Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Third Ascent

Na mapie poza zwykłymi obszarami zaznaczone są też te ukryte. Czerwone kreski oznaczają fałszywe ściany. - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Na mapie poza zwykłymi obszarami zaznaczone są też te ukryte. Czerwone kreski oznaczają "fałszywe ściany".

Nazwa

Poziom

Życie HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Purobolos

49-50

9531-9691

Holy

Bomb Shell (869g),

Dark Crystal (160g),

Handkerchief**,

Scorpio Gem (150g),

Mallet (2498g)

Bomb Shell (869g),

Dark Crystal (160g)

Zombie Warlock

48-50

7598-7958

Holy

Dark Crystal (160g),

Forbidden Flesh (1397g),

Capricorn Gem (150g)

Capricorn Gem (150g)

Dead Bones

~49

~11122

Holy

Ancient Bone (2115g),

Dark Crystal (160g)

Dark Crystal (160g)

Necrofiend

48-50

12709-13069

Holy

Dark Crystal (160g),

Sky Jewel (980g),

Lifewick (1740g)

Sky Jewel (980g)

Aeronite

(latający)

50-51

18004-18684

Piorun

Wyvern Fang (1274g),

Ice Crystal (160g)

Wyvern Fang (1274g),

Hi-potion**

Cataract Aevis

50-51

23241-23921

Piorun

Charger Barding (1154g),

Ice Crystal (160g),

Holy Mote**

Charger Barding (1154g),

50 gil

*rzadkość; **Lepiej nie sprzedawać

1 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Pod żadnym pozorem nie korzystaj z Way stonea, którym tu przyleciałeś - inaczej zostaniesz przeniesiony na sam początek pierwszego ascentu i będziesz musiał pokonywać całą tą drogę na nowo [screen 1 ] - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pod żadnym pozorem nie korzystaj z Way stone'a, którym tu przyleciałeś - inaczej zostaniesz przeniesiony na sam początek pierwszego ascentu i będziesz musiał pokonywać całą tą drogę na nowo [screen 1 ].

Na koniec tego ascentu nie prowadzi zwykła droga. Będziesz musiał korzystać z rozmieszczonych na każdym piętrze Way Stone'ów i będziesz musiał wybrać jeden spośród kilku [screen 2 ].

2 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Jeśli raz się pomylisz przy wybieraniu, zostaniesz przeniesiony na początek obszaru - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Jeśli raz się pomylisz przy wybieraniu, zostaniesz przeniesiony na początek obszaru. Jeśli pomylisz się dwa razy, zostaniesz przeniesiony na 79 piętro, gdzie będziesz musiał stawić czoła hordzie potworów. Wyjść z tego możesz tylko jednymi drzwiami (drugich nie jesteś w stanie otworzyć od strony, po której się znajdujesz), ale te drzwi są zablokowane przez magię [screen 1 ] i musisz tak długo walczyć z ciągle pojawiającymi się wrogami, dopóki nie zobaczysz komunikatu, że magia się ulotniła [screen 2 ].

Ale nie przejmuj się - przeprowadzę Cię przez tą gmatwaninę.

Zdecydowana większość Way Stone'ów na tym ascencie ma określony kolor. Musisz z nich korzystać w określonej kolejności.

Istnieją dwie ścieżki prowadzące do tego samego wyniku - standardowa i ukryta. Polecam tę ukrytą, ale wybór należy do Ciebie.

Zwykła ścieżka

Ukryta ścieżka

Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź na drugi koniec tego piętra i skorzystaj z zielonego portalu

Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź do dwustronnie zamkniętego przez fałszywe ściany korytarza. W środku znajdziesz skarb - istnieje bardzo duża szansa, że będzie to Dragon Whisker. Jest tam też zielony portal. Użyj go.

 

Jesteś na 82 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z czerwonego portalu.

Jesteś na 83 piętrze. Przed sobą zobaczysz wiele min - lepiej, żebyś użył float'a. Nad jedną z tych min znajdziesz też skarb. Żeby dojść do portali na tym piętrze, będziesz musiał rozwalić co najmniej dwie fałszywe ściany. Skorzystaj z czerwonego Way Stone'a.

 

Jesteś na 85 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z dowolnego portalu.

Jesteś na małej wiszącej wysepce na 84 piętrze. Pokonaj dwa Aeronite i podnieś skarb. To może być circlet lub ring of renewal. Skorzystaj z dowolnego portalu.

Z ostatnimi portalami na obydwu ścieżkach sprawa jest dość kontrowersyjna. Słyszałem, że trzeba wybrać kolor, jaki miał ołtarz, który wybrałeś w drugim ascencie, ale dla mnie działał każdy, niezależnie od koloru, jaki wybrałem, zawsze leciałem do miejsca docelowego.

3 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Obojętnie którą szedłeś ścieżką, teraz wylądujesz na 86 piętrze - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Obojętnie którą szedłeś ścieżką, teraz wylądujesz na 86 piętrze. Idź korytarzem w prawo i na końcu rozwal ścianę po lewej [screen 1 ]. Biegnij do końca i skorzystaj ze znajdującego się tam portalu.

