Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: O dodatku The Crimson Court Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Wraz z dodatkiem The Crimson Court, do gry Darkest Dungeon trafiła cała masa nowych mechanik, przedmiotów i przeciwników. Niestety, sama gra w bardzo ograniczonym stopniu informuje gracza, co wprowadza dodatek i czego należy się spodziewać - wszystko trzeba przeżyć samemu, nic nie jest "podane na tacy". W tym rozdziale poznasz wszystkie różnie pomiędzy podstawową wersją gry, a dodatkiem, a także sposób, w jaki sam dodatek można uruchomić.

Co nowego wprowadza dodatek The Crimson Court

Nowa strefa, Dziedziniec, to jedna z głównych atrakcji dodatku. - Darkest Dungeon: O dodatku The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Nowa strefa, Dziedziniec, to jedna z głównych atrakcji dodatku.

Pierwszy oficjalny dodatek do gry wprowadza następujące rzeczy:

  1. Nowy poziom trudności zwany Krwawym Księżycem (Blood Moon). Jest to po prostu odpowiednik trybu Stygian, który dostępny jest w "podstawce".
  2. Ponad tuzin nowych wrogów, w tym zwykłych i bossów. Główni bossowie Dziedzińca - Baron, Wicehrabia i Hrabina - spotykani są wyłącznie raz, nie mają swoich odpowiedników na innych poziomach trudności podziemi.
  3. Całkowicie nowa strefa zwana Dziedzińcem. Główną cechą, która wyróżnia tereny na Dziedzińcu jest fakt, iż tamtejsze mapy nie są od początku widoczne dla gracza (trzeba je odkryć przy pomocy zwiadu, docierając do końca korytarza) i to, iż ich układ jest sztywno ustalony - zawsze wyglądają tak samo, a aktywności (takie jak klucze, bossowie i Ciekawostki) są umieszczone w tych samych miejscach. Na teren Dziedzińca wejść można jedynie po uzyskaniu specjalnego Zaproszenia. Dodatkowo, drużyna gracza może opuścić Dziedziniec w dowolnym momencie, bez jakichkolwiek konsekwencji (takich jak stres) - kolejna drużyna może wejść zaraz po niej, rozpoczynając w miejscu ewakuacji poprzedniej grupy.
  4. Nowa choroba zwana Karmazynową Klątwą. Jest to odpowiednik Wampiryzmu - bohaterowie pod jej wpływem będą łaknąć krwi. Przy pomocy jednego z nowych przedmiotów wchodzącego do grupy Prowiantu (Krew), gracz może kontrolować te żądze, zwiększając bądź zmniejszając statystyki bohatera.
  5. Nowe błyskotki i błyskotki z zestawu. Gracz może teraz zdobyć pary błyskotek, które wchodzą w skład zestawów - gdy obie są ubrane, postać otrzyma dodatkowe statystyki, często przewyższające możliwościami nawet najrzadsze "regularne" błyskotki.
  6. Dwa nowe typy Prowiantu - Krew i Laudanum. Krew wykorzystywana jest do kontrolowania Karmazynowej Klątwy, Laudanum z kolei do leczenia efektu Przerażenie (Horor), nakładanego przez niektórych wrogów.
  7. Kilka nowych efektów, które nałożone mogą być na postać, takie jak Przerażenie (Horror). Przerażenie sprawia, iż bohater otrzymuje co turę obrażenia od stresu, a sam efekt może zostać nałożony kilkukrotnie (jak Krwawienie czy Zaraza). Przerażenie wyleczyć można przy pomocy Laudanum.
  8. Nowa klasa postaci, Flagelant, skupiająca się na zadawaniu obrażeń od krwawienia i której skuteczność rośnie wraz ze zmniejszeniem się jej punktów zdrowia. Dodatkowo, gdy stres bohatera przekroczy 100 punktów, otrzyma on unikalną dla swojej klasy (i jedyną, którą może otrzymać) przypadłość Wniebowzięty. Zwiększa to zadawane przez postać obrażenia i szansę na trafienie krytyczne, zmniejszając jednocześnie UNIK.
  9. Nowy wędrujący boss - Fanatyk. Fanatyk ściga drużyny, w skład których wchodzi przynajmniej dwójka zarażonych Karmazynową Klątwą bohaterów. Pojawia się on losowo w podziemiach, do których wchodzi drużyna gracza.
  10. Dzielnice, specjalne budynki, które można wznieść (a nie ulepszyć, jak pozostałe budowle w Osadzie). Oferuję one potężne premie, jak zwiększenie skuteczności Pochodni, zwiększenie ilości jedzenia, które drużyna zabrać może na misję, czy poprawę statystyk poszczególnych postaci.
  11. Dwa nowe typy "surowców", które pozyskać można z wrogów - Zaproszenia i Schematy. Zaproszenia zdobywane są z jednego z przeciwników (Gatekeeper) i wykorzystywane do wchodzenia na Dziedziniec. Schematy z kolei zdobyć można z bossów poziomu Weteran i Czempion, a wykorzystywane są do wznoszenia budowli dzielnicowych.

Jak aktywować i dostosować dodatek

Możesz zdecydować, które funkcje dodatku chcesz aktywować. - Darkest Dungeon: O dodatku The Crimson Court - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Możesz zdecydować, które funkcje dodatku chcesz aktywować.

Gdy tylko zainstalowany zostanie The Crimson Court, gracz zostanie poinformowany (w momencie wyboru dowolnego zapisanego stanu gry), czy chce aktywować poszczególne funkcje dodatku. Można także stworzyć nową grę i wybrać poszczególne funkcje, które zostaną aktywowane. Pamiętaj też, iż nie trzeba aktywować wszystkiego - możesz, na przykład, ograniczyć się do nowej klasy Flagelanta, wyłączając jednak pozostałe opcje. W tym momencie do wyboru są trzy różne opcje:

  1. Karmazynowy Dwór (Crimson Court) - aktywuje główną część dodatku. Dodaje do gry nowych wrogów, nową strefę (Dziedziniec), nowe efekty nakładane na postacie i dwa dodatkowe typy Prowiantu.
  2. Dzielnice (Districts) - dodaje do gry budynki dzielnicowe.
  3. Flagelant - dodaje do gry nową klasę postaci, Flagelanta. Jeśli aktywujesz tą opcję dla istniejącego już zapisu gry trzeba będzie odczekać tydzień, by Flagelant pojawił się do rekrutacji.

Uwaga - gdy tylko aktywujesz którąkolwiek z opcji i rozegrasz chociaż tydzień (jedną misję), nie będzie możliwości wyłączenia żadnej z nich!