Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry

Poradnik do gry „Tomb Raider: Legend” zawiera opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii single player, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych etapów, nie pominięto również licznych sekretów i zagadek logicznych.

5 maja 2006Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry „Tomb Raider: Legend” - Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry „Tomb Raider: Legend”. Poniższy artykuł zawiera opis przejścia przygotowanej przez producentów kampanii single player, na którą składa się kilkanaście rozbudowanych etapów. Osobom, które miały już do czynienia z Larą, zaprezentowane schematy powinny być doskonale znane, aczkolwiek „Tomb Raider: Legend” doczekał się również wielu nowych elementów, dotyczących w głównej mierze zachowań głównej bohaterki. Wszystkie te akcje zostały dokładniej opisane w poradniku.

Jeśli zaś chodzi o sam tekst, w miarę możliwości starałem się przede wszystkim dokładnie objaśniać czynności, które w trakcie zabawy wykonuje się po raz pierwszy. W wyniku tego opisy początkowych etapów gry są znacznie bardziej rozbudowane. W kolejnych misjach skupiłem się już w głównej mierze na wykonywaniu zagadek, gdyż z wykonywaniem kolejnych skoków czy innych tego typu zachowań nie powinno już być większych problemów. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż „Tomb Raider: Legend” jest wyjątkowo liniową produkcją, tak więc można mieć pewność, iż opisane przeze mnie schematy zachowań powinny się sprawdzić. Warto również mieć na uwadze fakt, iż gra jest stosunkowo prosta, jeśli chodzi o toczone przez główną bohaterkę walki. Osobiście radziłbym więc bawić się na poziomie Normal lub wyższym, a to dlatego, iż wybór poziomu trudności nie wpływa w żaden sposób na rozwiązywane przez Larę zagadki logiczne. UWAGA! Jeszcze przed przystąpieniem do właściwej zabawy radziłbym zapoznać się z klawiszologią, a także dopasować akcje do własnych preferencji. Osobiście proponowałbym podmienić klawisz odpowiedzialny za korzystanie z latarki, gdyż domyślnie znajduje się on w dość niewygodnym miejscu. Istotną rolę odgrywa również autocelowanie. Jest ono wyjątkowo pomocne, aczkolwiek bardziej doświadczeni gracze mogą oczywiście z niego zrezygnować.

Pozostaje mi już tylko życzyć miłej zabawy, samych udanych skoków i szybkiego odnalezienia potrzebnych informacji w poniższym poradniku! A więc... do dzieła!

Jacek „Stranger” Hałas

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tomb Raider: Legenda - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 5 maja 2006.

komentarze czytelników (120)

redan  2010-09-13 - 19:24

jeśli chodzi Ci o finałowego bossa tego poziomu to: -> http://www.youtube.com/watch?v=pj2DwTWCONc -> http://www.youtube.com/watch?v=ys4AimN4Hmo

mala28  2010-09-14 - 16:50

dzieki redan

mala28  2010-09-16 - 19:59

gram na plejce2 jestem w nepal i mam problem kiedy lara wchodzi do rozbitego samolotu i nagle on spad tam trzeba wcisnac trujkat potem L ,B ,A co mam zrobic bo na dzojstiku tego nie mam jak o przejsc HELPPP!!!!!!!!

redan  2010-09-16 - 20:29

po tym jak samolot spada, trzeba wykonać serię skoków po zjeżdżalniach i chwytać się drążków. litery i symbole to oznaczenia kierunków i przycisków na padzie (kształty - przyciski po prawej, litery - "krzyżak" po lewej)

mala28  2010-09-16 - 21:46

redan chodzilo mi o to ze nie moge wziasc tej czesci z samolot bo ona mi spada nie moge sie wydostac z tego spadajacego samolotu tam mi po chwili pokazuje ze mam nacisnac trujkat potem L potem A i B a ja nie mam tego na dzojstiku i nie wiem co mam naciskac zby sie z tamtad wydostac?????????????????????????????????

mala28  2010-09-16 - 21:49

naciskam trujkat laara lapie ten kawalek czesci potem trzeba nacisnac L potem A i B a ja nie mam tych liter na dzojstiku o to mi chodzi co mam zrobic zeby to przejsc?????????????

mala28  2010-09-18 - 18:40

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lewor  2010-10-24 - 21:26

lewor.Gram w TR=legenda na poziomie anglia sala przed którą wyciąga się miecz z kamienia potam są trzy drążki i opadająca ściana, lara skacząc na ścianę łapie się jedną ręką i spada a nie powinna proszę o radę jak przejść ten problem.Dziękuję i Pozdrawiam

patuskaaaaaaaaaa  2010-12-11 - 12:14

potzrebuje pomocy . :( Nie wiem jak przejsc bosa w afryce zachodniej HELP !

Icean  2010-12-15 - 21:50

Jak zabić bossa w poziomie Kazakhstan ??? pomocy... rozwalam mu prawie całe ale ucieka i sie odradza na nowo

kasia35  2010-12-20 - 21:03

Helo jestem nowa i jestem w Peru z tym świecącym posągiem i właśnie nieweim jak ja mam się dostać na tę drabinkę bo jest wysoko plisss pomóżcie

mirencjum  2010-12-20 - 21:09

To jest ten moment: ...

kasia35  2010-12-21 - 17:43

Dzięki bardzo:) mirencjum Teraz mi łatwiej:)

kasia35  2010-12-22 - 14:40

Hej Wam to znowu ja:) Jestem w Japonii na dachu tego wieżowca i niewiem jak wejść do środka:) Pliss pomocy:(

mirencjum  2010-12-22 - 17:14

Szukaj albo w poradniku, albo wpisuj w gogle tytuł misji z dopiskiem - walkthrough - i znajdziesz filmiki pokazujące jak grać. ...

kasia35  2010-12-22 - 18:39

Heh dzięki za pomoc:D

jkw  2011-05-25 - 16:45

Czy ktoś ma działający save 100% bez nextgena bo ja mam 95% i mam problem z niektórymi próbami czasu i chyba nigdy ich nie zrobię :( . BŁAGAM WAS NA WSZYSTKIE SWIĘTOŚCI !!!!!!!Niech ktoś da mi swojego save'a . niech poda link tutaj albo niech wyśle mi na emalia . BŁAGAM WAS POMÓŻCIE MI !!!!!!! ...

jkw  2011-05-30 - 18:32

dobra udało mi się ukończyć grę na 100%

cudny71  2013-03-29 - 17:22

jak sterować larą pod wodą?

MiszcuZiom  2014-04-08 - 20:15

Mam problem. Mianowicie - w Croft Manor zdobyłem WSZYSTKIE nagrody. Sprawdzałem co najmniej 10 razy nawet z poradnikiem, czy czegoś nie przeoczyłem. Nie ma już nic. Mimo to proces ukończenia gry to 99%, a w Croft Manor brakuje mi jednej brązowej nagrody. Czy to jakiś bug?