Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity M4 - Złocona Dolina
Pillars of Eternity M4 - Złocona Dolina
Duże drzewo
Caldara de Berranzi - dotknij jej duszy (główne zadanie "Wizje i szepty").
Eder - zaproś go do drużyny po odbyciu rozmowy z Caldarą.
Gospoda Pod Czarnym Ogarem
Przed gospodą stoi Aloth (zaproś go do drużyny). W gospodzie możesz odpocząć, wynająć pomocnika i wykonać kilka zadań.
Chatka
W środku są dwa zagubione duchy.
Dom Ingroed
Porozmawiaj z Ingroed i Nontonem - poboczne zadanie "Zemsta zza grobu".
Wiatrak
Porozmawiaj z Trumbel'em - poboczne zadanie "Dożynki".
Kuźnia Czarny Młot
Możesz zakupić bronie i zbroje u Tuatanu oraz rozpocząć poboczne zadanie "Dostawa dla kowala".
Zniszczona świątynia Eothasa
Jest tu zejście do podziemnej części świątyni (M5).
Dom Aufry
Porozmawiaj z Aufrą - poboczne zadanie "Matczyna prośba".
Ścieżka do Leśnego Jaru.
Wejście do Świątyni Eothasa.
Ścieżka do Wideł Magrany.
Ścieżka do Posępnej Kniei.
Użyj trybu skradania.
Powiększ mapę

Pillars of Eternity: Złocona Dolina (Gilded Vale) - mapa poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020

Ważne obszary na mapie

Duże drzewo
Caldara de Berranzi - dotknij jej duszy (główne zadanie "Wizje i szepty").
Eder - zaproś go do drużyny po odbyciu rozmowy z Caldarą.

Gospoda Pod Czarnym Ogarem
Przed gospodą stoi Aloth (zaproś go do drużyny). W gospodzie możesz odpocząć, wynająć pomocnika i wykonać kilka zadań.

Chatka
W środku są dwa zagubione duchy.

Dom Ingroed
Porozmawiaj z Ingroed i Nontonem - poboczne zadanie "Zemsta zza grobu".

Wiatrak
Porozmawiaj z Trumbel'em - poboczne zadanie "Dożynki".

Kuźnia Czarny Młot
Możesz zakupić bronie i zbroje u Tuatanu oraz rozpocząć poboczne zadanie "Dostawa dla kowala".

Zniszczona świątynia Eothasa
Jest tu zejście do podziemnej części świątyni (M5).

Dom Aufry
Porozmawiaj z Aufrą - poboczne zadanie "Matczyna prośba".

Wyjścia z lokacji

M3 – Ścieżka do Leśnego Jaru.

M5 – Wejście do Świątyni Eothasa.

M6 – Ścieżka do Wideł Magrany.

M8 – Ścieżka do Posępnej Kniei.

Legenda Pillars of Eternity M4 - Złocona Dolina

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Złocona Dolina - opis i mapa lokacji

Powyższa mapa prezentuje wioskę o nazwie Złocona Dolina (Gilded Vale). Jest to pierwsza duża lokacja odwiedzana w świecie gry i po raz pierwszy dotrzesz do niej po wyruszeniu na południe z Leśnego Jaru (Valewood). W Złoconej Dolinie do wykonania są zarówno główne jak i poboczne zadania. Bardzo wskazane jest dokładne zbadanie całej wioski. Pozaglądaj do wszystkich budynków, wśród których znajdą się między innymi gospoda oraz siedziba kowala. Oprócz tego w wiosce znajduje się Świątynia Eothasa (Temple of Eothas), która została przedstawiona na odrębnej mapie.

Ważne miejsca w Złoconej Dolinie

1. Duże drzewo

Zadanie główne: Wizje i szepty - Porozmawiaj z Urgeatem po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do Złoconej Doliny. Do spotkania dojdzie niedaleko dużego drzewa. Powróć w okolice drzewa po tym jak odpoczniesz w gospodzie i odszukaj Caldarę de Berranzi.

Eder - Stoi on niedaleko dużego drzewa i jest potencjalnym członkiem drużyny. Postać tę będziesz mógł zaprosić do drużyny dopiero po ukończeniu głównego zadania Wizje i szepty (wystarczy porozmawiać z Ederem).

Kolsc - Postać ta zaczepi drużynę niedaleko dużego drzewa po tym jak ukończysz poboczne zadanie Matczyna prośba. Pojawi się okazja do rozpoczęcia nowego opcjonalnego questu - Włodarz martwej krainy (jest on opisany na stronie Warownia Raedrika).

