Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Poza grami Testy wydajności gier 15 lutego 2010, 11:12 focus

BioShock 2 - test wydajności

Tworząc kontynuację BioShocka deweloperzy zrobili użytek z tej samej technologii graficznej, co w części pierwszej. Przetestowaliśmy, jak sequel radzi sobie na różnych konfiguracjach hardware'owych.

Jak testowaliśmy?

Nasz test przeprowadziliśmy w jednym z korytarzy miasta Rapture, co biorąc pod uwagę dostępne lokacje wydaje się być oczywiste. Jest to jedno z bardziej wymagających miejsc w grze, ale jemu podobnych, bądź bardziej zasobożernych jest przynajmniej kilkanaście. Dobrą wiadomością jest to, że jednak przez 80-90% gry (o ile procesor nie będzie ograniczeniem) będziecie mieli więcej FPS-ów niż uwidocznione jest to w naszym teście – reszta lokacji nie jest po prostu tak obciążająca. Krytycznymi momentami są chwile w czasie walki, gdy dodatkowo kończy się nasze życie i pojawia się czerwona i poszarpana obwódka wokół ekranu, świadcząca że za chwilę zginiemy. W takich przypadkach liczba klatek na sekundę może być nawet trzy, a nawet czterokrotnie niższa od tej jaką zwykle obserwujemy w czasie gry.

Specyficzny klimat Rapture.

Zasady

Naszą intencją było pokazanie płynności na określonych kartach graficznych ale w komputerach, które są dostępne dla większości z Was. Z tego też względu wszystkie karty graficzne testowaliśmy na dwóch platformach, których podstawą były komputery kosztujące około 2000 oraz 4000 złotych. Wybraliśmy komponenty, które są najbardziej odpowiednie do gier w tym przedziale cenowym! Oto podstawowe elementy wchodzące w ich skład:

Zestaw do 2000 złotych:

  • procesor Intel Pentium Dual Core E5300 LGA775;
  • płyta główna Gigabyte P43-ES3G;
  • pamięci RAM OCZ Platinum 2x 1GB DDR2-800.

Zestaw do 4000 złotych:

  • procesor Intel Core i5 750 LGA1156;
  • płyta główna Gigabyte P55-UD3;
  • pamięci RAM OCZ Platinum 2x 2GB DDR3-1333.

Powyższe zestawy zostały uzupełnione stosownym zasilaczem, obudową, dyskiem twardym, napędem optycznym itd. Na obydwu komputerach pracował system operacyjny Windows 7 w wersji 64-bitowej.

Wszystkie karty graficzne, których było w sumie 20, przetestowaliśmy w czterech rozdzielczościach (typowych dla popularnych monitorów) z wyłączonym wygładzaniem krawędzi (gra nie obsługuje anti-aliasingu) i włączonym standardowo w grze filtrowaniem anizotropowym na poziomie x4:

  • 1024x768;
  • 1280x1024;
  • 1680x1050;
  • 1920x1200.

We wszystkich przypadkach testowaliśmy na maksymalnych ustawieniach graficznych dostępnych w menu dla danej karty.

Big Daddy.

Użyliśmy następujących wersji sterowników:

  • ATI Catalyst 10.1 hotfix (Mass Effect 2);
  • NVIDIA ForceWare 196.34.
1 2 3 4 5