Art of Murder: Klątwa Lalkarza - poradnik do gry

Poradnik do gry „Art of Murder: Klątwa Lalkarza” to ilustrowany opis przejścia śledztwa prowadzonego przez agentkę FBI Nicole Bonnet w sprawie seryjnego mordercy o przydomku Lalkarz.

26 lutego 2009Autor solucji: Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Agentka FBI Nicole Bonnet prowadzi śledztwo w sprawie Lalkarza, seryjnego mordercy, który w okresie od sierpnia do grudnia 2007 działał na terenie Stanów Zjednoczonych - Art of Murder: Klątwa Lalkarza - poradnik do gry

Agentka FBI Nicole Bonnet prowadzi śledztwo w sprawie Lalkarza, seryjnego mordercy, który w okresie od sierpnia do grudnia 2007 działał na terenie Stanów Zjednoczonych. Ofiary swe zabijał w specyficzny sposób i pozował na wzór marionetek, pozostawiając przy każdej wizytówkę w postaci kukiełki ubranej w strój z czasów Rewolucji Francuskiej. Kiedy wydaje się, że Lalkarz zaniechał już swej działalności, do podobnego morderstwa dochodzi w Paryżu. Nasza agentka udaje się tam, sprawdzić, czy rzeczywiście ma do czynienia z kolejną ofiarą poszukiwanego przez nią psychopaty, czy też ktoś postanowił się pod niego podszyć...

W drugiej części przygód Nicole (podobnie jak i w pierwszej) funkcjonuje system podpowiedzi: lupka z prawej strony paska w dole ekranu – pokazująca wszystkie aktywne obiekty i wyjścia z danej lokacji. Pewne wskazówki można też uzyskać, kiedy próbuje się przedwcześnie opuścić dane pomieszczenie czy odjechać aktualnym środkiem lokomocji.

Na kursorze w kształcie myszki wyraźnie widać, jaką akcję możemy wykonać, czy tylko obejrzeć dany przedmiot (oko z prawej strony myszy, czyli klik PPM), czy też użyć go lub zabrać (dłoń z lewej strony myszy, czyli klik LPM). Gromadzone znajdźki lądują w ekwipunku (wyróżnione w tekście kolorem czerwonym ), klikając na nie PPM, otrzymujemy zbliżenie i niekiedy dodatkową informację, klikając LPM – wyjmujemy je z inwentarza, a niekiedy otwieramy, rozkładamy na części czy wyciągamy coś, co było w nich schowane.

Tym razem Nicole dysponuje aparatem fotograficznym, którego używa dość często, przynajmniej w kilku pierwszych rozdziałach zabawy, natomiast mimo posiadania komórki – nie korzysta z niej w ogóle.

Agentka prowadzi także notatnik, w którym znajdują się wszystkie odbyte dialogi, krótki opis zdarzeń z każdego dnia przygody oraz akta każdej z amerykańskich zbrodni Lalkarza (które miały miejsce przed rozpoczęciem opowieści) i psychologiczny portret mordercy.

Wszystkie te akcesoria, podobnie jak ekwipunek, umiejscowione są na pasku w dole ekranu.

Dwukrotne kliknięcie LPM zmusi bohaterkę do biegu, pojedyncze przewinie dialogi, wciśnięcie Esc pominie scenki przerywnikowe, by wyjść z powiększenia przedmiotu w ekwipunku, trzeba kliknąć dowolnym przyciskiem myszy obok tegoż zbliżenia.

Który z tajemniczych mężczyzn, jakich Nicole pozna podczas kilku dni podróży po Europie, jest psychopatycznym mordercą... Jack Dupree, Louis Carnot czy Marc Taine? A może żaden z nich...?

Katarzyna „Kayleigh” Michałowska

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Art of Murder: Klątwa Lalkarza - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 26 lutego 2009.

Patche (łatki) do gry Art of Murder: Klątwa Lalkarza

gra Art of Murder: Klątwa Lalkarza

Art of Murder: Klątwa Lalkarza

Art of Murder: Hunt for the Puppeteer

przygodowe

komentarze czytelników

Rhoand  2009-03-29 - 21:03

Pomocy! W ostatnim etapie na cmentarzu położyłem najpierw klucz na mapę i nie mogę położyć sztyletu, próbowałem rożnych kombinacji nic nie pomaga! Niestety nie mam żadnego poprzedniego save, nie chce mi się zaczynać gry po raz kolejny.

mirencjum  2009-03-29 - 21:07

Jutro zamierzam kupić tą grę. Można ustawić rozdzielczość 1920/1080? ...

Rhoand  2009-03-29 - 23:26

Wielkie dzięki za pomoc. ...

kukiUN  2009-11-10 - 00:02

A ja mam problem z sejfem w Hiszpanii.Mam zupełnie inny kod niż jest w poradniku(2-26-24-5-9) i nie działa.Próbowałem zaczynać od lewej i od prawe i nic.Ktoś miał podobny problem?Kod z poradnika też nie działa,kliknięcie jest przy każdej cyfrze oprócz ostatniej.

jackowsky  2009-11-10 - 00:05

Kod do sejfu jest pod figurką byczka, która stoi na szafce po lewej stronie drzwi. Kod za każdym razem jest inny.

kukiUN  2009-11-11 - 23:49

jackowsky --> dzięki za pomoc,dałem rade :)

kamkaska  2009-11-13 - 09:38

a ja sobie gram, mam kilka seve'ów i co sie okazuje?? Nagle wgrywam jakis save i mam pomieszczenie (sceneria) a nie mam w ogole postaci :o( i nie jestem w stanie nic zrobić. Czy ktoś mial podobny problem?

Entiendo  2010-01-13 - 20:04

Słuchajcie! ja tez mam pewien problem :P podczas gry w Marsylii jestem juz w palacu w pokoju na górze...otwieram skrytke a do pokoju natychmiast wchodzi gostek i do mnie strzela :O umieram i koniec :( sprawdzalam poradnik nie ma tam o tym mowy! :( probowalam pare razy...i za kazdym razem to samo mimo ze nie jest pokazane ze mamy jakis okreslony limit czasu zeby sie z tym uporac.A moze jest ale mam blad w grze? Pomóżcie prosze bo utknelam i nie wiem co robic :(

Kayleigh_  2010-08-08 - 02:25

Sorry, dopiero teraz zobaczylam, ze sa jakies pytania. Sprawa sejfu - kod jest losowy i wyraznie pisze to w poradniku, a jak obracac pokretlem, tez jest b dokladnie opisane. ...