Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity: Paprotny Brzeg - poboczne zadania, solucja poradnik Pillars of Eternity

Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2020

Poboczne zadania w Paprotnym Brzegu

Z dala od domu (Far from Home)

Podczas rozmowy z Thristwnem (M20,2) dowiemy się że chce on odzyskać od swojej wspólniczki w kradzieżach pewien naszyjnik.

Partnerką tą jest Serel, która pracuje teraz w Słonym Maszcie (M23,5) w Darze Ondry. Aby się z nią spotkać musisz zapłacić 1000 złota właścicielce domu publicznego - Maei. Znajduje się ona na parterze budynku, zaś sama Serel na pierwszym piętrze. Możesz kupić medalion od Serel za 6000 złota. Teraz pozostaje wrócić do Thristwna (M20,2) i oddać mu medalion. Otrzymamy za to 2000 złota i wzrost reputacji w Bliźniaczych Wiązach.

Alternatywne rozwiązania:

Podczas rozmowy z Serel możesz powiedzieć, że chcesz żeby zatrzymała medalion, nie wykonując jednocześnie zadania dla Thristwna. Aby ukończyć zadanie musisz posiadać Stanowczość na poziomie 17 lub Moc na poziomie 16. Możesz także po prostu zaatakować Thristwna, jednak będzie się to wiązało z walką ze wszystkimi w gospodzie.

Możesz odmówić przyjęcia pieniędzy od Thristwna i dzięki temu jeszcze bardziej zwiększyć reputację w Bliźniaczych Wiązach.

Zmiana warty (The Changing of The Guard)

Przyjęcie tego zadania jest możliwe po oddaniu klejnotu Abrecanowi Doemenelowi (M20,3) z questu Zadanie wysokiego ryzyka. Zleca nam je Gedmar Doemenel, znajdujący się na piętrze rezydencji. Przyjęcie tego zadania wiąże się z przystąpieniem do Rodu Doemenelów jako naszej frakcji i jest to decyzja nieodwracalna.

Musimy zabić jednego z przedstawicieli konkurencyjnej frakcji - Rycerzy Tygla (Crucible Knights) - Wenfelda i wrobienie w to zabójstwo kolejnej konkurencjnej frakcji - Dwunastki. Gdy zejdziemy na parter zagada do nas syn zleceniodawcy - Abrecan Doemenel. Poprosi nas abyśmy nie wykonywali polecenia ojca i nie wrabiali w to zabójstwo Dwunastki.

Wenfeld znajduje się w zachodniej części Warowni Tygla i jest dosyć wymagającym przeciwnikiem. - Pillars of Eternity: Paprotny Brzeg - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Wenfeld znajduje się w zachodniej części Warowni Tygla i jest dosyć wymagającym przeciwnikiem.

Marszałek Wenfeld znajduje się w Warowni Tygla (M22,1), w świątyni we wschodniej części kompleksu. Będzie modlił się przed ołtarzem. Co jakiś czas do tego samego pomieszczenia wchodzi strażnik, wyczekaj więc na odpowiedni moment i dopiero wtedy zaatakuj Wenfelda. Jest on dosyć silnym przeciwnikiem, ale dysponując liczną drużyną nie powinieneś mieć najmniejszych problemów z jego pokonaniem.

Po walce podejdź do pobliskiego ołtarza i zostaw na nim symbol Dwunastki (Dozens Token). Możesz teraz wrócić do Gedmara Doemenela (M20,3). Zyskasz sporo reputacji u Rodu Doemenelów. Będziesz mógł wybrać jedną nagrodę z trzech dostępnych: Złoto, Potężną Broń (Bardzo dobry sztylet) lub przysługę w przyszłości.

Alternatywne rozwiązania:

Możesz posłuchać Abrecana i nie podkładać symbolu Dwunastki. Gedmar w ostateczności nie będzie miał ci tego za złe, a nagroda będzie taka sama.

Zniewaga (Hard Feelings)

Aby przyjąć to zadanie musisz porozmawiać z Bricantą Doemenel (M20,3) znajdującą się na pierwszym piętrze posiadłości.

Naszym zadaniem będzie danie nauczki niejakiemu Kolfecgowi. Znajduje się on w Darze Ondry w swoim domu (M23,2). Podczas krótkiej rozmowy zaatakuj Kolfecga i go zabij. Po powrocie do Bricanty będzie ona zadowolona z przebiegu misji i od tego czasu będzie z nami handlowała.

Alternatywne rozwiązania:

Możesz pozwolić Kolfecgowi na ucieczkę z miasta. W momencie powrotu do Bricanty okłamiesz ją, że Kolfecg nie żyje, a nagroda będzie taka sama jak w przypadku zabójstwa.

Zamiast zabijać, możesz tylko pobić Kolfecga. Bricanta będzie tak samo zadowolona.

Twierdzenia Pandrgama (The Theorems of Pandrgam)

Podczas rozmowy z Nedyn (M20,5) dowiesz się, że do dalszych badań potrzebuje manuskryptu niejakiego Pandrgama. Niestety nikt nie chce dać jej do niego dostępu. Naszym zadaniem jest udać się do Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9). Gdy już się tam znajdziemy automatycznie zostanie zaktualizowany dziennik misji i kolejnym krokiem będzie odszukanie pradawnego archiwum. Archiwum znajduje się w tym samym budynku, w zachodniej jego części. Musisz jednak zdobyć do niego klucz, który posiada Grimda znajdująca się w tym samym budynku. Aby ci go dała musisz wykonać dla niej zadanie Przypowieść Waela.

