Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019

Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera opis przejścia pobocznego questu Zwój dla Anski. Zadanie to wiąże się z koniecznością zbadania Ruin Wielkiej Bramy. Po rozmowie z Anską trzeba zbadać loch i rozprawić się ze smoczym kapłanek Vokunem. W drodze do sali tronowej Vokuna bohatera czekają walki ze "zwykłymi" draugrami oraz jedna większa zagadka.

Nowy cel główny: Pomóż Ansce odzyskać jej zwój

Uwaga! Quest ten związany jest z zadaniem Maski smoczych kapłanów, tak więc najlepiej jest go zaliczyć przy okazji zdobywania jednej z ośmiu masek potrzebnych do kolekcji.

Otwórz mapę świata i wybierz się do znajdujących się w północnej części Skyrim Ruin Wielkiej Bramy (powyższy screen) - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Otwórz mapę świata i wybierz się do znajdujących się w północnej części Skyrim Ruin Wielkiej Bramy (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż do ruin najlepiej będzie rozpocząć w miejscowości Gwiazda Zaranna i wybrać się na zachód.

Po dotarciu na miejsce wejdź do ruin i odszukaj w jednym z początkowych pomieszczeń Anskę. Porozmawiaj z kobietą, dowiadując się, że odnalazła kryptę smoczego kapłana Vokuna i że szuka pewnego zwoju. Warto oczywiście zaoferować swoją pomoc w odzyskaniu zwoju, tym bardziej, że Anska dołączy do Ciebie w roli niezależnego sojusznika (nie musisz więc rezygnować z usług dotychczasowego członka drużyny).

Przystąp do eksploracji ruin, będąc gotowym do długiej i dość męczącej przeprawy - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przystąp do eksploracji ruin, będąc gotowym do długiej i dość męczącej przeprawy. Po drodze dość regularnie będziecie mianowicie wpadali na draugry i niestety w zdecydowanej większości przypadków będą to ich najsilniejsze odmiany, czyli draugry - upiory, draugry - mściciele i draugry - panowie śmierci. Dostosowuj taktykę walki w zależności od tego czy walczysz z wojownikiem, łucznikiem czy magiem. Po dotarciu do większej sali wyjdź po schodach na górę i wybierz przejście zlokalizowane w północno-wschodnim narożniku (powyższy screen).

1 - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy
Oznaczenia na mapie: 1 - Dźwignia z symbolem orła; 2 - Dźwignia z symbolem ryby; 3 - Dźwignia z symbolem wilka; 4 - Dźwignia z symbolem węża. - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy
Oznaczenia na mapie: 1 - Dźwignia z symbolem orła; 2 - Dźwignia z symbolem ryby; 3 - Dźwignia z symbolem wilka; 4 - Dźwignia z symbolem węża.

Przebijaj się przez kolejne zastępy draugrów aż dotrzecie do nowej większej sali, w której do rozwiązania będzie niezbyt wymagająca zagadka. Zbadaj południowy sufit tej sali, a powinieneś zauważyć pokazane na powyższym screenie cztery symbole. Sugerują one w jakiej kolejności należy pociągać za znajdujące się w tym pomieszczeniu dźwignie.

Zacznij od pociągnięcia za dźwignię z symbolem orła, następnie pociągnij za dźwignię z symbolem ryby, dźwignię z symbolem wilka i zakończ pociągając za dźwignię z symbolem węża. Miejsca odnajdywania dźwigni pokazane zostały na powyższej mapce (dwie pierwsze dźwignie są na górnym poziomie, a dwie ostatnie dźwignie są na dolnym poziomie).

Po rozwiązaniu zagadki skorzystaj z nowo odblokowanych schodów w centralnej części sali, docierając do drzwi prowadzących do Katakumb Ruin Wielkiej Bramy - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po rozwiązaniu zagadki skorzystaj z nowo odblokowanych schodów w centralnej części sali, docierając do drzwi prowadzących do Katakumb Ruin Wielkiej Bramy. Także i tu czekają Cię walki z draugrami i warto w szczególności uważać na "śpiące" draugry, nie dając im się zaskoczyć od tyłu.

Zejdź po kolejnych schodach na jeszcze niższy poziom i kontynuuj eksplorację katakumb. Pilnuj się w trakcie przemierzania biegnącego na południe korytarza (powyższy screen), bo w okolicy tej jest mnóstwo pułapek aktywowanych w momencie ustawienia się na płycie naciskowej.

Docelowo powinieneś dotrzeć do niewielkiego pomieszczenia z dźwignią (powyższy screen) - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Docelowo powinieneś dotrzeć do niewielkiego pomieszczenia z dźwignią (powyższy screen). Pociągnij za tę dźwignię, otwierając boczną skrytkę i uwalniając w ten sposób draugra - suwerena. Pozbądź się tego potwora i następnie zbadaj skrytkę, odnajdując w niej drugą dźwignię. Wejście w interakcję z tą dźwignią zaowocuje otwarciem sąsiedniej skrytki.

Rozpraw się z draugrem - panem zemsty i zbadaj skrytkę, pociągając za ostatnią trzecią dźwignię. Możesz już wybrać nowo odblokowane wschodnie przejście i otworzyć drzwi prowadzące do Sali tronowej Vokuna. Zapisz w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą walka z bossem.

Udaj się na wschód, a po dotarciu do większej sali przystąp do atakowania Vokuna, czyli bossa - smoczego kapłana (powyższy screen) - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Udaj się na wschód, a po dotarciu do większej sali przystąp do atakowania Vokuna, czyli bossa - smoczego kapłana (powyższy screen). Uważaj na potężne ataki magiczne tej postaci, a także dokładnie obserwuj poczynania Anski, nie pozwalając na to żeby znalazła się w centrum zainteresowania bossa. Po wygranej walce polecam zbadać pozostałości po smoczym kapłanie i zabrać ze sobą maskę Vokuna, potrzebną do wspomnianego wcześniej innego pobocznego questu.

Nowy cel główny: Zwróć zwój Ansce

Skorzystaj z dowolnych schodów w celu dotarcia do wschodniego pomieszczenia - Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj z dowolnych schodów w celu dotarcia do wschodniego pomieszczenia. Odszukaj w tym miejscu zapieczętowany zwój (powyższy screen), zabierz go i następnie podejdź do Anski żeby go jej przekazać. Kobieta wynagrodzi Cię księgą czarów: Przywołanie Płonącego Chowańca, przy czym warto dodatkowo rozejrzeć się po okolicy, odnajdując kufer ze skarbami oraz tablicę z nowym Słowem Mocy - Gniew, Wezwanie Burzy. Salę tronową możesz łatwo opuścić wybierając korytarz biegnący na północ.