Najciekawsze materiały do: Cyberpunk 2077
Jeśli ktoś nie jest w temacie - recenzja GameSpotu - który staje się już memem - czyli parodia, a nie recenzja, której ocena opiewa na 70/100 i znacząco zaniża średnią, jest napisana przez kobietę i opiera się na argumentach typu:
- byłam zmuszana do tego, żeby strzelać do ludzi,
- byłam zmuszana do tego, żeby robić questy poboczne,
- jest za dużo do roboty, gra jest za duża,
- Johnny Silverhand nie traktuje kobiet, tak jak należy,
- nie chciałam robić questów pobocznych, więc je zignorowałam[...],
- [...]ale zrobiłam ich kilka, choć nie rozumiem co miały znaczyć
- nie wykonywałam pobocznych aktywności, które oferowała gra, żałuję, że nie ma ich mniej,
- gra jest czasami obraźliwa,
- czuję się urażona przez grę,
- gra nie jest nostalgiczna [???],
- dostałam za darmo auto na początek, po co miałam kupować nowe,
czyli podsumowując opinię Kallie Plagge z Gamespotu (70/100): gra jest za długa, zbyt duża, nie chciałam robić zadań pobocznych, bo ich nie rozumiałam, nie ulepszałam broni, ani nie dokładałam modów, nie kupowałam żadnych rzeczy, a wszystkiego jest za dużo, a na dodatek nie ukończyłam nawet głównego wątku gry, czyli poświęciłam na grę mniej niż 15-20 godzin. Innymi słowy, recenzją niegdyś dużego portalu jest recenzja feministycznej wersji takiego WitcheraPL i stąd też taka, a nie inna ocena.
Wyciekły pierwsze spoilery na temat DLC. W dodatku w zadaniach "Do krwi: nielegalne walki uliczne" głównym bossem będzie ta postać:
GOG pokazuje u mnie ponad 25godzin. Z czego 18godzin zajęło mi ukończenie prologu. Więc naprawdę jeśli ktoś ukończył to w 20godzin to to był speedrun. Nie sugerujcie się tym zupełnie. Ja też nie robię wszystkiego, gram sobie swobodnym tempem, robiąc trochę pobocznych rzeczy. Moja mała opinia na temat tego co ujrzałem i co o tym myślę.
Po pierwsze z jednej strony troszkę mi żal CDP bo to co stworzyli pod wieloma kątami jest fenomenalne (fabuła/postacie/projekt miasta) a z drugiej strony troszkę mi ich nie żal bo sami są sobie winni że tak genialne rzeczy są niczym wobec uzasadnionej fali krytyki za stan techniczny gry. Przy czym stan techniczny wcale nie musi być największym problemem, w mojej opinii, bo wiele było gadania i zapewniania jaka gra jest niesamowita a wyszło trochę inaczej. Po kolei
+ Genialna fabuła główna i cała otoczka z nią związana. Widać że wokół tego zrobiono ogrom pracy, historia wciąga, zadania główne są świetne i wszystko co się z nimi wiąże, jak chociażby lokacje czy postacie... "ARCYDZIEŁO"
+ Wciąga jak nie wiem co...
+ Miasto jako konstrukcja jest świetne, wygląda fenomenalnie
+ Miejscami czuć świetny klimat
+ O dziwo przyjemnie się strzela, naprawdę widać że odrobili zadanie (nie rozumiem jak można narzekać na system strzelania)
+ O! dziwo bardzo dobry system jazdy, spodziewałem się szajsu ale tutaj świetna robota. Model jazdy po stokroć lepszy niż w czymkolwiek od Ubisoftu. Nie jest to poziom GTAV ale blisko. Tutaj już totalnie nie rozumiem dlaczego ludzie się czepiają do modelu jazdy.
+ Wszczepy. Przemyślane i robią różnice po zainstalowaniu ich do postaci, np mamy coś takiego jak podwójny skok i jest przydatny ;)
+ Hakowanie jest dość łatwe ale fajne i daje fajne możliwości
+ Polski dubbing daje radę!
+ Absolutnie genialny tryb photo. Nie było nic lepszego nigdy w tym aspekcie.
+ Ta gra ma bardzo duży potencjał...
- ... który nie został niestety w pełni wykorzystany
- Największy minus dla CDP za to że jakiś idiota stwierdził że świetnym pomysłem będzie ukazanie w trailerze śmierci Jackiego. To naprawdę przykre że tak gigantyczny i istotny spoiler został upubliczniony przez samych twórców na długo przed premierą w oficjalnym materiale. Szkoda. Na pewno cała ta akcja w grze zrobiła by o wiele większe wrażenie na wszystkich gdyby nie to że każdy zainteresowany już to widział.
I tak od początku, każdy minus po kolei, bo pierwszy ujawnił się momentalnie.
- Kreator postaci. Ogólnie rzecz biorąc dla mnie jest nawet wystarczający ALE twórcy zarzekali się przed premierą że kreator jest olbrzymi, rozbudowany, że gracze spędzą w nim mnóstwo czasu! Nic bardziej mylnego, okej, mamy TROCHĘ opcji i każdy stworzy coś dla siebie ale w żaden sposób nie można tego kreatora nazwać bardzo rozbudowanym.
