Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Zatoka (Cove) - Lokacje Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Zatoka / Cove

Zatoka to chyba najtrudniejsza i najgroźniejsza lokacja w grze. Sporo wrogów jest w stanie zadać duże obrażenia, nałożyć potężne obrażenia rozłożone w czasie, zmniejszyć skuteczność twoich bohaterów, a część z nich posiada wysokie współczynniki ochrony. Podobnie jak w ruinach, wrogowie są tutaj bardzo odporni na krwawienie (choć tym razem nie niewrażliwi), będąc z kolei podatnymi na zarazę. Czeka cię tutaj także starcie z dwójką bossów: Siren i Drowned Crew.

Warto przed wyruszeniem na misję zaopatrzyć drużynę (a przynajmniej 3 pierwsze pozycje w błyskotki zwiększające odporność na statusy. Doskonałym wyborem jest tutaj Oczyszczający Kryształ (Cleansing Crystal).

Dobór drużyny

Na misję do ruin warto wybrać:

  1. Okultystę (Occultist) - jego ataki zadają zwiększone obrażenia potworom o typie Nadrealny (Eldritch), a tutaj każdy z nich (nie licząc jednego bossa) jest właśnie tego typu. Dodatkowo, przyda się on do leczenia bohaterów.
  2. Badaczkę Zarazy (Plague Doctor) - przeciwnicy posiadają znikomąodporność na zarazę, przez co jest ona ekstremalnie skuteczna w walce z tutejszymi wrogami. Dodatkowo, wrogowie są w stanie nałożyć potężne efekty krwawienia na twoich bohaterów, z czym ona jest w stanie sobie poradzić dzięki Bitewnemu Panaceum.
  3. Wstręt (Abomination) - po transformacji może bez problemu dosięgnąć 3 linii wroga, gdzie często umieszczeni są najgroźniejsi wrogowie. Dodatkowo, w postaci ludzkiej może nałożyć zarazę na dwójkę wrogów na 2 i 3 miejscu szeregu.
  4. Łowczy (Hound Master) - choć jego krwawienie jest tutaj bardzo ograniczone, posiada on potężną zdolność do oznaczania celów (Gwizdek), która zmniejsza ochronę celu, której masa wrogów tutaj ma pod dostatkiem. Współpracuje on bardzo dobrze z Kuszniczką.
  5. Kuszniczka (Arbalest) - w połączeniu z oznaczaniem celów przez Łowczego, Kuszniczka będzie w stanie masakrować wrogów pojedynczym strzałem. Jest też bardzo skuteczna przeciwko wrogom na 3 i 4 miejscu szeregu, którzy zadają dużo obrażeń, jednak ich ochrona jest na niskim poziomie.
  6. Arlekin (Jester) - wrogowie posiadają dość wysoką szybkość, dlatego też umiejętność Arlekina, Bitewna Ballada, doskonale się tutaj nadaje, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż starcia trwają tutaj na ogół znacznie dłużej.
  7. Krzyżowiec (Crusader) / Zbrojny (Man-at-Arms) - któryś z nich przyda ci się do pochłaniania obrażeń na 1 szeregu, a także do eliminacji jednego z wrogów (Thrall), który często jest na przodzie szeregu.

Bohaterowie, których kompletnie nie warto tutaj brać to:

  1. Łowca Nagród - zadaje on w głównej mierze obrażenia fizyczne, a dużo wrogów ma tutaj wysoki współczynnik ochrony, co znacznie zmniejsza jego skuteczność.
  2. Oprych (Highwayman) - sytuacja wygląda bardzo podobnie do tej powyżej. Oprych może przydać się jedynie do likwidacji szamanów wroga, lecz nic po za tym.

Dobór prowiantu

Rodzaj

Krótka misja

Średnia misja

Długa misja

Jedzenie

12

16-18

18-24

Pochodnie

8-9

14-16

16-18

Kościane Klucze

1

2

3-4

Łopaty

1

1-2

2

Woda Święcona

0

0-1

1-2

Bandaże

2-3

3-4

5-6

Serum

0

0

0

Zioła Lecznicze

1

1-2

2-3

Zdecydowanie najważniejszym typem prowiantu są tutaj bandaże, z uwagi na fakt, iż jeden z wrogów jest w stanie nałożyć potężne (8 punktów na rundę) krwawienie na twoich bohaterów.

Przeciwnicy na których warto uważać

W zatoce trzeba uważać na kilku wrogów:

  1. Pelagic Shaman - szaman jest w stanie wzmocnić swoich sojuszników, bądź wyleczyć jego rany, a gdy nie musi skupiać się na wspomaganiu będzie nękał twoją drużynę nakładając na nią dużą ilość stresu. Jeden z priorytetowych celów do ubicia.
  2. Pelagic Grouper - jeśli w drużynie wroga nie ma szamanów, to jest jeden z najgroźniejszych celów. Nie jest on w stanie nałożyć żadnego statusu, czy zadać obrażeń od stresu, jednak jego ciosy potrafią zaboleć - kilkanaście punktów obrażeń od jednego ataku to częsty widok.
  3. Ulca Crusher - wroga nie da się zbyt szybko wyeliminować, z uwagi na dużą odporność ( i leczenia szamana), jednak trzeba pilnować się w przypadku jego ataku, Arterial Pinch. Po trafieniu nakłada najmocniejsze w grze krwawienie, zadające 8 punktów obrażeń (!) na rundę, a także osłabiające leczenia na postaci o 33%. Zamiast szybkiej eliminacji warto skupić się na przeciwdziałaniu, zwiększając odporność na krwawienie swoich 3 pierwszych rzędów.
  4. Drowned Thrall - wróg zadaje znikome obrażenia i jest bardzo powolny, jednak jeśli zostawisz go w spokoju do 2 rundy, wykorzysta zdolność The Revenge, przy pomocy które się wysadza, zadając olbrzymie obrażenia twojej drużynie i nakładając sporo stresu. Zabij go najpóźniej w czasie 2 rundy - wróg najpewniej ruszał się będzie jako ostatni.

Wrogowie, których spotkać można w każdej lokacji, a których trzeba wyeliminować, bądź unieszkodliwić jak najszybciej:

  1. Cultist Acolyte - wróg bardzo zbliżony do Bone Courtiera z ruin. Zadaje on niewielkie obrażenia, jednak nakłada sporo stresu i jest bardzo szybki. Należy go ubić jak najszybciej, bądź wyciągnąć na 1 lub 2 linię szeregu, gdzie staje się bezużyteczny.
  2. Brigand Fusilier - wróg charakteryzujący się dużą szybkością i możliwością zaatakowania całej twojej drużyny, jeśli znajduje się na 2, 3 czy 4 pozycji. Jeśli nie ma na polu walki postaci nakładających stres, należy jak najszybciej go zlikwidować, bądź wyciągnąć na 1 miejsce.
  3. Madman - bezapelacyjnie twój wróg i cel numer jeden. Posiada znikomą ilość punktów zdrowia, jednak nadrabia to unikami, szybkością i przede wszystkim dwóm atakom możliwym do zastosowania z każdej pozycji. Oba z nich zwiększają stres twoich bohaterów, a Doomsay może namierzyć całą drużynę na raz. Trzeba go zlikwidować jak najszybciej.
  4. Ghoul - podobny do powyższego wroga. Jest w stanie zestresować bohaterów gracza, a także nałożyć ogłuszenie czy zarazić chorobą. Posiada wysoki współczynnik ochrony, dlatego najlepszą metodą jest ogłuszenie go i nałożenie krwawienia i/lub zarazy, bądź zmniejszenie ochrony (np. oznaczeniem Łowczego).