Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Bandyta Vvulf (Brigand Vvulf)? Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Bandyta Vvulf to drugi boss powiązany z wydarzeniami. Nie da się go spotkać w "normalny sposób", podczas przemierzania podziemi, nie jest też jednym z wędrownych bossów. Zamiast tego walczyć z nim można w ramach wydarzenia - "Brigand Incursion". Gdy tylko wydarzenie to się aktywuje, na mapie pojawi się nowe zadanie. Po aktywowaniu go i wysłaniu na nie drużyny, czeka cię przeprawa przez krótkie, lecz dość wymagające podziemie, zakończone starciem z wyżej wspomnianym wrogiem.

Bandyta Vvulf to kolejny boss powiązany z wydarzeniami. - Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Bandyta Vvulf (Brigand Vvulf)? - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Bandyta Vvulf to kolejny boss powiązany z wydarzeniami.

Starcie z Bandytą Vvulfem jest jednym z trudniejszych w grze, szczególnie z uwagi na fakt, iż wymaga odpowiedniego przygotowania. Wrogowi podczas starcia towarzyszyć będzie beczka z bombami (Barrel 'o Bombs), która nie będzie wykonywać żadnych akcji, jednak umożliwi przeciwnikowi wykorzystanie swojego głównego ataku. Na starcie każdej tury wróg rozstawiał będzie bombę (przy pomocy zdolności "Bombs Away!") pod nogami jednej z postaci, a na koniec tury owa bomba będzie eksplodować, zadając olbrzymie obrażenia. Obie te akcje nie wykorzystują akcji wroga. Dodatkowo, wróg co turę przyzywał będzie dodatkowych pomocników. Cała walka sprowadza się więc do radzenia sobie z przywołańcami, zadaniem obrażeń bossowi i unikaniu lub zmniejszaniu obrażeń od bomb - dokładniejsze informacje znajdziesz w dalszej części tego rozdziału.

Uwaga - możesz zignorować tą misję i nie wysyłać na nią drużyny, jeśli nie czujesz się na siłach. Jeśli jednak tak zrobisz, pamiętaj, iż dwa losowe budynki w mieście zostaną uszkodzone, zmniejszając ich poziom ulepszeń. Czasem jednak warto jest poświęcić budynki, a nie bohaterów.

Statystyki bosa

Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa napotkanego podczas wydarzenia "Brigand Incursion". Boss nie posiada trzech wariantów (jak większość pozostałych bossów) - spotkasz go tylko w jednej "formie".

Nazwa

Bandyta Vvulf

Zdrowie

160

Unik

20

Ochrona

0%

Szybkość

4

Odporność na Ogłuszenie

100%

Odporność na Zarazę

75%

Odporność na Krwawienie

75%

Odporność na Osłabienie

60%

Odporność na Przesunięcie

300%

Uwaga - boss wykonuje 2 akcje podczas jednej rundy. Ataki "Bombs Away" i "Time's Up!" nie wykorzystują akcji wroga.

Jak pokonać bossa

Gdy przeprawisz się przez dość krótkie podziemie i dojdziesz do bossa, zauważysz, iż będzie on walczył w towarzystwie beczki z bombami. Nie ma sensu skupiać uwagi na owej beczce, gdyż będzie ona pojawiać się na nowo, gdy tylko zostanie zniszczona. Dodatkowo, wyposażona jest w Ripostę - każdy atak skierowany przeciwko beczce zrani twoją postać. Podczas starcia musisz skupić się na trzech rzeczach:

  1. Eliminowaniu przywoływanych przez Bandytę Vvulfa pomocników. Nie są oni przesadnie silni, jednak przesuwają wroga na 2 bądź 3 pozycję, uniemożliwiając części postaci dosięgnięcie głównego celu. Co więcej, wróg może wykorzystać zdolność Tower Shield na przywołanym stworze, zwiększając jego Ochronę. Przydadzą się tutaj postacie, które są w stanie ranić jednocześnie 1 i 2, bądź 2 i 3 szereg - doskonale spisują się tutaj Abominacja, Trędowaty i Arlekin. Dzięki tego typu atakom będziesz w stanie jednocześnie ranić przywoływanych wrogów, jak i samego bossa.
  2. Unikaniu lub zmniejszaniu obrażeń od bomb. Gdy wróg wykorzysta zdolność "Bombs Away", pod nogami jednej z postaci pojawi się bomba. Atak ten zawsze wykonywany jest na początku rundy. Na koniec rundy z kolei wróg aktywuje "Time's Up!", które zdetonuje bombę, zadając olbrzymie obrażenia. Atak ten przerwać można niszcząc beczkę z bombami, bądź, co skuteczniejsze, ochraniając postać, która została oznaczona. Doskonale spisuje się tutaj Zbrojny ze swoją zdolnością Obrońca - ochroni on cel, przejmując na siebie obrażenia, a zwiększenie Ochrony sprawi, iż otrzyma on znacznie mniej obrażeń.
  3. Ciągłym atakowaniu bossa. Musisz cały czas nękać Bandytę Vvulfa swoimi atakami, gdyż bez końca przywoływał on będzie swoich pomagierów i rozrzucał bomby po polu walki.