- Brak otoczki do ścieżki jaką wybierzemy. Wybrałem Nomada, nomadkę... liczyłem że coś się podzieje na bezdrożach, że będzie jakieś wprowadzenie w postać, w jej historie... przecież twórcy wspominali o tym że ścieżki się mocno od siebie różnią ale nie wydaje mi się. Początek Nomadem zajął jakieś dosłownie 15min? Łącznie z tym że testowałem sobie ustawienia grafiki. I potem od razu do miasta i ratujemy Sandrę - czyli to co robi się przy każdej ścieżce. Szkoda, mogło to być chociaż trochę bardziej rozbudowane, jakieś większe zadanie na tym pustkowiu, cokolwiek co pozwoliło by poznać historie V jako Nomad. Nic.
- Podobny zarzut mam wobec tych mniejszych wydarzeń które dzieję się w mieście, typu pomoc policji, zorganizowana grupa przestępcza itp. Bardzo to wtórne wszystko, nudne. I nic za sobą to nie niesie, w Wiedźminie 3 w obozowiskach bandytów które były oznaczone na mapie, często znajdowaliśmy liściki które tłumaczyły chociaż trochę co ci bandyci tu robią, dlaczego tu są, co zamierzają. W CP77 grupy bandytów po prostu są i czekają na śmierć.
- Oczekiwałem gry gdzie, jakby to powiedzieć... będzie się można chwalić swoimi buildami, swoimi wyborami, decyzjami, swoim wyposażeniem. Coś trochę jak w Fallout 4 (hmm) że każdy gra w to samo ale każdy gra zupełnie inaczej. Coś w stylu że mogę sobie przegadać ze znajomymi którzy w to grają o tym jak ta gra u nich wygląda, co fajnego zdobyli i gdzie, co fajnego zrobili... Niestety, to nie ten typ gry. A szkoda, to otwarta gra z jakby liniowymi wydarzeniami. Wiedźmin 3 też taki był, okej, 95% gier takie jest ale po prostu miałem takie oczekiwania, za dużo tych obietnic od twórców było ;) Nie zrozumcie mnie źle, jest masa przedmiotów do zdobycia, misje można przechodzić na różne sposoby i wykonywać je w różnej kolejności. Są wybory i inne zakończenia ale oczekiwałem większej piaskownicy.
- Miasto jest zupełnie NIE INTERAKTYWNE. Brakuje jakiś odciągaczy od strzelania czy skradania czy po prostu od fabuły. No okej, mamy zawody w strzelectwie, mamy wyścigi, mamy walkę na pieści, mamy poszukiwanie malunków na ścianach i spoko bo póki to się nie pojawiło to juz w ogóle byłem rozczarowany, nie mniej jednak brakuje tutaj chociażby jakieś mini gierki, jakiejś znajdźki, jakiś nagród za to że gdzieś wejdziemy (gra nie nagradza za eksplorację), brakuje jakiś mały losowych wydarzeń, brakuje jakiś małych drobnych aktywności. Brakuje chociażby możliwości zmiany fryzury naszej postaci czy tatuaży itp (co jest mega dziwne). Brakuje mi tak samo jakieś opcji chociaż pomalowania swojego auta, że o tunningu nie wspomnę. Brakuje masy rzeczy.
- Miasto jest martwe. Jest dużo NPCów ale oni poza chodzeniem czy staniem nie robią nic. Niektórzy jeszcze leżą, ok ;) Ale nie wykonują żadnych większych czy mniejszych czynności. Nie wykonują prac, nie jedzą, nie biją się między sobą, nie angażują się w to co się dzieje, słabo reagują na poczynania V.
- Mocno średni interfejs, w dodatku u mnie działa dosyć dziwnie bo często samoczynnie przeskakuje mi mycha w menu. Przy kreatorze postaci np gdy wybierałem fryzurę postaci to co chwile powracało mi do samej góry opcji kreacji. Mini mapa powinna mieć mniejszą skalę, co chwilę przejeżdżam skręt i muszę nawracać bo mini mapa pokazuje tylko kawałeczek wokół nas.
- Chciałem stworzyć sobie postać wolną od wszczepów ale nie da się bo jedno z pierwszych zadań wymusza instalację dwóch. I też wydaje mi się że gra trochę zmusza do strzelania momentami chociaż niby wolność wyboru.
- No i stan techniczny gry. U mnie poza tym że FPS lecą czasem przez pół przy jeździe autem to jest całkiem ok, kilka głupich gliczy, parę razy musiałem wczytać grę bo nie odpalił się skrypt ale do przeżycia. Naprawią to owszem nie mniej jednak tu musi być minus. Solidny
Oraz póki co bez bez podziału na plus czy minus ale do zastanowienia się
+/- Rozwój postaci. Póki co nie wiem co o nim myśleć, sprawia fajne wrażenie ale...
+/- Grafika ogólnie. Mocno nie równa, gra musi jeszcze zostać dopracowana pod kątem technicznym i w tedy będę opiniował
+/- Crafting. W ogóle jest? Nie wiem ;) Chyba jest ale gra mi go nie pokazała, nie nauczyła - nie wiem jak się za to zabrać
+/- Fizyka i kolizje. Myślę że da się tu co nieco poprawić w patchach.
+/- AI przeciwników momentami jest fatalne, np. przy ucieczce z hotelu przeciwnicy swobodnie przechodzili koło Jackiego nie robiąc mu nic i nie reagując :D Z jednej strony może to i dobrze bo wiecznie towarzysz wszczynał by alarm no ale komicznie się na to patrzyło. Na pewno da się to poprawić w patchach więc tu też bez opinii.