Zostaniesz przeniesiony na 88 piętro. Jeśli szedłeś ukrytą ścieżką, to zostaniesz tu najprawdopodobniej zaatakowany przez Rare Monster: Tower. Rozpraw się z nim. Na tym piętrze znajduje się winda [screen 2 ] i portal prowadzący na 79 piętro, a jeśli teraz z niego skorzystasz, to nie będziesz narażony na walkę, z tymi wszystkimi potworami, które zwykle tam występują.

Jeśli wsiądziesz do Dais of Ascendance (czyt. windy), zostaniesz zaatakowany przez Hashmala. Tak więc zanim to zrobisz, lepiej przygotuj się do walki.

Hashmal - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Hashmal

Ok. 190 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Wiatr

Roxxor,

Battle Cry,

Quakeja

Hashmal to kolejny esper do Twojej kolekcji. Tak jak poprzedni przeciwnicy w Pharos nie dysponuje jakąś pokaźną ilością ataków.

Początkowo stosuje tylko i wyłącznie zwykłe ataki - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Początkowo stosuje tylko i wyłącznie zwykłe ataki. Mogą one spowodować u atakowanego disease . Gdy starci już trochę życia, zacznie używać roxxor - jest to atak z elementem ziemi skierowany przeciwko jednemu przeciwnikowi.

Również z upływem czasu zacznie stosować Quakeje , która zadaje obrażenia mocą ziemi wszystkim bohaterom i może u nich spowodować slow .

Winda zabierze Cię dalej w górę. Tam w zasadzie nie ma nic ciekawego. Po przejściu kilku metrów tej długiej drogi włączy się cut-scenka i zostaniesz przeniesiony o pół drogi do przodu. Nie wracaj - nie ma sensu. Idź do kryształu, zapisz grę i biegnij do końca skorzystać z Way Stone'a, jednak zanim to zrobisz, upewnij się, czy jesteś gotowy do długiej i wyczerpującej walki, bo takowa czeka Cię na górze.

Szczyt:

Walka zaczyna się od Gabrantha:

Gabranth

Ok. 65 000 HP

Odporny na Librę

Kick,

Lunge,

Circle of Judgement,

Sentence,

Guilt

Jego ataki poza Kick i Lunge to Circle of Judgement , który rani tylko tych, którzy stoją blisko niego oraz Guilt skierowany przeciw jednemu z Twoich sojuszników - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Jego ataki poza Kick i Lunge to Circle of Judgement , który rani tylko tych, którzy stoją blisko niego oraz Guilt skierowany przeciw jednemu z Twoich sojuszników.

Mniej więcej w połowie jego paska życia stanie się on odporny na magię.

Walka z nim będzie krótka. Ma on tylko 65 tys. HP i nawet nie musisz wszystkiego zbić, ponieważ zanim on zginie, do walki wtrąci się Cid. Tak więc nie używaj też berserka, bo będziesz potrzebował trzeźwych umysłów.

Przepis na Boga: weź szaleńca, garstkę kamieni o ogromnej mocy oraz skorego do pomocy zdrajcę Bogów i gotowe. Ważne, żeby szaleniec był bohaterem z gry Final Fantasy. - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Przepis na Boga: weź szaleńca, garstkę kamieni o ogromnej mocy oraz skorego do pomocy zdrajcę Bogów i gotowe. Ważne, żeby szaleniec był bohaterem z gry Final Fantasy.

Cid

Ok. 80 000 HP

Odporny na Librę

Gatling Gun,

Haste, Protect, Shield,

S-85 Cyclotrone

4 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Na początku walki użyj Dispel na Cidzie - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Na początku walki użyj Dispel na Cidzie. W pierwszej części walki nie popisuje się on specjalną znajomością ataków. Korzysta tylko ze zwykłego ataku i Gatling Guna . Gdy zbijesz jego życie do mniej więcej 50%, przyzwie do walki Famfrita, a sam stanie się odporny na każdy atak zarówno fizyczny jak i magiczny. Jedynym wyjściem, żeby przestał być niezniszczalny, jest zabicie Famfrita.

Famfrit

Ok. 155 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Ogień

Briny Canonade,

Waterja

5 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Elementem Famfrita jest woda, tak że obrażenia, jakie będzie Ci zadawał, związane są z mocą wody - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Elementem Famfrita jest woda, tak że obrażenia, jakie będzie Ci zadawał, związane są z mocą wody. Sam podatny jest na ogień - przyda się Firaga i Wyrmfire shot. W czasie Twojej potyczki z Famfritem Cid rzuca na niego protect , shell i haste . Jeśli użyjesz wtedy Dispel na Famfricie, to Cid zacznie rzucać bufki od nowa, co jest dobrą metodą na powstrzymywanie go od atakowania. Po pokonaniu Famfrita osłona Cida zniknie i będziesz mógł już w spokoju go wykończyć.