Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Collector? Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Collector

Collector, jak i zresztą reszta bossów, wygląda dość upiornie. - Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Collector? - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Collector, jak i zresztą reszta bossów, wygląda dość upiornie.

Collector to jeden z mini-bossów w grze - oznacza to, iż nie jest on wymagany do tego, by pchnąć grę dalej, czy to pod względem fabularnym, czy po prostu by odblokować dostęp do kolejnych starć z bossami. Nie da się go znaleźć w z góry ustalonym miejscu, jednak w ciągu kilkudziesięciu godzin, jakie spędzisz z grą, by rozwinąć drużynę odpowiednią do podjęcia się zadań w Najmroczniejszym Lochu (Darkest Dungeon) spotkasz go niejednokrotnie.

By się pojawił, gracz musi mieć zapełniony ekwipunek w więcej niż 65% - oznacza to, że posiadając 11 przedmiotów w ekwipunku (niezależnie od ich ilości - trzeba mieć po prostu 11 "kupek") każdy przebyty korytarz ma 5% szansy na to, iż boss się pojawi. Można to rzecz jasna wykorzystać do własnych celów (by wróg pojawił się, jak jesteśmy na to gotowi, bądź by za wszelką cenę go uniknąć). Jeśli chcesz za wszelką cenę go wywabić, miej posiadają ilość przedmiotów w ekwipunku i biegaj po prostu pomiędzy kolejnymi pomieszczeniami (nawet, jeśli już zostały odwiedzone - boss prędzej czy później się pojawi).

Pierwszy atak bossa zawsze jest ten sam - rozpocznie on swoje natarcie od wykorzystania zdolności Collect Call. Po jej aktywacji na polu walki pojawią się 3 głowy poległych bohaterów. Gra wybiera spośród Kapłanki, Zbrojmistrza, lub Oprycha. Dobór jest rzecz jasna losowy. Oprócz walki z bossem trzeba więc uporać się także z jego sługusami (co zostało opisane niżej).

Ataki bossa

Nazwa

Wym. miejsce

Cele

Celność

Efekt

Collect Call

1 bądź 2 miejsce szeregu

1, 2 lub 3 miejsce własnego szeregu (przywołanie)

100%

Przywołanie do 3 losowych głów bohaterów (Kapłan, Zbrojmistrz, Oprych)

Show Collection

2, 3 lub 4 miejsce szeregu

1 lub 2 miejsce szeregu gracza

102,5% / 110% / 122,5%

1-2 obrażeń

Zwiększenie stresu o 10 punktów

Life Steal

3 lub 4 miejsce szeregu

2, 3 lub 4 miejsce szeregu gracza

102,5% / 110% / 122,5%

5-10 obrażeń, które następnie leczą wroga

Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki.

Statystyki bossa

Rodzaj

The Collector

The Collector

The Collector

Zdrowie

70

105

144

Unik

0

10%

23%

Ochrona

0%

0%

0%

Szybkość

5

6

7

Odp. na ogłuszenie

50%

70%

95%

Odp. na zarazę

20%

40%

65%

Odp. na krwawienie

20%

40%

65%

Odp. na osłabienie

20%

40%

65%

Odp. na przesunięcie

25%

45%

70%

Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.

Jak pokonać bossa

Po ubiciu wroga warto wykorzystać chwilę spokoju, by zregenerować stres i/lub zdrowie. - Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Collector? - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Po ubiciu wroga warto wykorzystać chwilę spokoju, by zregenerować stres i/lub zdrowie.

Walka z bossem jest dość specyficzna, gdyż trzeba także zająć się jego przywołanymi głowami. Cała trójka stosuje w sumie jeden (a w przypadku kapłanki dwa) atak, a wygląda to tak:

  1. Zbrojmistrz będzie starał się osłonić bossa, przez co użyje na nim zdolności Obrońca. Od tego momentu będzie przyjmował na siebie zmniejszone (o wartość procentową) obrażenia, które normalnie kierowane były na bossa. By rozbić tą umiejętność wystarczy po prostu ogłuszyć zbrojmistrza, przez co efekt minie - jednak w kolejnej turze znów będzie on chciał ją aktywować. Sam nie stanowi żadnego zagrożenia
  2. Kapłanka - wykorzystuje w głównej mierze dość przeciętne (biorąc pod uwagę twoje obrażenia) leczenia, które przywrócą część punktów zdrowia wrogowi. Nie ma się co tym nadmiernie przejmować, gdyż twoje obrażenia powinny bez problemu kilkukrotnie przewyższyć te uzdrowienia. Od czasu do czasu rzuci też zaklęcie wzmacniające. Podobnie jak zbrojmistrz, w pojedynkę stanowi zerowe zagrożenie.
  3. Oprych - jest to najgroźniejszy przeciwnik podczas całego starcia. Jego ataki potrafią zadać naprawdę olbrzymie obrażenia (szczególnie, jeśli wejdzie atak krytyczny - co często ma miejsce). Jeśli wróg przyzwie dwie takie głowy, będą w stanie zabić jednego członka twojej drużyny w ciągu jednej tury.

Jak wynika z powyższej wyliczanki, podczas walki (prócz atakowania bossa rzecz jasna) trzeba olać kompletnie Kapłankę i Zbrojmistrza (pamiętaj tylko, by rozbijać jego obronę na bossie) i jak najszybciej zabić Oprycha (bądź Oprychów, jeśli masz akurat pecha i pojawiło się ich kilku). Za każdym razem, gdy z pola walki zniknie dwójka głów (a boss zajmie 1 lub 2 pozycję), wykorzysta on ponownie zdolność Collect Call.

Można w ten sposób doprowadzić do sytuacji, że na polu walki znajdują się same głowy Kapłanek / Zbrojmistrzów, przez co zadawane przez wrogów obrażenia spadną prawie do zera. Jest to też w sumie najlepsza taktyka, gdyż nie trzeba będzie zawracać sobie głowy potężnymi atakami Oprychów.

Reszta ataków bossa nie jest zbyt groźna - jego Life Steal leczy jedynie mały ułamek zadawanych przez ciebie obrażeń, a Show Collection nakłada bardzo małą ilość stresu. Staraj się sukcesywnie pozbywać głów Oprychów, rozbijać osłony Zbrojmistrzów i ciągle zadawać obrażenia bossowi. Skutecznymi atakami na Collectora są te, które nakładają efekt krwawienia, lub zatrucia - boss posiada bardzo niskie odporności, przez co łatwo jest je nałożyć, co zniweluje jakiekolwiek umiejętności uzdrawiające wrogów. Warto jest też dość często korzystać ze zdolności ogłuszającej, na którą wróg również jest dość podatny - przydaje się to przede wszystkim w pierwszej turze, co opóźni przywołanie przez niego głów i pozwoli zadać sporo obrażeń.

Ciężko doradzić dobrą drużynę do walki z tym bossem, gdyż "wpadnięcie" na niego jest na ogół dość losowe, jednak warto pamiętać o kilku rzeczach, takich jak:

  1. Zadbaj o to, by w drużynie była przynajmniej jedna postać ze zdolnością ogłuszenia, którą będziesz w stanie trafić 1, 2 lub 3 szereg wroga - przyda się to do ogłuszenia bossa w pierwszej turze, bądź do rozbicia osłony Zbrojmistrza.
  2. Nie podejmuj walki z bossem przy pomocy drużyny nastawionej na zadawanie obrażeń rozłożonych w czasie - kluczem jest jak najszybsza eliminacja Oprychów do czego wymagane są duże obrażenia. Doskonałym wyborem będzie własny Oprych (szczególnie ze zdolnością Strzał z Bliska), Awanturniczka, czy Łowca Nagród.
  3. Nie ignoruj Oprychów! Jedna tura nieuwagi może kosztować cię utratę cennego bohatera - ich obrażenia potrafią przebić nawet 30 punktów przy jednym tylko ataku.
  4. Nie trać czasu na odnawianie stresu, gdy żyje Collector. Zajmij się w pierwszej kolejności bossem i Oprychami, gdyż ilość stresu "nabywana" podczas walki jest niewielka.

Po ubiciu bossa warto zostawić sobie "na deser" Kapłanki / Zbrojmistrzów - nie są w stanie w żaden sposób zranić bohatera, przez co można wykorzystać ten czas na regenerację zdrowia, lub obniżenie poziomu stresu. Pamiętaj tylko, by na polu walki był więcej niż 1 wróg - w innym wypadku co kilka tur otrzymasz obrażenia od stresu dla całej drużyny.