+/- Skradanie jako ogół średnio działa. Czasami zakradnę się do wroga w wróg zamiast dać się obalić to chociaż stoi tyłem do mnie a ja się skradam to mnie wykrywa, wkurzające. Do naprawy.
+/- Mamy fajną skrytkę na broń w mieszkaniu (które swoją drogą też mogło by mieć opcję modyfikacji) ale pomimo że chowam tam sporo broni to nie widać jej na ścianie a trailery to pokazywały.
I na koniec co nie co o tym jak gra u mnie działa.
1060 6gb, i5 7600k, 16gb ram 3000mhz i dysk ssd - rozdzielczość 2k. Cóż, tylko niskie ustawienia i przy tej rozdzielczości na niskich 40-50fpsów. Na średnich ustawieniach 25-30fps. Jeśli ktoś gra w full hd na podobnym sprzęcie to śmiało sobie odpalicie komfortowe średnie.
Na szczęście mogłem sobie pożyczyć lepszą kartę, RTX2060 i tutaj już dużo lepiej. Ustawienia wysokie, tłum na średni, DLSS ustawiony na wysoką jakość i gra ogólnie działa bardzo dobrze w okolicy 60fps. Niestety podczas jazdy autem potrafi spaść do 30 i to jest dramat.
Reasumując. Widać że CDP nie ma doświadczenia w takich grach ale widać że się starali. Porównujecie tą grę do GTAV ale to jest totalnie bez sensu. Wyczyśćcie pamięć ludziom z R* i każcie im robić nowe GTA bez 30letniego doświadczenia w robieniu TEJ KONKRETNEJ SERII. R* miało czas się nauczyć wszystkiego, mieli czas dopracować wszystko przez lata. Jestem przekonany że następny CP który mam nadzieje bez problemu się ukaże będzie już czymś co będzie zasługiwało na miano gry genialnej, epokowej, odkrywczej. Obecnie przy tej części wiele brakuje i gra chociaż zasługuje na wysoką ocenę i laur gry roku ale nie zasługuje na miano czegoś co zmieni świat gier. Na ten moment chociaż minusy są dość pokaźne i rażące to za genialną i wciągającą fabułę daje 8.5/10. Bo przecież fabuła najważniejsza ;) Takie TLOU to dla mnie totalnie nudna gra/nudny gameplay, ale z fajną fabułą (MOIM ZDANIEM) i produkcja zyskuje świetnie opinie. Nie widzę przeszkód żeby tu nie mogło być inaczej. Cyberpunk absolutnie nie zasługuje na jechanie po nim, na dawaniu tej grze tak bardzo niskich ocen. Rozumiem graczy PS4 i Xbox One, powinni dostać o wiele lepszy produkt i CDP jest winne tej sytuacji ale drodzy gracze, dajcie im to połatać i dajcie im drugą szanse, nie rozczarujecie się tą bardzo dobrą produkcją.
Gdyby CP77 wyszło gdzieś na wiosnę 2021, mieli byśmy grę w dobrym stanie technicznym. Gdyby na CP77 przyszło jeszcze trochę poczekać, do 2022r - dostali byśmy to czego wszyscy oczekiwaliśmy no ale gra musiała się w końcu ukazać. Wiele jej brakuje, wiele rzeczy mogło by być zrobione ciut lepiej ale trzymam wciąż kciuki za CDP, teraz na pewno ogłoszą nowego Wiedźmina żeby odbudować opinię graczy a potem kolejny CP, no, może dożyję ;)
Trochę poedytowałem tą wypowiedź ale chciałem żeby była kompletna żeby też się do niej później odnieść, poza tym głos rozsądku w tym zalewie hejtu lub zalewie dziwnej fascynacji ;)
Ja rozumiem bugi bugami ale żeby przykładowo nie zapisywały się ustawienia po wyłączeniu gry jeśli chcemy mieć audio i napisy w różnych językach? Przecież to jest żart. Co ciekawe ten błąd był masowo zgłaszany a patch 1.04 tego nie naprawił. No to ładne łatanie gry...
o tobie można by było powiedzieć to samo, ciągle nawijanie jaka ta gra będzie arcydziełem i żeby ludzie preorderowali ;)
Osobiście jestem głównie konsolowym graczem, bo PC służy mi do czego innego, ale widząc tę grę u znajomych na dobrym pudle jestem zachwycony miastem, fabułą, klimatem, wspaniałą muzyką. Kij tam bagi, niedoróbki, takie tam pierdoły (te większe pierdoły też). Zrobią z tym porządek. Na PS4 i Xboxa też wyciągną ile mogą. Kwestia czasu.
Najważniejsze, nie dawać się wkręcać w youtuberskie szmatorecenzje, filmiki, kpiny i jakiekolwiek materiały, które generalnie niszczą Twoje własne zdanie a narzucają swoje, zwłaszcza u młodych graczy, nieodpornych na manipulację i nieświadomych tego, że to co oglądają to bardzo, bardzo często zwykły, chytry i przebiegły komercyjny bełkot. Są wyjątki wśród YTberów ale jest ich naprawdę niewiele, a na pewno Ci, co najszybciej recenzowali CP do nich nie należą...
Pozdrawiam serdecznie wszystkich graczy :)
O, widzę, ze mój komentarz poleciał. Nie jestem pewien dlaczego. Więc powtórzę - czytanie tego wątku staje się miejscami żenujące.
