrot pieniędzy za pakiety Founder’s Pack. Żeby nie podzielić ich losu, należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy.

Jeszcze przed premierą gry Founder’s Packi do Lost Ark cieszyły się na Steamie ogromną popularnością. Niestety okazuje się, że część graczy, która nie jest ukontentowana zawartością bonusów i poprosiła o zwrot pieniędzy za pomocą platformy firmy Valve, została zbanowana przez administrację Amazon Game Studios. Z czego to wynika i czy kara jest słuszna? Zapraszamy do lektury.

Ban za „refund” na Steamie

Kilka dni temu jeden z użytkowników Reddita poskarżył się na sytuację, która go spotkała. Gracz poprosił o zwrot pieniędzy za Platinum Founder’s Pack, który został użyty na uprzednio skasowanej przez gracza postaci. Pakiet został przez niego zakupiony podczas restartu serwerów 11 lutego.

  • W swoim poście gracz opisuje wykonane przez niego kroki, przez które skończył z banem na jego konto Amazon.
  • Stworzył postać na serwerze Shandi, po czym zakupił platynowy pakiet.
  • Postać została jednak później przez niego skasowana; gracz chciał bawić się w Lost Ark wraz ze swoim synem, jednak ten nie mógł do niego dołączyć na wyżej wymienionym serwerze.
  • Jednocześnie żadne przedmioty z otrzymanego DLC nie zostały przez gracza wykorzystane.
  • Redditowicz stworzył nową postać. Jednocześnie poprosił o zwrot pieniędzy za niewykorzystany Founder’s Pack, ponieważ był przekonany, że jego zawartość przepadła wraz ze skasowaną postacią.
  • Następnego dnia gracz otrzymał bana za „niewłaściwe zachowanie”. Jego próby odwołania się pozostały bezskuteczne.

Amazon banuje za nic? Twórcy wyjaśniają

Na oficjalnym forum gry można znaleźć dyskusje poświęcone niewyjaśnionym banom za chęć „refundu”. W tym przypadku moderacja forum pospieszyła z wyjaśnieniem.

Według moderacji banowanie osób, które wystąpiły o zwrot pieniędzy za Founder’s Packi na Steamie, następuje, ponieważ:

  • W tym przypadku nawet jeżeli DLC zostanie usunięte z naszego konta Steam, to przedmioty wchodzące w jego skład pozostają w ekwipunku gracza w grze.
  • Banowanie ma na celu zapobiegać przed wykorzystywaniem luki, która powstała na skutek różnic pomiędzy Amazonem i Steamem na płaszczyźnie zwrotów pieniędzy.
  • Wedle słów moderacji, jeżeli przedmioty z pakietów DLC nie zostaną zużyte, to graczom proszącym o „refund” nie powinien grozić ban.

Warto o tym pamiętać i uważać na to w przypadku, jeśli sami zachcecie ubiegać się o zwrot pieniędzy.

Warto też przytoczyć polityki zwrotów Amazona i Steama.

Amazon mówi jasno, że po zakupie gry bądź przedmiotu wewnątrz gry ten nie podlega zwrotom, jednocześnie dając do zrozumienia, iż jego produkty zakupione na Steamie podlegają regulaminowi Steama.

Regulamin Steama z kolei stanowi wyraźnie:

DLC zakupione w sklepie Steam można zwrócić w ciągu 14 dni od daty zakupu, jeśli produkt, dla którego przeznaczone było DLC, był uruchomiony przez mniej niż dwie godziny, a DLC nie zostało zużyte, zmodyfikowane lub przekazane. W pewnych przypadkach Steam nie będzie w stanie zwrócić pieniędzy za niektóre DLC firm trzecich (na przykład jeśli DLC podnosi nieodwracalnie poziom postaci z gry). Wyjątki te będą wyraźnie oznaczone przed zakupem jako niepodlegające zwrotowi na stronie danego DLC w sklepie.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej