56. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 56. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Crest
Strategiczne 8 marca 2018
Niezależna gra strategiczna z gatunku popularnych symulatorów boga. Wcielamy się w rolę bóstwa, a naszym zadaniem jest poprowadzenie grupy wyznawców przez kolejne etapy rozwoju. Sprawę utrudnia jednak fakt, że podczas zabawy nie mamy bezpośredniej kontroli nad naszymi podwładnymi, a możemy jedynie wpływać na ich zachowania poprzez tworzenie przykazań. Te zaś mogą być interpretowane na różne, często niewłaściwe sposoby.
Jungle Clash
Strategiczne 1 lipca 2016
Opracowana przez studio My.com mobilna strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona elementami karcianki. Jungle Clash nie ma klasycznej warstwy fabularnej, a rozgrywka koncentruje się na sieciowych potyczkach PvP pomiędzy graczami. Uczestnicy zabawy zajmują stanowiska na przeciwległych krańcach mapy, a ich zadaniem jest zniszczenie centrum dowodzenia rywala. W tym celu wysyłają zaś do boju jednostki ofensywne, dbając jednocześnie o własne zaplecze i wznosząc struktury obronne.
Mushroom Wars 2
Strategiczne 30 marca 2016
Kontynuacja humorystycznej strategii czasu rzeczywistego Mushroom Wars, wydanej w 2009 roku na komputerach osobistych i platformach mobilnych. Akcja gry Mushroom Wars 2 przenosi nas ponownie do fantastycznego uniwersum, w którym walczą ze sobą cztery frakcje niewielkich stworzeń, żyjących w grzybopodobnych domach. Zadaniem gracza, jako generała „grzybowej” armii, jest jak najszybsze wyeliminowanie konkurencji poprzez przejmowanie strategicznych punktów na mapie.
Total War: Warhammer - Call of the Beastmen
Strategiczne 28 lipca 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do gry Total War: Warhammer, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej studia Crative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane Call of the Beastmen pozwala graczom objąć kontrolę nad całkiem nową, grywalną frakcją Zwierzoludzi, a wszystko to w ramach dedykowanej im, premierowej kampanii fabularnej. Tytułowa rasa humanoidalnych bestii powstała w wyniku mutacji ludzi, którzy dostali się pod wpływ Chaosu i odznacza się bardzo agresywnym sposobem walki.
Spellbinders
Strategiczne 27 kwietnia 2016
Opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych sieciowa strategia bitewna studia Kiloo. W grze Spellbinders gracze wcielają się w pochodzące z różnych mitologii potężne istoty zwane Tytanami, a rozgrywka skupia się na toczeniu kolejnych pojedynków między nimi. Do dyspozycji oddano nam spory zestaw mitycznych istot, dysponujących unikalnymi jednostkami i umiejętnościami.
Meridian: Squad 22
Strategiczne 11 sierpnia 2016
Kontynuacja osadzonej w konwencji science fiction strategii czasu rzeczywistego Meridian: New World studia Elder_Games. Fabuła gry opowiada dalszy ciąg historii, zapoczątkowanej w poprzedniczce. Kiedy pierwsza próba kolonizacji tytułowej planety Meridian kończy się niepowodzeniem, przywódcy Zjednoczonej Ziemi wysyłają na miejsce wyspecjalizowaną jednostkę komandosów, której zadaniem jest odszukanie i uratowanie ocalałych kolonistów.
Crush Your Enemies
Strategiczne 13 lipca 2016
Humorystyczny RTS polskiego studia Vile Monarch. Crush Your Enemies zaprasza nas do magicznej krainy Generia. Gracz obejmuje dowództwo nad bandą barbarzyńców, którzy postanawiają najechać ją i wymordować jej mieszkańców. Tę pozornie ponurą tematykę przedstawiono z dużą dozą specyficznego humoru. Crush Your Enemies oferuje tradycyjną mechanikę strategii czasu rzeczywistego, w której zarządzamy więc surowcami, dowodzimy jednostkami i podbijamy terytoria przeciwnika.
Age of Empires: World Domination
Strategiczne prace wstrzymane
Dostępna w modelu darmowym z mikropłatnościami mobilna strategia czasu rzeczywistego, stworzona na licencji kultowej serii strategicznej Microsoftu przez singapurskie studio KLab Global. W grze przejmujemy kontrolę nad jedną z wielkich historycznych cywilizacji, a naszym zadaniem jest rozwój jej potęgi i dążenie do osiągnięcia przez nią tytułowej dominacji nad światem. Do dyspozycji graczy oddano Celtów, Brytów, Wikingów, Japończyków, Chińczyków, Franków, Saracenów i Hunów.