No trzeba przyznać, że wrzucanie przez was screenów ryje banie
Ta gra ma mega krotki watek glowny. Naprawde tego sie nie spodziewalem w trakcie grania, ze to juz koniec, myslalem, ze nie jestem nawet w polowie…
Wątek Kerry'ego do skończenia i w końcu zabiorę się za dodatek :P
ps. Na screenie jeden z moich ulubionych questów z podstawki - ach, te przekomarzanki z Johnym :). Gram w to trzeci raz, a wciąż bawi tak samo :).
Wreszcie przeszedłem, ale ponieważ gra jest bardzo rozbudowana i dość głęboko skupię się na najważniejszych kwestiach. Fajnie zrobione miasto, są miejsca gdzie zwrócono uwagę na szczegóły, ale są też miejsca gdzie fajne mamy krajobrazy na większą skalę. Fajne dialogi, dosyć naturalne, łatwiej się sympatyzować z postaciami. Fajny feeling strzelania, skradanie też daje rade, jest pewna satysfakcja z praktykowania obu stylów gry.
Jest jedna wielka wada: w Cyberpunku 2077 jest za mało cyberpunku. Nie wiem czy ktoś oprócz mnie to zauważył, ale jakieś 85% misji w tej grze to są zadania wyjęte z GTA gdzie mamy typowe zadania typu: uratuj zakładnika, ukradnij auto, zgub pościg, prawie same porachunki jakiś gangusów bez motywów cyberpunka w tle i typowe problemy ludzi które dotykają nas w czasach obecnych. Aż się nie chciało czytać tych wszystkich drzazg ludzi z problemami jak my. Cholernie zmarnowany potencjał, zwłaszcza że cyberpunk jako styl to nieograniczone możliwości na zaskakiwanie i zwroty akcji dzięki wysokiej technologii. Czasem pojawi się coś ciekawego, ale równie szybko się pojawiają takie quest co kończą. Gra ogólnie dobra, ale też straszny niedosyt czuję. 7.5/10.
Kilka dni temu powstał mod do Cyberpunka implementujący FSR3. Przetestowałem na RTX3060TI i musze powiedzieć.... NVIDIA!!!!! UJ CI W UPĘ! Wszystko śmiga jak ta lala. żadnych opóźnień. Żadnego laga. Można połączyć FSR3 z DLLS Quality. REWELACJA!!! Włączyłem detale Ultra, wszystkie opcje RT z ustawieniem średnie i nie spada poniżej 60 klatek. Przy Path Tracingu są spadki, więc sobie odpuściłem. Żyć nie umierać! :) A to co zrobiła Nvidia ograniczając DLLS3 tylko do serii 40xx woła o pomstę do nieba. Jakiś sprytny ahmerykaniec powinien założyć im pozew sądowy na miliardy dolarów za praktyki monopolistyczne.
Troche was Ponioslo z tymi tytualmi 2019/20 rok sprawdzcie jeszcze raz jakie tytuly mialy najwiecej graczy i najczesciej sprzedawane gry jakie byly, Cyberpunk nawet nigdy nie byl w pierwsze 5, no chyba ze w Polsce tylko!, byla to gra najbardziej oczekiwana owszem, przez mega reklamy, ale wyszlo jak wyszlo, Cyberpunk ma fajna historie ale to chyba tylko tyle.
Gra dobra ale nie wybitna.
Grało się świetnie. Zapraszam na serię z całej gry. (PATCH 1.52) https://www.youtube.com/watch?v=loTskw7ECbg&list=PLVYHO_RNJKKhMHHuvZ3WQqFwd63rA930n&index=1
Wlasnie skonczylem quest z Alt w cyberspace dla Voodoo Boys.
Skontaktowala sie ze mna Songbird z oferta pomocy i teraz nie wiem. Jest sens pchac sie dalej w dodatek, czy na spokojnie kontynuowac questy z podstawki?
moja ulubiona bron to --->
Ale od tier 3 nic lepszego nie znalazlem, ktos moze wie czy jest gdzies do kupienia zdobycia tier 5 (najlepiej z modami)
jestem na etapie gry, gdzie pomalu dociera do mnie kilka mozliwych zakonczen watku glownego (mysle ze bedzie cos wiazanego z Alecados, Rogue, Johnny oraz wybory tego kto zostanie w ciele V.). Pare pytan bo nie chce czytac poradnikow.
- udalo mie sie tylko romansowac z Judy. Jest jakies zakonczenie zwiazane z nia? Domyslame sie ze moge zakonczyc gre jako Johnny ale to raczej bedzie pominiecie Judy.
- Po zakonczeniu watku glownego mozna dalej grac? Co z watkiem Phantom Liberty? Pytam bo nie wiem, czy czyscic wszystko, czy isc dalej z watkiem glownym. Mam spotkanie z Hanako teraz i pisze mi ze to punt bez powrotu.
W Cyberpunku tak samo jak w Gta można dodać Realny Samochód taki jak Nissan
I Wydaje mi się że to żadne RPG Nie jest Tylko Gra Akcji albo RPG Akcji Jak już.
