Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Stres Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Stres bywa zaraźliwy - Darkest Dungeon: Stres - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Stres bywa zaraźliwy

Stres stanowi jedną z najistotniejszych mechanik w grze i wokół niego obraca się główny koncept Darkest Dunegon. Poziom stresu, w przeciwieństwie do poziomu życia, zaczyna się u wszystkich postaci na 0 i wzrasta z czasem, gdy drużyna przemieszcza się po podziemiach.

Poziom ten mierzony jest w skali od 0 do 200, a jego efekty na postać pojawiają się w dwóch momentach - gdy postać przebije 100 punktów stresu i gdy dojdzie do 200. W pierwszym przypadku postać otrzyma losową przypadłość (na ogół negatywną, lecz da się zwiększyć szansę na pozytywną przypadłość, cnotę, za pomocą przedmiotów), która znacząco wpłynie na dalszy przebieg misji. Negatywna przypadłość doda sporą ilość obrażeń od stresu dla całej drużyny, a także negatywnie wpłynie na samą postać - może ona mieć obniżone statystyki, nie będzie chciała wykonywać poleceń, będzie otrzymywać obrażenia, czy nie będzie czerpać korzyści z obozowania. 

W przypadku wystąpienia pozytywnej przypadłości (cnoty), postać może otrzymać potężnego kopa do zadawanych obrażeń, zmniejszy się jej poziom stresu (i często poziom całej drużyny), może wyleczyć część swoich ran, albo wzmocnić całą drużynę. Dodatkowo, postać do końca trwania misji będzie odporna na atak serca. 

Gdy poziom stresu dobije do 200 punktów, postać będzie miała atak serca, który momentalnie ją zabije, powodując spory wzrost stresu u reszty drużyny. Co najgorsze, jeden atak serca może pociągnąć za sobą kolejne, u innych postaci - dlatego nigdy nie wolno dopuścić do tego, by miał miejsce. 

Poziom stresu bohaterów można zmniejszyć nieznacznie dzięki pewnym akcjom dokonywanym podczas przemieszczania się po podziemiach lub obniżyć go w znaczącym stopniu wysyłając członków drużyny na tygodniowy odpoczynek w tawernie (Tavern) lub opactwie (Abbey). Można też wyleczyć bohatera z negatywnej przypadłości podczas przebywania w podziemiach - wystarczy zbić poziom jego stresu do 0. 

Przykładowe akcje zwiększające poziom stresu:

  1. Aktywowanie pułapek
  2. Otrzymanie krytycznych obrażeń w walce
  3. Specjalne ataki przeciwników
  4. Przemieszczanie się po podziemiach w ogóle, a także (dodatkowy stres) z niskim poziomem pochodni
  5. Otrzymanie śmiertelnego ciosu (i wejście w stan Death's Door)
  6. Cofanie się w korytarzu
  7. Aktywowanie pewnych obiektów w podziemiach
  8. Ucieczka z podziemi/Niepowodzenie misji
  9. Śmierć towarzysza

Przykładowe akcje zmniejszające poziom stresu:

  1. Spędzanie czasu w Tavern lub Abbey
  2. Aktywowanie pewnych obiektów w podziemiach
  3. Zadanie przeciwnikom krytycznych obrażeń
  4. Używanie odpowiednich umiejętności podczas obozowania
  5. Korzystanie z niektórych umiejętności w trakcie walki
  6. Rozbrajanie pułapek

Dodatek Crimson Court wprowadza także nową mechanikę związaną ze stresem. Niektórzy wrogowie będą teraz w stanie nałożyć nowy status, "Horror". Gdy tak się stanie, bohater będzie co turę otrzymywał określoną ilość stresu - działa to na tej samej zasadzie co krwawienie (Bleed) i zarazę (Blight). O ile efekt ten nie stanowi większego zagrożenia, gdy nałożony został jedynie raz, czynność może zostać powtórzona kilkukrotnie, bardzo szybko kumulując się do niebezpiecznej wartości, zadając nawet 15 punktów stresu co turę. Efekt może zostać "wyleczony" przy pomocy Laudanum, nowego typu prowiantu, który możesz kupić przed wyruszeniem na misję (bądź znaleźć już w podziemiach).