Fieldrunners Attack
Strategiczne 13 grudnia 2016
Opracowana przez ekipę studia Flaregames prosta strategia czasu rzeczywistego, stanowiąca poboczną, mobilną odsłonę cyklu gier tower defense autorstwa Subatomic Studios. Akcja Fieldrunners: Hardhat Heroes toczy się w uniwersum znanym z poprzednich odsłon cyklu, a w trakcie obszernej kampanii fabularnej walczymy ze sługusami szalonego naukowca o pseudonimie Doktor Katastrofa. Mechanika rozgrywki łączy cechy klasycznych RTS-ów z elementami casualowych produkcji mobilnych pokroju Clash of Clans.
Dawn of Andromeda
Strategiczne 4 maja 2017
Osadzona w realiach science fiction strategia 4X, opracowana przez niezależne portugalskie studio Grey Fox Entertainment. Akcja Dawn of Andromeda osadzona została w odległej przyszłości, w tytułowej galaktyce, będącej areną rywalizacji różnych cywilizacji.
Defendin' De Penguin
Strategiczne 2 września 2008
Niezbyt wymagająca strategia czasu rzeczywistego. Dążymy do ochraniania wioski pingwinów przed atakami drapieżników. W tym celu konstruujemy i umiejętnie rozmieszczamy dostępne systemy obronne.
A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.
Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.
Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.
Mushroom Wars
Strategiczne 15 października 2009
Humorystyczna strategia czasu rzeczywistego powstała we współpracy firmy wydawniczej Zillion Whales z ekipą doświadczonego, amerykańsko-rosyjskiego Creat Studios.W grze Mushroom Wars wcielamy się w rolę dowódcy jednej z grzybowych frakcji i prowadzimy swoich wojowników do walki z rywalami.
Crystal Defenders
Strategiczne 27 stycznia 2009
Ciekawa produkcja strategiczna z podgatunku tower defense rozgrywająca się w jednym ze światów Final Fantasy. Otrzymujemy szereg jednostek i musimy powstrzymać nadciągające fale przeciwników próbujących wykraść kryształy.
Achron
Strategiczne 29 sierpnia 2011
Achron jest nietypową strategią czasu rzeczywistego w klimatach science-fiction. Dzięki wykorzystaniu chronoenergii gracz może kontrolować swoje jednostki w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Ant Nation
Strategiczne 13 lipca 2009
Strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w chłopca prowadzącego do boju armię mrówek. W roli władcy mrowiska musimy odeprzeć atak kosmicznych najeźdźców. Twórcy oddali do dyspozycji gracza tylko dwie jednostki i kilka opcji modyfikowania ich właściwości. W sumie otrzymujemy sto zadań składających się na obszerną kampanię.
Dawn of Fantasy
Strategiczne 29 września 2011
Dawn of Fantasy to strategia MMO (MMORTS) osadzona w realiach fantasy z rozwiniętymi systemami taktycznymi i ekonomicznymi. Gracz wciela się w rolę ludzi, elfów lub orków, dążąc do rozwoju swojej rasy poprzez szereg zadań, wojen i paktów. Oprócz głównego trybu multiplayer, przewidziano kilka form zabawy dla pojedynczego gracza. Bitwy i lokacje przedstawione są w przyzwoitej, trójwymiarowej grafice.
Amoebattle
Strategiczne 4 kwietnia 2012
Strategia czasu rzeczywistego o bitwach mikroorganizmów. W grze prowadzimy do boju armię złożoną z mikroskopijnych ameb, umieszczonych w pewnym organizmie. Podczas walki korzystamy z dziewięciu jednostek o różnych właściwościach. Rozgrywka jest niezwykle intuicyjna dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego.
Hearts of Iron III: Semper Fi - Dies Irae Götterdämmerung
Strategiczne 10 maja 2011
DLC do trzeciej odsłony serii złożonych strategii o drugiej wojnie światowej od studia Paradox Interactive. Hearts of Iron III: Semper Fi - Dies Irae Götterdämmerung wymaga do działania oryginalnej gry oraz rozszerzenia Semper Fi. Omawiany dodatek rozbudowuje hitlerowskie Niemcy w aspekcie militarnym, gospodarczym i politycznym.
Rise of Immortals: Battle for Graxia
Strategiczne 12 września 2011
Rise of Immortals: Battle for Graxia to stworzona przez studio Petroglyph sieciowa strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG i zręcznościówki. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Graxia. Gracze przejmują kontrolę nad jednym z tytułowych nieśmiertelnych i formują maksymalnie 5-osobowe drużyny, które toczą ze sobą pojedynki w konwencji MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).
Cuanatun
Strategiczne prace wstrzymane
Gra strategiczna z gatunku tower defense, w której kierujemy rasą rozwiniętych technologicznie mrówek odpierających ataki złych robotów.
Star Prospector
Strategiczne 25 stycznia 2012
Star Prospector jest debiutanckim dziełem kanadyjskiego studia Crypstone Games. Gra łączy elementy strategi czasu rzeczywistego i RPG. Gracze wcielają się w tytułowych prospectorów, czyli śmiałków, którzy wysłani zostają z misją badawczą na odległe planety. Kolonizacji sprzeciwia się jednak frakcja scavengerów, potomków ludzi wygnanych niegdyś z Ziemi.