Prawdziwe RPG To jest Fallout 4 Bo żeby było RPG To musią Byś jakieś Potwory
Tak jak We Falloucie są nawet jakieś zielonoskórzy Mutanci A W Cyberpunku nie ma żadnych Potworów I Jeszcze używa Broni Palnej I Są Samochody typowa Gra Akcji
Ten sam Gatunek Co GTA. A Patch 2.1 Jest Rewelacyjny i jest też Metro Super Stabilność też jest lepsza,
Ukończyłem całość po raz kolejny i to zakończenie już z przygodą V. Nowa wersja 2.0 czy też 2.1 to zupełnie przebudowana gra. Początek mi się nie podobał czyli drzewko umiejętności oraz brak bonusów przy ubraniach czy też uproszczona modyfikacja broni lub jej brak. Ogólnie całe to tworzenie przedmiotów i ulepszanie zostało tak spłycone, że użyłem tylko tego raz i zapomniałem. Po części rozumie bo jak szybko wbiłem 50 później 60 lvl to gra zrobiła się mega prosta więc dodatkowe skile w ubraniach czy lepsze staty broni nic by nie wniosły bo przeciwników i tak składałem 1-2 uderzeniami. Traktowałem to jak nową grę i po czasie przyzwyczaiłem się do nowości.
Co do dodatku Widmo Wolności nie podobał mi się jak tylko usłyszałem, że jest lekarstwo na naszą przypadłość. Dosyć naiwna i dziecinna była cała ta fabuła z agentami. Dogtown fajne i klimatyczna dzielnica ale podróże po mieście były ociężałe więc prawdopodobnie spadły fpsy i lekkie przycinki ale po wyjściu do NC gra chodziła płynnie. Dało się przeżyć no ale to jednak dalej jedno i to samo na tym samym silniku gry i trochę do d...y, że 90% gry chodzi płynnie, a tylko w Dogtown jakieś lekkie lagi ale to może dlatego, że wszystko bardziej było upchane na małej powierzchni.
Główna fabuła mnie nie wciągnęła ale za to podobały mi się kontrakty od Mr Handsa oraz misje poboczne. Były rozbudowane i ciekawe względem wszystkich kontraktów z NC.
Jutro podobno wychodzi ostatnia finalna poprawka do Cybera. 2.1 miała być ostatnią łatką, ale zdecydowali się wydać kolejną. Zostanie naprawione kilkanaście błędów, które obecnie są zaznaczone jako krytyczne. https://www.youtube.com/watch?v=y4Vq1ObDKps https://twitter.com/GlitchUnltd/
https://wccftech.com/cyberpunk-2077-dev-talks-about-upcoming-path-tracing-improvements-fsr3-support-and-unreal-engine-5-switch/ jest duża szansa, że może zapowiedziana FSR3 będzie ?
Mnie również grało się świetnie, w moim przypadku pomogła jak najbardziej Aktualizacja Sterowników ze strony Intela do Mojego starego Intela Core i7-4790 (Mowa tutaj o Dogtown) początkowo się to cięło niemiłosiernie, ale Aktualizacja Sterowników Procka w moim przypadku naprawdę pomogła.
Ja za cholerę, nie wiem czemu REDzi nie przenieśli Wymagań z poprzedniej Wersji gdy jeszcze w Zalecanych był Wymagany Procek i7-4790 do Najnowszej Aktualizacji 2.1.
i7-4790 3,60 GHz (4/8) + 16 GB RAM-u + GTX 1660S 6GB = U mnie to i tak ustawiło na ustawienia Graficzne łączone : Wysokie + Ultra.
Tryb Ray Tracing : Niski na Karcie bez RT na Ustawieniach Graficznych : Wysokie + Ultra! xD
Tak, Cyberpunk 2077 : Widmo Wolności wykrył mi mojego ASUS-a GeForce GTX-a 1660 SUPER Phoenixa OC 6GB GDDR6 jako niby Kartę z Ray-Tracingiem! xD
Skąd tu na tej Karcie niby miałoby być RT? Też tego sam za cholerę nie wiem! xD
Witam, po załadowaniu save dodatek się nie uruchamia (nikt nie dzwoni) mam ukończony główny wątek i wszystkie misie poboczne. Problem nie występuje w menu nowej gry gdzie mogę zacząć dodatek jako nową grę.
Jaka może być przyczyna nie uruchamianiu się dodatku z save???
Cześć wszystkim. Gra rewelacja, tylko jak to jest rpg to czemu niema pancerzy? Dlaczego stroje nic odporności nie dają? Co jest??? Jak ją inaczej mam zwiększać???
Czy dodatek i te nowe łatki zlikwidowały możliwość ulepszania broni?
Wszczepy mogę ulepszać u fixera, hacki bez problemu, ale z broniami coś chyba jest nie tak.
Info z profilu CP na Facebooku.
W przyszłym tygodniu planujemy wypuścić nową aktualizację do Cyberpunka 2077. Skupi się ona na poprawie błędów, które najczęściej nam zgłaszacie m.in. naprawi animacje bliskich wykończeń.
Więcej informacji po weekendzie!
Na nowych Xboxach by poprawili bilbordy z reklamami i telewizory. Bo jest ich w świecie gry bardzo dużo i się dziwnie zachowują. Błyskają i z opóźnieniem dogrywają. Poza tym gra bardzo dobra.
To ogólnie dobra gra ale dalej popsuta technicznie. Kolejny patch coś naprawia i psuje zarazem. Bo przecież nie możesz mieć zbyt idealnej produkcji graczu:) Już mam dosyć wysyłania email to działu technicznego o błędach i filmów z rozgrywki bo nie mam na to siły i czasu. Ocena 7/10. Gra dobra, ale popsuta technicznie. (Xbox Series S/X).
Uwaga! Trochę się tu rozpisałem więc ostrzegam. Dla tych którzy przez ostanie 3 lata mieszkali pod kamieniem to tekst nie zawiera spojlerów fabularnych i z zadań pobocznych xD.
