Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Poza grami Testy wydajności gier 5 lutego 2010, 10:14 focus

Battlefield: Bad Company 2 (beta) - test wydajności

Wersja beta najnowszego Battlefielda stwarza pierwszą okazję do wypróbowania silnika Frostbite Engine na PC. Nie omieszkaliśmy zatem przeprowadzić w tej grze testu wydajności.

Seria Battlefield jest znana praktycznie każdemu, kto miał do czynienia z grami multiplayerowymi. Obok Couter-Strike’a jest to jedna z najpopularniejszych sieciowych marek, w której organizowane są różnorakie turnieje, konkursy i mistrzostwa. Co takiego przyciąga tysiące graczy do Battlefielda? Przede wszystkim dopracowana gra zespołowa oraz ogromne mapy. Kilka dni temu studio DICE udostępniło wersję beta zbliżającej się odsłony cyklu, czyli Battlefield: Bad Company 2. Jaki sprzęt będzie potrzebny do płynnej zabawy?

Beta, czyli wersja jeszcze nie ukończona!

Na początek musimy bardzo wyraźnie zaznaczyć, że test, który czytacie powstał w oparciu o grę w wersji beta. Choć jest duże prawdopodobieństwo, że wiele w finalnym produkcie się nie zmieni, to nie możemy zagwarantować, że relacje wydajnościowe będą podobne. Najprawdopodobniej też (o czym za chwilę się przekonacie) producenci układów graficznych dopracują sterowniki, by lepiej działały z Bad Company 2. W wersji testowanej udostępniona jest też tylko jedna mapa. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć jak będzie wyglądać sytuacja na innych – czy te pozostałe są mniej czy bardziej wymagające. Miejcie to na uwadze, czytając ten test!

Krajobraz w BFBC2 potrafi zrobić wrażenie.

Multiplayer – specyficzne potrzeby

Każdy Battlefield to przede wszystkim gra sieciowa. Choć zwykle dostępny jest tryb single player, to swoją niesamowitą popularność seria zawdzięcza właśnie niebywale ciekawemu i dopracowanemu multiplayerowi. Gra sieciowa ma dość specyficzne wymagania odnośnie sprzętu. Na pierwszym miejscu jest procesor. To od niego w dużej mierze zależy ilość wyświetlonych klatek na sekundę. Karta graficzna, choć również istotna, to jednak jej waga jest sporo mniejsza. Liczne ustawienia w opcjach gry umożliwiają zmniejszenie jej obciążenia. Z reguły jednak regulacja tych opcji nie odbija się specjalnie na obciążeniu procesora. Zatem ten komponent zawsze musi być mocny. O połączeniu sieciowym nikomu nie trzeba wspominać. Zależności o których wspominamy będą widoczne na wykresach wydajności na następnych stronach.

1 2 3 4 5