2. Gospoda Pod Czarnym Ogarem

Aloth - Stoi on przed gospodą i jest potencjalnym członkiem drużyny. W celu przyłączenia tej postaci musisz najpierw rozwiązać problem z rozgniewanymi mieszkańcami (Angry Townsman). Możesz nakłonić ich do opuszczenia tego miejsca bez wszczynania burdy (wymagane dysponowanie wysoko rozwiniętą Percepcją, Siłą lub Inteligencją) lub zaatakować mieszkańców wioski (nie są oni trudnymi przeciwnikami).

Pasca - Jest ona właścielką gospody. W trakcie rozmowy z nią możesz przede wszystkim poprosić o wynajęcie pokoju (darmowego lub płatnego gwarantującego tymczasowy przyrost statystyk). Oprócz tego możesz wynająć podróżnika (nowy członek drużyny) oraz pohandlować - Pasca sprzedaje zestawy obozowe, mikstury oraz żywność i napoje.

Na piętrze tawerny odnajdziesz dwa zamknięte pojemniki. Skrzynka z południowego pomieszczenia wymaga 2 punktów Mechaniki i 3 wytrychów lub 3 punktów Mechaniki. Szafa z północnego pomieszczenia wymaga 1 punktu Mechaniki i 2 wytrychów lub 2 punktów Mechaniki. W końcowej części korytarza na piętrze odnajdziesz bezpańskiego psa. Możesz go pogłaskać i następnie porozmawiać na jego temat z właścicielem gospody. Sprawi to, że pozyskasz nowego peta (zwierzaka).

4. Dom Ingroed

Zadanie poboczne: Zemsta zza grobu (Vengeance from the Grave) - Porozmawiaj z Ingroed i Nontonem, pozwalając im na opuszczenie wioski lub zabijając te postacie.

5. Wiatrak

Zadanie poboczne: Dożynki (Against the Grain) - Obejrzyj scenkę przed wiatrakiem i porozmawiaj z Trumbel'em przebywającym wewnątrz budynku.

6. Kuźnia Czarny Młot

Zadanie poboczne: Dostawa dla kowala (The Smith's Shipment) - Porozmawiaj z kowalem Tuatanu.

Tuatanu - Handlarz, sprzedaje broń białą, broń dystansową, elementy ubioru, pierścienie, linkę z kotwiczką oraz łom.

7. Zniszczona świątynia Eothasa

Na powierzchni nie ma nic ciekawego. Skorzystaj z wejścia do podziemnej części świątyni Eothasa (mapa M5).

8. Dom Aufry

Zadanie poboczne: Matczyna prośba (A Mother's Plea) - Porozmawiaj z Aufrą na temat jej córki.

Zadania do odblokowania w Złoconej Dolinie

Zadanie główne: Stary Widzący (The Old Watcher) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika.

Zadanie poboczne: Fragmenty rozrzuconej wiary (Fragments of a Scattered Faith) - Musisz przyłączyć Edera do drużyny (M4,1).

Zadanie poboczne: Dożynki (Against the Grain) - Musisz udać się do wiatraka (M4,5).

Zadanie poboczne: Dostawa dla kowala (The Smith's Shipment) - Spotkaj się z kowalem Tuatanu (M4,6).

Zadanie poboczne: Matczyna prośba (A Mother's Plea) - Spotkaj się z Aufrą (M4,8).

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Porozmawiaj z Kolsc'em po zakończeniu pobocznego zadania Matczyna prośba (M4,1). Wspomniany quest opisany został w rozdziale poradnika związanym z Warownią Raedrika (M9).

Ważne postacie niezależne w Złoconej Dolinie

Urgeat (M4,1) - Stoi on przy dużym drzewie.

Aloth (M4,2) - Stoi on przed Gospodą Pod Czarnym Ogarem, możesz zaprosić go do dołączenia do drużyny.

Eder (M4,1) - Stoi on przy dużym drzewie, możesz zaprosić go do dołączenia do drużyny (dopiero po odbyciu rozmowy z zagubioną duszą).

Pasca (M4,2) - Jest ona właścicielką Gospody Pod Czarnym Ogarem (przebywa na parterze).

Trumbel (M4,5) - Odnajdziesz go w wiatraku i możesz z nim porozmawiać na temat konfliktu z rolnikami.

Tuatanu (M4,6) - Handlarz, sprzedaje broń białą, broń dystansową, elementy ubioru, pierścienie, linkę z kotwiczką oraz łom.

Aufra (M4,8) - Odnajdziesz ją w jej domu i możesz porozmawiać na temat jej córki.

Inne ważne informacje związane ze Złoconą Doliną

W różnych częściach Złoconej Doliny przebywają zagubione duchy i poznasz je po tym, że zostały one oznaczone zółtym kolorem. Możesz podchodzić do duchów i dotykać ich dusz. Za każdym razem pojawi się okazja do zapoznania się z opowieścią związaną z danym duchem.

Zanim wyruszysz do kolejnych lokacji upewnij się, że Aloth i Eder dołączyli do drużyny. Obie te postacie odnajdziesz w głównej części wioski.