Drugie podejście do Cyberpunka chodziło za mną już od roku. Postanowiłem się wstrzymać do wydania Phantom Liberty, a kiedy wyszedł dodatek stwierdziłem że drugie podejście zrobię sobie na święta hehe. Była to bardzo dobra decyzja bo CDP zaatakował aktualizacją 2.1 dodając często punktowanie metro.
Przytoczę swoją wypowiedź z 01.02.2021, którą również zamieściłem na GOLu. Chyba każdy pamięta ten gorący okres po premierze Cyberpunk'a.
"Wczoraj ukończyłem Cyberpunka 2077 na XSX (140h). Mam tylko dwie rzeczy do zarzucenia. Pierwsza to: FATALNY STAN TECHNICZNY i nie chodzi mi o bagi typu postać w pozycji T czy utknięcie w jakiejś dziurze a crashe uniemożliwiające grę. Po ukończeniu niektórych zadań gra w trybie Quality zaczyna zawsze crashować po wjeździe na niektóre ulice w danej dzielnicy Night City. W moim przypadku były to ulice w Heywood i Westbrook. Drugi zarzut mam do NIEDOPRACOWNAYCH MECHANIK WRZUCONYCH NA SZYBKO. Chodzi mi głównie o niedziałający system policji (NCPD) który teleportuje się za plecy gracza itp... . Reszta gry jest wyśmienita: dobra historia, wspaniały setting, świetne postacie i wiele wiele więcej. Osobiście wstrzymam się z oceną do drugiego podejścia, poczekam na łatkę ulepszającą wersję XSX, naprawią błędy i wtedy powinno być o wiele lepiej."
Cyberpunk wyszedł na prostą po niechlubnej premierze w 2020, tylko że ta prosta ma dziury, które są połatane raz lepiej raz gorzej. Nie chcę się tutaj skupiać na takich rzeczach jak fabuła, zadania poboczne, mechaniki, itd... bo o tym wszyscy już wiedzą. Zresztą swoje zdanie napisałem wyżej o tym jest świetnie i tyle w temacie.
Zacznę od tego że spędziłem przy drugim podejściu około 180 godzin. Więc mam tę grę opcykaną dosyć mocno. Widzę co nie działa a co działa, gdzie można wejść, czego unikać itd... . Na 180 godzin grę wywaliło mi 3 razy. Z czego 2 crashe miałem po aktualizacji 2.11. Jest to naprawdę bardzo dobry wynik jeśli miałbym to porównywać z premierowym okresem gry. Ogólnie stan techniczny Cyberpunka się poprawił. Raz miałem taką sytuacje gdzie nie mogłem uruchomić zadania pobocznego ale ten błąd został naprawiony w aktualizacji 2.11. Był jeszcze taki błąd co uruchamiał mi zadanie które już ukończyłem. Na szczęście można było obejść ten błąd. Mowa o zadaniu z dodatku, należało wrócić do Yoko aby dostać nagrodę. Radio lubi się zgliczować i stacje same się zmienią. Mam też takie wrażenie że na stacji Body Heat nie lecą wszystkie piosenki. Albo to że czasami jak wchodzi się i wychodzi z auta to muzyka się zmienia. Mini gra Trauma Drama zbugowana. Dalej są jakieś drobne błędy, ale nie ma tego tyle co w 2020 :D . Cały czas miałem wrażenie że coś może się zepsuć, i operowałem na wszystkich slotach zapisu. Kuriozalne jest to że Patche naprawią różne rzeczy i przy okazji psują inne. Czegoś takiego nie jestem w stanie zaakceptować. Zdaje sobie sprawę że łatanie tej gry to było piekło ale... i tu pozwolę sobie skończyć. Policja działa lepiej, porobiłem kilka zadym na mieście i faktycznie NCPD nie patyczkuje się. Jak się zrobi gorąco to wzywają Max Tac i na otwartej przestrzenie nie mamy z nimi szans. Wszyscy do nas prują z każdej strony a my padamy i wczytujemy save który zrobiliśmy przed zadymą. Samą policje można dosyć łatwo zgubić, ale bardzo, ale to bardzo brakuje tutaj mechaniki przekupywania NCPD. Gra aż się o nią prosi, z samego świata gry dowiadujemy się jak to skorumpowana że tak się wyrażę "Mafia" jest.
Chcemy czy nie, bliżej tej grze do GTA niż Wiedźmina. Tak wiem jest to RPG, są dialogi, wybory co ja gadam itd... Wydaje mi się że większość oczekiwała od CP takiego GTA połączonego z grą RPG. Gra na premierę była pusta jeśli chodzi o aktywności pobocznie nie będące zadaniami pobocznymi. Obecnie jest o wiele, wiele lepiej. W grze po prostu jest co robić poza misjami. Vincent lub jak kto woli Valerie może pójść do baru napić się drinka, zatańczyć na parkiecie, kupić mieszkanie, pograć w gry na automacie, brać udział w wyścigach które zostały dodane w aktualizacji 2.1, aktywności jest więcej, wymieniłem tylko kilka. W końcu jest co robić w tym mieście snów. Oczywiście taka forma dodawana aktywności po premierze wiąże się z pewnymi dziwnymi zabiegami aby to wszystko skleić. Tutaj mam na myśli te wyścigi co zostały dodane w aktualizacji 2.1, są one przez grę traktowane jako kontrakt. Widać że jest to po prostu wycięta sekwencja z zadania pobocznego "Szybka i Wściekła" która jest zapętlona w nieskończoność.