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać szykując się na walkę z Pieniaczem i/lub podczas samego starcia. Są to:

  1. Nie ma sensu korzystać z zdolności powodujących przemieszczenie - wróg jest na ten efekt niewrażliwy (300% odporności).
  2. Krwawienie i Zaraza spisują się tutaj dość dobrze. Wróg posiada dość niski współczynnik odporności na oba te efekty (75%), a jego podwójny ruch w każdej rundzie zwiększy otrzymywane obrażenia.
  3. Nie warto korzystać ze zdolności osłabiających - wróg zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia, a największe pochodzą i tak od zdolności "Time's Up!", które z kolei zadawane są przez beczkę z bombami, a nie samego bossa.
  4. Ogłuszenia są tutaj również skuteczne. Wróg wykonuje dwie akcję na rundę (nie licząc tych, których nie da się zatrzymać - "Bombs Away" i "Time's Up!"), przez co jego skuteczność spadnie o połowę, gdy zostanie ogłuszony.
  5. Postać, która jest w stanie chronić innych (jak Łowczy czy Zbrojny) jest tutaj kluczowa. Dzięki niej będziesz w stanie zmniejszyć obrażenia zadawane przez bomby praktycznie do zera. Warto jednak wykorzystać do tej roli Zbrojnego - zdolność Obrońca zwiększa także jego ochronę, zmniejszając obrażenia od bomb, podczas gdy Łowczy zyskuje "jedynie" unik. W przypadku trafienia bombą Łowczego, otrzyma on pełne obrażenia.
  6. Staraj się na bieżąco eliminować przywoływane stwory. Do tego celu przydadzą się bohaterowie, którzy mogą atakować 1 i 2, bądź 2 i 3 szereg jednocześnie. Są to przede wszystkim Trędowaty, Abominacja i Arlekin.

Rekomendowany skład drużyny

Najlepsza drużyna na to starcie powinna składać się ze Zbrojnego (lub ewentualnie Łowczego), dwóch postaci zadających obrażenia i jednej, która jest w stanie zadawać obrażenia i leczyć drużynę. Taka konfiguracja pozwoli twojej drużynie przetrwać całe starcie bez większych problemów i wyeliminować wroga w dość krótkim czasie. Nie warto korzystać z postaci nakładających na wroga osłabienie, gdyż główny przeciwnik, Bandyta Vvulf, nie zadaje zbyt dużych obrażeń - obrażenia od bomb pochodzą od beczki z bombami. Jeśli chodzi o błyskotki, warto wykorzystać takie, które zwiększają skuteczność danej postaci, bądź te, które poprawiają celność, obrażenia i szansę na trafienie krytyczne. W przypadku Zbrojnego przydadzą się te, które zwiększają jego ochronę i punkty zdrowia.

Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko bossowi, może składać się z następujących bohaterów:

  1. Zbrojny na 1 pozycji. Jego główną i w zasadzie jedyną funkcją jest korzystanie ze zdolności Obrońca, by ochronić jeden z celów oznaczonych przez wroga. Gdy pod nogami którejś postaci pojawi się bomba, wykorzystaj na niej właśnie tą zdolność, by Zbrojny przejął na siebie obrażenia od bomby. Jeśli to Zbrojny zostanie oznaczony, Kara Boska będzie zdolnością, którą chcesz aktywować - zada niewielkie obrażenia i aktywuje Ripostę.
  2. Abominacja na 2 pozycji. Najlepszy wybór na tą pozycję, gdyż jego atak, Drapnięcie, pozwala mu atakować jednocześnie 1 i 2 szereg wroga, gdzie znajdować będzie się boss i pomocnik, bądź dwóch pomocników. Dodatkowo, zdolność ta z każdym atakiem zyskuje na sile, przez co po 2-3 rundach będzie w stanie jednym ciosem ubić przywołanego stwora.
  3. Arlekin na 3 pozycji. Może ranić 2 i 3 szereg wroga jednocześnie, nakładając dość mocne Krwawienie, może wzmocnić drużynę pieśnią i zmniejszyć stres wybranego bohatera - ostatnia zdolność przydaje się szczególnie wtedy, gdy w drużynie jest Abominacja.
  4. Kapłanka na 4 pozycji. Wykorzystywana do leczenia ran odnoszonych przez drużynę, ogłuszania bossa i okazjonalnego zadania obrażeń.

Wyżej opisaną drużynę można nieznacznie zmodyfikować. Na drugiej pozycji może znaleźć się Trędowaty, który również świetnie radzi sobie z przeciwnikami na 1 i 2 pozycji, a Kapłanka może zostać zastąpiona Okultystą, który może leczyć drużynę i zadawać dość wysokie obrażenia przeciwnikom.

Jest kilku bohaterów, których nie warto zabierać na tą walkę. Są to:

  1. Badaczka Zarazy i Antykwariuszka - oboje polegają na zadawaniu obrażeń od Zarazy (mogą zadawać, rzecz jasna, obrażenia "zwykłe", jednak większość klas jest w tym od nich lepsza), przez co są znacznie mniej skuteczne, niż pozostałe klasy.
  2. Flagelant - bohater, który zadaje spore obrażenia od Krwawienia jest tutaj mniej skuteczny niż wyżej opisane klasy, gdyż bardziej przydają się tutaj postacie, które mogą natychmiast ubić jednego z wrogów, bądź są w stanie atakować kilka szeregów jednocześnie.
  3. Krzyżowiec - jest on skuteczny przeciwko 1 i 2 szeregowi, jednak zadaje on mniejsze obrażenia niż Abominacja i Trędowaty, a nie jest też w stanie atakować 3 i 4 szeregu.