Grimda da ci Klucz do pradawnego archiwum (Key to the elder archive). Udaj się do zachodniej części Gmachu Objawionych Tajemnic. Twierdzenia Pandrgama znajdują się w skrzyni na samym końcu pomieszczenia. Uważaj, jest ona zabezpieczona pułapką.

Wróć teraz do Nedyn (M20,5). Otrzymasz od niej 500 monet oraz Pierścień nieskończonych funduszy (Ring of eternal funding), który dodaje nam 5 monet na każdą rundę w naszej warowni.

Alternatywne rozwiązania:

Po dotarciu do Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9) możesz powiedzieć Grimdzie, że Nedyn chce uzyskać dostęp do Twierdzeń Pandrgama. Gdy się o tym dowie dołoży wszelkich starań aby do tego nie doszło. Wykonamy w tej sposób zadanie, dostaniemy 200 złota oraz nieznacznie zwiększymy reputację w Zatoce Buntu.

Uważaj na pułapkę ukrytą w skrzyni. - Pillars of Eternity: Paprotny Brzeg - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Uważaj na pułapkę ukrytą w skrzyni.

Posiadając Mechanikę na poziomie 5 możesz otworzyć drzwi do archiwum. Znajduje się ono w zachodniej części Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9). Licz się jednak z tym, że zaatakują cię strażnicy Świątyni Waela. Twierdzenia Pandrgama znajdują się w skrzyni w zachodniej części pomieszczenia. Skrzynia zabezpieczona jest pułapką. Posiadając już księgę możesz wrócić do Nedyn.

Ostatni akt (The Final Act)

Zadanie to możesz aktywować spotykając się z Kurrenem w Domu Hadretów (M20,4). Mężczyznę odnajdziesz w sali wojennej (jeżeli nie jest to możliwe to upewnij się, że rozpocząłeś główny quest Pustelnica z Domu Hadretów). W celu posunięcia questu do przodu musisz spotkać się z trzema osobami w różnych częściach miasta i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności.

Na początek proponuję pozostać w dzielnicy Paprotny Brzeg. Rozejrzyj się w pobliżu fontanny znajdującej się niedaleko Domu Hadretów i odszukaj Elcgę. Dokładnie przepytaj kobietę, wybierając wszystkie dostępne opcje dialogowe. Kolejna dzielnica, do której musisz się wybrać, to Miedziane Aleje. Spotkaj się tu najpierw z Lumdalą, którą odnajdziesz tuż przy amfiteatrze (M18,12). Po zakończonej rozmowie udaj się na targowisko i odszukaj w tym miejscu Lorę (M18,3). Także i z nią musisz odbyć dłuższą rozmowę (jej przebieg jest liniowy). Możesz już wybrać się do dzielnicy Dar Ondry. Wejdź do Słonego Masztu (M23,5) i zlokalizuj Oly'ego. Wysłuchaj rozmowy z tą postacią, w wyniku której spotkana już wcześniej Lumdala zostanie wytypowana na główną podejrzaną.

Powróć do dzielnicy Miedziane Aleje i ponownie udaj się na spotkanie z Lumdalą. Przedstaw swoje oskarżenia i po zakończonym spotkaniu porozmawiaj w tym samym miejscu z Kadalem. Mężczyzna poprosi o spotkanie się z nim w Domu Lumdali, który znajduje się w północnej części dzielnicy (M18,7). Po wejściu do budynku raz jeszcze zagadaj do mężczyzny, otrzymując w wyniku tego spotkania klucz. Użyj klucza na pobliskich drzwiach i zlokalizuj ukryte schody, odblokowując sobie dzięki temu dostęp do niedostępnej wcześniej części Katakumb (M19,9). Dokładnie zbadaj sekretne pomieszczenie w katakumbach, dzięki czemu odnajdziesz przedmiot, który należał do Kory i zostaniesz uraczony nową wizją. W miejscu tym zjawi się Lumdala - możesz ją zaatakować (oprócz niej do zlikwidowania byłaby jej obstawa) lub wysłuchać jej propozycji związanej z Lordem Gadermanem i pozwolić jej odejść. W tym drugim przypadku otrzymałbyś 1000 sztuk złota. Możesz już opuścić to miejsce (użyj ponownie schodów lub zlokalizuj sekretny przełącznik).

Powróć do zleceniodawcy tego zadania, czyli do Kurrena z Domu Hadretów (M20,4). W zależności od tego czy zabiłeś Lumdalę czy też nie możesz zdać mężczyźnie jeden z kilku różnych raportów. Otrzymasz od niego 3000 lub 4000 sztuk złota.

Alternatywne rozwiązanie:

Jeśli nie zamordowałeś Lumdali i jeśli wysłuchałeś jej propozycji to możesz zakończyć zadanie w alternatywny sposób, a mianowicie odnajdując Lorda Gadermana. Mężczyzna przebywa niedaleko gospody Pod Osmaloną Beczułką we wschodniej części dzielnicy Paprotny Brzeg (M20,2). W trakcie rozmowy możesz przystać na propozycję wrobienia Linette. W takiej sytuacji otrzymasz od Gadermana 1000 sztuk złota oraz srebrny pierścień. Możesz następnie w trakcie końcowej rozmowy z Kurrenem pokazać mu pierścionek i oskarżyć Linette o popełnienie wszystkich morderstw.