O wiele lepiej wypada symulacja miasta niż to co było w premierze. Kiedyś wspomniałem że Watch Dogs z 2014 miał lepszą symulacje niż Cyberpunk z 2020. Po tych łatkach w sumie ciężko mi teraz stwierdzić. Na pewno jest lepiej niż w 2020.
Z tego co pamiętam CDP dwa razy resetował nam drzewko umiejętności w grze. I tu chyba wszyscy przyznają racje że stare drzewko umiejętności było do bani. Nieczytelne i pełne niepotrzebnych perków pokroju "Oddychania pod wodą". Teraz jest ładnie ułożone, czytelne i da się robić fajne buildy. Sam CDP przygotował nawet Build Planner który jest na ich stronie cyberpunk.net. Ja tym zagrałem postacią która umie posługiwać się kataną, do tego jest netrunnerem ale również radzi sobie z giwerą w ręce, świetny mix :D
Wypadało by powiedzieć coś o Phantom Liberty. Nie będę odkrywczy jak powiem że to świetny dodatek. Naprawdę bardzo dobrze wypadły tam kontrakty. Jak by w całej grze tak wyglądały jak w Dogtown to było by mega. Pacifica nigdy nie była moim ulubionym miejscem w Night City, ale dołożenie tam Dogtown sprawiło że cała ta dzielnica ożyła. Dodatek dodał też generujące się misie kurierskie ale o nich powiem trochę później. Tutaj jest ciekawy temat, który może ale nie musi się rozwinąć w przyszłości.
Jak już wspomniałem o Phantom Liberty to teraz czas ponarzekać że nie ma drugiego dodatku xD. W dzielnicy Waston jest takie miejsce jak Arasaka Waterfront. Widać że CDP coś tam szykował ale raczej nie dowiemy się czemu tego miejsca nie eksploatowano możemy tylko się domyślać. To samo tyczy się willi w North Oak. Pamiętam jak zaraz po premierze gliczem udało się dostać na teren obecnego Dogtown, widać jak na dłoni teraz że CDP zostawił sobie ten kawałek na rozbudowę po premierze. Szkoda że taki los nie spotkał innych przygotowanych miejsc.
Cyberpunk 2077 pokazał że da się zrobić miasto z pomysłem. Nie chcę zostać źle zrozumiany, chodzi mi o to że Night City jest inne w porównaniu z tym co wszyscy gracze znają. Fajniej przemierza się Night City samochodem lub pieszo. Takie Los Angeles, Chicago, NYC itd... mogą też być świetnie zaprojektowanie ale nie ma takiego WOW. Niestety wszystkie te miasta są do siebie podobne i ja to rozumiem. Ale jak widać dalej można zrobić coś więcej w i tak bardzo mocno wyeksploatowanym USA. Wyjątkiem jest chyba tylko GTA gdzie miasto zawsze doprowadzone jest do perfekcji.
Jak już mowa o samym Night City i jego wertykalności to chciałbym poruszyć kwestie parkouru. Jak wiadomo nie jest to gra w której głową mechaniką jest parkour. W grze nie ma nawet takiej mechaniki. Sam parkour jest czynnikiem przypadkowym, niezamierzonym. Jeżeli gracz dostaje możliwość wykonywania podwójnego skoku i do tego robienia zrywów to 100% nie wykorzysta tego aby wdrapać się na najwyższy budynek w grze xD. Niestety gra kuleje w tym aspekcie. Teraz tak na poważnie serio nikt w CDP nie przewidział takiej sytuacji, że dając ten podwójny skok i zryw to gracze zachęcani przez tą wertykalność miasta nie będą wszędzie włazić gdzie się da. Niestety wiele budynków w grze, dachów i latających pojazdów AV nie mają detekcji kolizji. Mówiąc prościej nie można stać na takich obiektach po momentalnie przez nie się przelatuje w dół. I tu właśnie widać jak Night City to średnio zaprojektowana makieta ale piekielnie imponująca jak się przemierza świat pieszo lub samochodem. Wiem że gracze nie powinni chodzić w takie miejsca ale kusi. Bo widoczki są piękne. Poniżej dodam kilka zdjęć z takich miejsc gdzie można dostać się po przez ten przypadkowy parkour, oznaczone one będą symbolem * ;)
Wspominałem że wrócę jeszcze do wątku misi kurierskich. CDP w dodatku dodał generujące się kontrakty oparte na kradzieży pojazdów. Przeważnie w grach takie zadania sprowadzają się do "idź - zabij - wróć" tutaj twórcy odrobili zadanie domowe i same generujące się kontrakt oparte na jednym schemacie są różnorodne. Przede wszystkim pojazdy się zmienią. Sposób dostawy też jest różny, a to czas, a to ktoś atakuje, a to nie uszkodzić pojazdu. Czasem wszystko się miesza, a czasem jest spokój. W brew pozorom te generujące kontrakty nie nudzą się, i po 180 godzinach lubię sobie wykonać taki kontrakt chociaż wiem że mam dopakowaną postać już na 100% i robienie tego nic mi nie da. I tutaj dochodzę do drugiej części co powiedziałem wcześniej "Tutaj jest ciekawy temat, który może ale nie musi się rozwinąć w przyszłości." Jak tak teraz patrzę to nad Cyberpunkiem dalej pracuje jakaś ekipa. Pewnie nie duża. Aktualizacja 2.11 dodała zmianę kolorów w samochodach. Kto wie może kiedyś doczekamy się aktualizacji która doda więcej rodzajów generujących się kontraktów. Misje kurierskie wypadły świetnie można pokombinować z innymi kontraktami aby się generowały. Neutralizacja, albo sabotaż ;). To już są moje fantazje, ale fajnie jak by tak było.
Jak już jestem w temacie takich fantazji, co mogło zostać by dodane w przyszłych aktualizacjach lub mogło być zrobione od początku to dodał bym możliwość poruszania się AV. Wiem że Night City w obecnej formie nie nadaje się na to. Trzeba by było przebudować prawie wszystkie dachy i dodać detekcje kolizji, ale fajnie by było. To samo tyczy się tuningowania samochodów. I wisienką na torcie było by wchodzenie do dużej ilości budynków :D .
Reasumując moją i tak przydługawą wypowiedź Cyberpunk 2077 to świetna gra, nie najlepsza ale świetna. Ma pewnie ułomności, i mnożące się glicze ale po mimo spędziłem w niej ponad 300 godzin. To naprawdę olbrzymi wynik jak dla mnie. Jeżeli tyle czasu poświeciłem grze to musi być w niej coś magicznego co mnie przyciąga. Sam fakt że posiadam cosplay V już o czym świadczy :D . Cyberpunka 2077 ogrywałem na XSX w 60 FPS. Podejrzewam że w przyszłości usłyszymy o tej grze jeszcze. A to będzie jakiś Next Gen patch na PS6 czy Xboxa Super X/720 albo Switcha 2 xD. Kto wie może za kilka lat doczekamy się portu na VR, to by było coś. Nie oceniłem gry w 2021 (chociaż wtedy jak bym ocenił to bym zawyżył i dał bym te 9.0 chociaż jak miałbym trzeźwo myśleć to dał bym wtedy jakieś 7.5 ), ale teraz ode mnie dostanie 9.0 i tak jest to zawyżone xD, ale co poradzę. 300 godzin z znikąd się nie wzięło :D
Świat gry super. Grafika super. Foto mod super. Fabuła taka nudna że ledwo dawałem rady. Już nawet nie pamiętam żadnej postaci z gry oprócz Keanu Reeves,a. 6/10. Gadania z postaciami tyle o pierdołach i korporacjach że aż głowa boli. Jakieś soul kilery, firewalle, engramy. Film Interstellar to przy tej grze jest prosty jak konstrukcja cepa. Rozumiem tych co dają 12/10, bo polskie jak nasza kiełbasa i wódeczka, ale prawda jest taka że Avatar: Frontiers of Pandora zamiata Cyberpunkiem podłogę. Tam zapamiętałem prawie każdą postać. Dziękuję za uwagę.
Dopiero niedawno ograłem Cyberpunka jeszcze bez dodatku ale cieszę się, że dopiero teraz po naprawieniu gry bo jest zupełnie inny odbiór. Gra jest moim zdaniem wyśmienita, jedna z moich TOP aleee mimo wszystko nie jest to poziom Wiedźmina 3. No i ogólnie muszę przyznać, że zaskoczyła mnie długość głównego wątku bo byłem zaskoczony kiedy tak naprawdę zacząłem się mocniej wkręcać, a tutaj przed rozpoczęciem kolejnego questa mam info, że to już punkt bez powrotu Xd
Z zalet to:
-Klasycznie jak na Redow przystało świetna historia, dużo smaczków, parę ciekawych misji pobocznych zwłaszcza związanych z ważnymi postaciami, do tego świetny ciężki klimat przypominający trochę Bladerunnera
+Kolejną zaletą są właśnie postaci, świetnie zbudowane niejednoznaczne, a na Panam czy Judy naprawdę można złapać crusha XD Świetnie zbudowane relacje oraz dialogi
+Wielką zaletą jest też to, że ta gra jest po prostu piękna, naprawdę graficznie to jedna z ładniejszych gier moim zdaniem
+Po patchach zaletą jest również system walki, rozwoju i ogólnie sporo frajdy dają starcia zwłaszcza jak zrobi się fajnego builda
Natomiast z wad:
-Paradoksalnie właśnie niewielka ilość w porównaniu np do Wiedźmina 3 ciekawych i wciągających misji pobocznych w których byłyby różne dylematy moralne i wybory, tak naprawdę to głównie rozbudowane buły te wątki w których możliwe są też romanse, a poza tym większość to ciekawe ale drobne questy bądź powtarzalne zlecenia.
-Wynikającą z tego kolejną wadą jest właśnie trochę brak chęci eksplorowania i poznawania tego świata, w Wiedźminie 3 chciałem odkrywać wszystkie znaki zapytania, poboczne misje itd. W Cyberpunku już tak średnio.
-No i mimo wszystko dalej pojawiające się bugi, błędy i kiepski system jazdy.
Ogólnie Cyberpunk to gra świetna umiejscowiłbym Ją w swoim Top10 na pewno ale nie jest to mimo wszystko gra wybitna tak jak Wiedźmin 3, a zwłaszcza dodatki. Co z drugiej strony też nie do końca dziwi bo z Wiedźminiem Redzi mogli uczyć się na błędach i wyciągać wnioski z poprzednich części, tutaj to było coś zupełnie nowego i skok na głęboką wodę. Po patach gra jest naprawdę dobra i w sumie ciekawe czy będzie jakas kontynuacja.
Matko Boska czy ktoś mi tu wytłumaczy jak działa wszczep Osobisty Lod?w wersji 2.0 jak zniwelować wrogiego netrunnera....czy trzeba go jakoś aktywować?